استقبال مردم از برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب
کد خبر: 3784319
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

استقبال مردم از برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر رادیو قرآن با اشاره به راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب گفت: انتظار ما از این برنامه حداقل رضایت ۴۰ درصدی بود، اما اکنون استقبال مردم، حاکی از رضایت بسیار زیاد در این زمینه است.

رضایت 100 درصدی مردم از کاروان قرآنی انقلاب

احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن درگفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب اظهار کرد: همزمان با چهلمین سال ‌پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، درصدد آن برآمدیم تا دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی را منعکس کنیم. با جرقه راه‌اندازی کاروان قرآنی که در ذهنم خطور کرد، مطمئن بودم این کار مورد استقبال همگان قرار می‌گیرد.
وی افزود: همیشه آرزو داشتم یک کاروان قرآنی راه‌اندازی کنیم که در مدت بیست روز چهل کار قرآنی شایسته برای مردم اجرا شود. باور نداشتیم که این برنامه به زودی برگزار شود؛ با اینکه در یک ماه قبل این طرح به ذهن‌مان خطور کرد، اما با تشکیل یک ستاد اجرایی کار را ظرف 25 روز منسجم و تصویب کردیم.
ابوالقاسمی ادامه داد: شهرهایی را که برای اجرای برنامه در نظر گرفتیم با شناخت از محافلی که قبلاً در آنجا دعوت شده بودم انتخاب کردم. برخی شهرها را با کمک دارالقرآن و سازمان تبلیغات اسلامی تهران که ظرفیت‌ها را می‌شناختند، انتخاب کردیم و برخی مسئولان قرآنی شهرها نیز خودشان درخواست اجرای محفل قرآنی داشتند.
این قاری بین‌المللی قرآن اظهار کرد: انتظار ما از این برنامه این بود که حداقل رضایت 40 درصدی حاصل کنیم، اما اکنون رضایت بالای 100 درصد به دست آمده و این از برکات قرآن است.
وی با ابراز خرسندی از حضور بر سر مزار شهید محسن حججی در نجف‌آباد، خاطرنشان کرد: کاروان قرآنی انقلاب برای عرض ادب بر سر مزار شهید حججی حاضر شد، اما به توفیق الهی و عنایت شهید، دو تلاوت نیم ساعت اجرا کردیم و صدها نفر که برای زیارت قبر شهدا آمده بودند، نیز از تلاوت بهره بردند.

شهرهای محروم؛ مفصد کاروان قرآنی انقلاب
مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: شهرهای محرومی در کشور وجود دارند که به محافل قرآنی سطح بالا دسترسی ندارند، به طور مثال یکی از این شهرها، شهر قلعه گنج در استان کرمان است که بنیاد مستضعفین به طور جدی به دنبال آبادانی آن می‌باشد و ما هم برآن شدیم که در این شهر برنامه قرآنی داشته باشیم.
وی افزود: حمید نیکدستی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم که در عین حال دندانپزشک هم هستند، به همراه تیم دندانپزشکی خود برای مداوای مردم به مدت سه روز در این شهر مسقر می‌شوند و به طور رایگان مردم را معاینه و مداوا می‌کنند و همزمان به تلاوت قرآن نیز می‌پردازند.
وی در پایان گفت: از دیگر مراکز در نظر گرفته شده برای کاروان قرآنی، حضور در پادگان‌های آموزشی نیروهای مسلح و اجرای برنامه‌های قرآنی در آن مراکز است.
به گزارش ایکنا، کاروان قرآنی انقلاب از اول بهمن سفرخود را آغاز و تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha