اجرای طرح قرآنی «صیح روشن» در زندان‌های کردستان
کد خبر: 3784202
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

اجرای طرح قرآنی «صیح روشن» در زندان‌های کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل زندان‌های کردستان از اجرای ویژه برنامه «صبح روشن» به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی در سطح زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان شامگاه گذشته، چهارم بهمن ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، از توسعه فعالیت های قرآنی، دینی و مذهبی در زندان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: در زندان‌های استان دوره‌های حفظ، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم به طور مستمر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به استقبال مددجویان استان از برنامه‌های قرآنی افزود: در حال حاضر شاهد حضور مددجویان حافظ قرآن از یک جزء تا کل قرآن در این مراکز هستیم.
ابراهیمی از اجرای ویژه برنامه «صبح روشن» به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی در سطح زندان‌های استان خبر داد وعنوان کرد: طرح سراسری قرآنیِ «صبح روشن» در تمامی زندان های استان همزمان با سایر زندان‌های کشور برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: مددجویان همه روزه راس ساعت 8.30 صبح یک صفحه از قرآن کریم به همراه ترجمه آن را قرائت می‌کنند که این موضوع انس هرچه بیشتر آنان با قرآن کریم را فراهم می‌کند.
مدیرکل زندان‌های کردستان در ادامه افزایش جمعیت زندانیان با محکومیت‌های مالی را نگران کننده دانست و گفت: متاسفانه طی یک سال گذشته شاهد افزایش زندانیان با جرائم مالی بوده‌ایم که این موضوع ناشی از مشکلات اقتصادی بوده که دامنگیر جامعه شده است
وی با بیان این مطلب که 11 مرکز اصلاحی و تربیتی در سطح استان وجود دارد، افزود: 98.6 زندانیان این مراکز مرد و 1.4 نیز زن هستند.
ابراهیمی توجه به نماز و فعالیت‌های این حوزه را یکی از مهم‌ترین فعالیت های اصلاحی و تربیتی در مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان دانست و بیان کرد: شواهد حاکی از آن است که آن دسته از افرادی که به اقامه نماز توجه دارند کمتر مرتکب جرم می شوند.
وی اعلام کرد: در این راستا زندان‌های استان با به کارگیری 16 روحانی، نمازهای یومیه را به صورت جماعت برگزار می‌کند که کسب عنوان برتر در حوزه اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر از سوی اداره کل زندان های کردستان طی سال جاری و سال های گذشته نیز موید این امر می‌باشد.
مدیرکل زندان‌های کردستان در ادامه، تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های زندان‌های استان را 29 هزار جلد اعلام و بیان کرد: خوشبختانه امسال تمامی کتابخانه‌های زندان‌های کردستان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان به صورت مشارکتی اداره می‌شود.
وی افزود: این مهم زمینه تزریق کتاب های بیشتر با موضوعات مختلف از جمله رمان، فلسفی، دینی و مذهبی، حقوقی، ادبی و ... بر اساس نیاز زندانیان را میسر کرده است.
ابراهیمی همچنین از ساخت مجتمع فرهنگی زندان مرکزی سنندج به متراژ 1400 مترمربع خبر داد و گفت: این مجموعه که در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که شامل نمازخانه، کتابخانه مجهز، کلاس های آموزشی، سالن ویژه اجرای فعالیت های حوزه تئاتر، صدا و سیمای زندان شامل استودیو تلویزیون و رادیو می باشد و ان شاء الله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی توجه به بهداشت در زندان ها را بسیار ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به حساسیت هایی که بر زندان حاکم است لذا توجه به بهداشت و برنامه های حوزه بهداشت و پیشگیری، همواره بر مسائل درمانی دارای تقدم است و در این راستا اداره کل زندانهای کردستان در هزینه های مسائل بهداشتی و درمانی هیچگونه محدودیتی را قائل نشده است.
انتهای پیام

captcha