اجلاس هم‌اندیشی مساجد در بندرعباس برگزار شد
کد خبر: 3784089
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
با حضور اندیشمندان جهان اسلام در بندرعباس؛

اجلاس هم‌اندیشی مساجد در بندرعباس برگزار شد

گروه معارف- دومین جلسه از نشست دو روزه هم‌اندیشی اندیشمندان اسلامی بامحوریت مساجد، پایگاه اخوت اسلامی برگزار شد.

اجلاس هم‌اندیشی مساجد در بندرعباس بر گزار شدبه گزارش ایکنا از هرمزگان، در دومین جلسه دو روزه اجلاس هم‌اندیشی با محوریت «مساجد، پایگاه اخوت اسلامی در عرصه بین‌الملل» ظهر پنجشنبه، ۴ بهمن ماه در سالن کنفرانس جهاد کشاورزی هرمزگان، با حضور اندیشمندان جهان اسلام از کشور‌های آرژانتین، الجزایر، آلمان، نیجریه، ماداگاسکار، اکوادور، کنگو، عربستان، پاکستان و ونزوئلا برگزار شد.
‎در ابتدای این اجلاس، ‎رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: بسیار مفتخریم در هرمزگان و شهر بندرعباس میزبان برادران مسلمان از کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های آرژانتین، الجزایر، آلمان، نیجریه، ماداگاسکار، اکوادور، کنگو، عربستان، پاکستان و ونزوئلا هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان باتاکید به نقش‌محوری نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: باید از وجود این عالم گرانقدر که خود نیز از پرچمداران ساخت مسجد در استان هرمزگان است، بهره ببریم.
یکی از اقدامات سرنوشت ساز جهت تربیت نسل آینده مسجد است
در ادامه عالم دینی که از کشور آرژانتین، با بیان اینکه یکی از اقدامات سرنوشت ساز جهت تربیت نسل آینده مسجد است افزود: فعالیت‌های مذهبی، دینی و تربیتی تنها در مسجد امکان‌پذیر است.
این ‎عالم دینی کشور آرژانتینی مسجد را پایگاهی مستحکم برای مقابله با اسلام ستیزی و اسلام هراسی در آن منطقه دانست و اظهار کرد: هویت اسلام در مساجد نهفته است و راه مقابله با اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی، مساجد و مراکز دینی هستند.
فیصل مرهل از آرژانتین ضمن محکوم کردن اسلام انگلیسی گفت: امید داریم با همکاری کشور‌های اسلامی در فعالیت‌های دینی نظیر احداث مساجد، فرهنگ اسلامی و انسانی در سراسر جهان شناسانده و تقویت شود.
دستاور‌های دین با محوریت مسجد بوده است
در ادامه فضیل ریال از کشور الجزایر اظهار کرد: من خودم نیز یکی از دبیران ان جی او هستم، ولی معتقدم اگر دین دستاوردی داشته و به جایگاهی رسید به واسطه محوریت مسجد بوده است نه به واسطه ایجاد ان جی او.
وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در سیاست افزود: به اندازه‌ای جایگاه مسجد مهم است که اگر بخواهم جایگاه مسجد را برشمرم میتوان تیتر‌های فراوانی را از میان مطالب در آورد و اعلام کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه در زمان کنونی اگر سخنان صحیفیه سجادیه اجرا شود خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود گفت: خدا برای پیشبرد دین جایگاهی را ایجاد کرده و آن مسجد است.
باید از مساجد عذر خواهی کنیم
در انتهای جلسه آیت الله نعیم آبادی، نماینده، ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه چهل سال غفلت کردیم و باید از مساجد عذر خواهی کنیم گفت: اگر مساجد درست شود خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیایید مساجد را آباد کنید، افزود: اگر مسجدی بدون امام جماعت باشد و یکی از افراد محله این نقش را ایفا کند ایرادی به وجود نمی‌آید مشکل آنجا است که امام جماعتی باعث ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم شود.
نماینده ولی فقیه یکی از فایده‌های مسجد در انسان را ترک گناه به علت ترس از خدا و احترام به مسجد برشمرد و گفت: در مسجداست که میتوان نیرو‌های خوب، صالح و ماندگار را پیدا کرد.
انتهای پیام

captcha