نسبت به عهد و پیمان خود وفادار باشید/ توصیه‌ا‌‌ی به زوجین
کد خبر: 3784351
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
امام جمعه بوکان:

نسبت به عهد و پیمان خود وفادار باشید/ توصیه‌ا‌‌ی به زوجین

کانون خبرنگاران نبأ ــ ملا عباس احمدی با بیان اینکه وفاداری پیامبر(ص) به همسران خود درسی برای همه ما است، گفت: بر هر زن و مردی واجب است که نسبت به عهد و پیمان خود وفادار باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ملا عباس احمدی، امام جمعه بوکان، پنجم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در ادامه مبحث ازدواج درباره وفاداری نسبت به همسر در توصیه به زوجین، گفت: بر هر انسانی واجب است نسبت به عهد و پیمان خود وفادار باشد؛ وفادار بودن انواعی دارد همچون وفاداری نسبت به خدا، به پیامبر(ص)، به دین مبین اسلام، به افرادی که با آنها سروکار داریم؛ همچنین وفاداری نسبت به نفس خودمان و وفاداری نسبت به شریک زندگی.
وی افزود: ازهمان وقتی که به خواستگاری فردی می‌روید یک سری تعهداتی شروع می‌شود که ایمانی قوی و وجدان و غیرتی بزرگ می‌خواهد‌؛ بر هر زن و مردی واجب است که نسبت به عهد و پیمان خود وفادار باشند. خداوند متعال می‌فرماید که وفا کنید به عهد و پیمان خود وقتی پیمانی بستید ولی با توجه به شریعت باشد.
امام جمعه بوکان بیان کرد: حضرت رسول(ص) در روایتی می‌فرمایند که نشانه‌های انسان منافق سه چیز است 1) کسی که حرفی بزند و در حرفهایش دروغ باشد، 2) اگر وعده‌ای داد خلاف وعده رفتار کند و 3) اگر امانتی پیش او بود و به آن خیانت کند.
وی افزود: وفاداری حضرت خدیجه(س) و حضرت محمد(ص) نسبت به هم مثال زدنی است؛ زمانی که حضرت محمد(ص) هنوز پیامبر نشده بود و هیچ مال و سرمایه‌ای نداشت، حضرت خدیجه(س) به‌خاطر امانت‌داری و صداقت حضرت محمد(ص) با ایشان ازدواج کرد و اولین کسی که به پیامبر(ص) ایمان آورد، حضرت خدیجه خاتون بود.
ملا عباس احمدی با بیان اینکه وفاداری پیامبر(ص) به همسران خود درسی برای همه ما است، گفت: پیامبر عزیزمان نسبت به همه همسران خویش با محبت و عشق رفتار می‌کردند. پیامبر اسلام(ص) اسوه حسنه ماست و ما باید از ایشان الگو بگیریم.

خالد چوروکه
انتهای پیام

captcha