استقبال مردم قرآن دوست آران و بیدگل از کاروان قرآنی انقلاب
کد خبر: 3784125
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

استقبال مردم قرآن دوست آران و بیدگل از کاروان قرآنی انقلاب

گروه جلسات و محافل – کاروان قرآنی انقلاب در ادامه برنامه‎های خود، راهی امام‌زاده محمد هلال بن علی(ع) در شهر آران و بیدگل شد و در محفل انس این بارگاه نورانی مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

استقبال مردم قرآن دوست آران و بیدگل از کاروان قرآنی انقلاببه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ امامزاده محمد هلال بن علی(ع) در شهر آران و بیدگل که با برنامه جزء خوانی ایام ماه رمضانش مشهور است، در شامگاه پنجشنبه، چهارم آبان ماه، میزبان کاروان قرآنی انقلاب بود.

در ابتدای این محفل انس با قرآن که با اجرای هادی صلح‌جو، مجری توانمند شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد، حسن احمدی‌زاده، قاری ممتاز کاشانی به تلاوت آیاتی از سوره فاطر و سوره شمس پرداخت که تشویق هم‌شهریان خود را در پی داشت.

در ادامه یکی دیگر از مفاخر قرآنی کاشان، مصطفی اصفهانیان که امسال توانست در رشته حفظ کل قرآن رتبه برتر مسابقات بین‌المللی ایران را کسب کند به جایگاه تلاوت رفت و آیاتی از سوره یونس را به روش ترتیل خواند.

سپس با درخواست مجری برنامه، اصفهانیان به شرح وضعیت حفظ قرآن در شهرستان کاشان پرداخت و گفت: با مطرح شدن محمدحسین طباطبائی حافظ خردسال قرآن در دهه 70 و ایجاد مؤسسات حفظ وضعیت حفظ قرآن در کل کشور به‌ویژه شهرستان کاشان دچار تحول شد.

وی افزود: آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسزایی در پرورش حافظان قرآن داشته باشد. در حال حاضر در شهرستان کاشان هزار حافظ قرآن داریم که چنین رقمی در کشور بی‌سابقه است، اما با مدینه فاضله‌ای که رهبری برای تربیت ده میلیون حافظ متصور شده فاصله زیادی داریم.

در ادامه این محفل که با حضور گروه موشکی شهید کبریایی ارتش جلوه ویژه‌ای گرفته بود، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره‌ حدید و سوره نصر پرداخت که حاضران را به وجد آورد.

استقبال مردم قرآن دوست آران و بیدگل از کاروان قرآنی انقلاب

در بخش دیگری از برنامه، گروه تواشیح یس کاشان، دو قطعه عربی و فارسی در مدح امیرالمؤمنین اجرا کرد و پایان‌بخش برنامه‌های این محفل قرآنی تلاوت احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی کشورمان از سوره‌های اسراء و توحید بود که تشویق حاضران را در پی داشت و بر معنویت فضای این امام‌زاده افزود.

استقبال مردم قرآن دوست آران و بیدگل از کاروان قرآنی انقلاب

یادآور می‌شود، کاروان قرآنی انقلاب در ادامه برنامه‌های خود امشب بعد از دیدن دسته جمعی بازی فوتبال ایران-چین در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راهی خمینی‌شهر اصفهان می‌شود.

captcha