«ابراهیم فلاح تبسم‌چهره»، نماینده قراء گیلان در جشنواره تلاوت مجلسی
کد خبر: 3784376
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
شب گذشته پس از اجرای تلاوت‌ها مشخص شد؛

«ابراهیم فلاح تبسم‌چهره»، نماینده قراء گیلان در جشنواره تلاوت مجلسی

گروه مسابقات ــ طی برپایی مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان‌ها، شب‌ گذشته «ابراهیم فلاح تبسم‌چهره» به عنوان نماینده قراء گیلان برای اعزام به این جشنواره مردمی انتخاب شد.

به گزارش ایکنا؛ شب گذشته،‌ پنجم بهمن‌ماه یکی دیگر از مراحل استانی سیزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان گیلان و روستای نیاکو شهرستان آستانه اشرفیه با حضور قراء ممتاز استان گیلان برگزار شد.
جلسه هفتگی اسماعیل غفوری، مدرس قرآنی استان گیلان، که شامگاه جمعه هر هفته در محل امامزاده آقاسیدعلی نیاکو برگزار می‌شود، میزبان مشتاقان کلام وحی بود. وی سال‌های زیادی امر آموزش و پرورش قاریان و حافظان قرآن را در منطقه خود برعهده دارد. در این جلسه تعدادی از قاریان استان گیلان به تلاوت آیاتی قرآن پرداختند که مورد توجه علاقه‌مندان به کتاب الهی قرار گرفت.
دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی این مزیت ویژه را به همراه دارد که جلسات استادان و زحمتکشان عرصه قرآنی را به معنی حقیقی معرفی کند. مدرسانی که سال‌ها در عرصه آموزش قرآن زحمات بسیاری را متحمل شده و شاید در دوران حیات خود هیچ نامی از آن‌ها در هیچ جایی از سرزمین پهناور ایران مشاهده نشود.
اسماعیل غفوری یکی از این زحمت‌کشان علاقه‌مند به آموزش جوانان و نوجوانان استان گیلان است که شب گذشته به بهانه مرحله مقدماتی جشنواره میزبان تعدادی از قراء ممتاز استان گیلان بود.
بعد از تلاوت تعدادی از علاقه‌مندان و پایان رأی‌گیری، ابراهیم فلاح تبسم‌چهره، یکی از قراء ممتاز کشور، که سابقه حضور در رقابت‌های سراسری قرآن و کسب رتبه سوم مسابقات بین‌المللی کویت را در کارنامه خود دارد، به عنوان برترین قاری این مرحله بیشترین آراء را به خود اختصاص داد و توانست جواز حضور در سیزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و سومین جشنواره فجر تلاوت را، که روز ۲۶ بهمن‌ماه در شهر تهران و در محل دائمی جشنواره برگزار می‌شود، کسب کند.
یادآوری می‌شود با برگزاری این مرحله تا به این لحظه نفرات راه‌یافته به جشنواره سیزدهم عبارت‌اند از: حمیدرضا مقدسی از قم، هادی اسفیدانی از خراسان، مجید جیریایی از استان مرکزی، علی غلامی از قزوین، امین عبدی از کرمانشاه، خلیل مشعل‌پور از خوزستان و ابراهیم فلاح تبسم‌چهره از گیلان.

انتهای پیام

captcha