تظاهرات بازگشت فلسطینیان در سایه تنش میان اسرائیل و مقاومت
کد خبر: 3784190
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

تظاهرات بازگشت فلسطینیان در سایه تنش میان اسرائیل و مقاومت

گروه بین‌الملل ــ ساکنان نوار غزه خود را برای شرکت در چهل و چهارمین جمعه «تظاهرات بازگشت» (راهپیمایی صلح‌آمیز به مناسبت روز سرزمین) در نوار مرزی این باریکه آماده می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ تظاهرات بازگشت طی امروز 5 بهمن (25 ژانویه) در حالی برگزار می‌شود که تنش بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در مرزهای غزه به سبب پایبند نبودن این رژیم به تفاهمات حاصل شده درباره آرام‌سازی اوضاع تشدید شده و به همین خاطر جنبش حماس حاضر به دریافت سومین بخش از کمک‌های مالی قطر به سبب باج‌خواهی‌های سیاسی طرف صهیونیستی نشد.

هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره با صدور فراخوانی، عموم فلسطینی‌ها را به شرکت در تظاهرات امروز در مرزهای غزه دعوت کرده است.

تظاهرات امروز با شعار «جنایت محاصره، توطئه‌ای است که به سرانجام نخواهد رسید» برگزار می‌شود.

این هیئت تأکید کرد که ملت فلسطین هرگز ادامه محاصره ظالمانه غزه و سیاست به گرسنگی کشاندن فلسطینی‌ها را نخواهد پذیرفت.

در این بیانیه آمده؛ مشارکت گسترده و پررنگ فلسطینی‌ها در تظاهرات بازگشت، بیانگر پایبندی آنان به ادامه این تظاهرات‌ها به‌عنوان گزینه و راهکاری مبارزاتی به منظور تحقق اهداف و خواسته‌های خود است.

هیئت برگزاری تظاهرات بازگشت، رژیم صهیونیستی را از ادامه محاصره غزه و طفره رفتن از اجرای تفاهمات حاصل شده تحت نظارت مصر بر حذر داشت و گفت: ادامه این وضعیت موجب تشدید تنش شده و راه را برای آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها هموار می‌کند.

لازم به ذکر است که در تظاهرات بازگشت در مرزهای باریکه غزه از 30 مارس گذشته تاکنون، 258 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 26 هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

captcha