کمک‌های هلال احمر ترکیه به مسلمانان یمن
کد خبر: 3784188
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

کمک‌های هلال احمر ترکیه به مسلمانان یمن

گروه بین‌الملل ــ سازمان هلال احمر ترکیه از امکان کمک‌رسانی به مسلمانان همه نقاط یمن خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سایت رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه؛ ابراهیم آلتان، مدیرعامل سازمان هلال احمر ترکیه با اشاره به اینکه کارکنان این سازمان در 12 نقطه از جهان حضور دارند اظهار کرد: از بنگلادش تا بوسنی و هرزگووین حضور داریم و به اکثر مناطق یمن نیز دسترسی پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در بنگلادش به مسلمانان آراکانی و در بوسنی و هرزگووین نیز به مهاجران این کشور کمک می‌کنیم، اظهار کرد: در داخل کشور هم به نیازمندان کمک می‌کنیم و در این باره به یاری خیران احتیاج داریم.

آلتان با بیان اینکه شاهد یک بحران انسانی در یمن هستیم، افزود: 22 میلیون نفر از مردم این کشور با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. 17 میلیون نفر نیز نیازمند کمک فوری هستند. از دو سال پیش در این کشور دفتر نمایندگی به مرکزیت شهر عدن نیز مشغول به فعالیت است؛ مواد غذایی و بهداشتی را از این مرکز به مناطقی که توان دسترسی داریم ارسال می‌کنیم.

به گفته وی، نیاز به کمک در این کشور بسیار بالاست و اگر این 22 میلیون نفر، روزی نیم دلار مصرف کنند، روزانه 11 میلیون و ماهانه نیز 330 میلیون دلار می‌شود. خواست ما این است که درگیری و هرج و مرج هر چه زودتر در یمن پایان یابد.

آلتان با اشاره به تداوم حضور هلال احمر ترکیه در یمن تصریح کرد: تقریباً به تمام مناطق یمن و میلیون‌ها نفر از نیازمندان این کشور دسترسی پیدا کرده‌ایم و گاه به دلیل درگیری‌ها امکان کمک‌رسانی پیدا نمی‌کنیم که در این مواقع نیز از طریق همکاران محلی کمک‌ها را ارسال می‌کنیم.

گفتنی است، سازمان هلال احمر ترکیه و برخی دیگر از نهادهای مردمی این کشور پیش از این نیز به مسلمانان کشورهای مختلف همچون سوریه، میانمار و ... کمک رسانده‌اند.

انتهای پیام

captcha