مسجد پایگاه اخوت و برادری است/ باید با قاطعیت با اختلاس گران برخورد کرد
کد خبر: 3784404
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
مدیر موسسه اهل‌بیت (ع):

مسجد پایگاه اخوت و برادری است/ باید با قاطعیت با اختلاس گران برخورد کرد

گروه فرهنگی- مدیر موسسه اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه مساجد تنها پایگاه شکل‌گیری اخوت و برادری هستند، گفت: قانون زمانی محترم است که قاطعیت داشته باشد و باید با قاطعیت با اختلاس گران و افراد خاطی برخورد کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد سالار» معاون سابق امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) که یکی از چهره‌های علمی و فعالان دینی و فرهنگی نیزمحصوب می‌شود، طی چند دهه فعالیت درزمینهٔ تبلیغ بین‌المللی، رایزنی فرهنگی ایران در سوریه، لبنان و تایلند، معاونت بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، تألیف کتب و مقالات متعدد به زبان‌های مختلف، انتشار مجلات گوناگون و عضویت در شورا‌های سیاست گزاری فرهنگی و دینی و اکنون به عنوان مدیر موسسه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) در اجلاس صحیفه سجادیه و مساجد استان هرمزگان انجام شد، حضور یافت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سالار مدیر موسسه اهل‌بیت (ع) در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان گفت: پیش‌ازاین معاون بین‌الملل اهل‌بیت (ع) بودم، وهم اکنون مدیر موسسه اهل‌بیت (ع) می‌باشم؛ با توجه به اینکه اکنون بازنشسته شده‌ام، سعی بر آن داشتم که تجربیات ۳۵ ساله خدمتم را در عرصه بین‌الملل به‌دوراز تشریفات و تشکیلات در موسسه بکار ببرم.
تنها راه خوشبختی انسان پیروی از اهل‌بیت (ع) است
این فعال فرهنگی در عرصه بین‌الملل با بیان اینکه ما باید سبک زندگی را از اهل‌بیت(ع) بیاموزیم، اظهار کرد:افتخار می‌کنم که خادم پیروان اهل‌بیت(ع) هستم، زیرا اعتقاددارم تنها راهی که بتواند خوشبختی انسان را تأمین کند پیروی از قرآن و اهل‌بیت(ع) است.
وی ادامه داد: تحولات و جنگ‌ها، جنایت‌هایی که در عرصه بین‌الملل آمریکا، اسرائیل و آل سعود علیه این مکتب بزرگ دارند و نقشه می‌کشند نه‌تنها باعث دوی از این مکتب نشده، بلکه باعث رویکرد بیشتر مردم به این مکتب نیز شده است.
هرمزگان در امر ترویج صحیفه سجادیه پیشگام است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالار ضمن تشکر و قدردانی از فعالین فرهنگی استان هرمزگان که در ترویج صحیفه سجادیه و برگزاری کنگره بین‌المللی صحیفه سجادیه صاحب سبک و پیشگام هستند، اظهار کرد: اکنون هرمزگان به‌عنوان یک محور در امر ترویج صحیفه سجادیه قرار گرفته است.
مدیر موسسه اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه همچنین وظیفه خود می‌دانم که قدر دانی از برگزارکنندگان اجلاس مسجد پایگاه اخوت جهان اسلام را نیز داشته باشم، افزود: ازآن جهت که استان هرمزگان یک استان ترکیبی است و اهل سنت نیز از ادعیه اهل‌بیت(ع) به‌ ویژه صحیفه سجادیه استقبال می‌کنند کار بزرگی در پیش داریم.
وی ادامه داد: ازجمله دستاورد‌های کنگره بین‌المللی صحیفه سجادیه برگزاری اجلاس در ۲۱ استان در ایران و ۲۶ کشور در عرصه بین‌الملل است و افتخار می‎کنیم ما نیز همکاری‌هایی در این راستا داشته‌ایم.
تنها راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اتحاد است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاربا تاکید براینکه تنها راه خنثی کردن توطئه‌های دشمن اتحاد است اظهار کرد: افراطی‌گری یک تهدید می‌باشد. افراطی‌گری چه از طرف شیعه و چه از طرف اهل سنت باعث از بین رفتن اتحاد بین جهان اسلام می‌شود، حتی نمی‌توان گفت افراطی‌گری مربوط به این دو است بلکه باید گفت وهابیت و شیعه انگلیسی و لندنی که حتی مقام معظم رهبری نیز در این رابطه اشاره‌کرده‌اند آنها را ایجاد کردند.
مساجد تنها پایگاه شکل‌گیری اخوت و برادری هستند
این فعال فرهنگی در عرصه بین الملل با بیان اینکه جایگاهی که می‌تواند به حفظ این وحدت کمک کند مسجد است، اضافه کرد: مساجد می‌توانند به جایگاه اسلامی و قرآنی کمک کنند. با توجه به نقش بسیار سازنده مساجد ازنظر فعالیت‌ها فرهنگی اجتماعی و تربیتی، در راستای تربیت نیرو، پشتیبانی نیرو‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در دوان دفاع مقدس که در کارنامه چهل‌ساله انقلاب اسلامی ثبت‌شده است؛ مساجد تنها جایگاهی حفظ وحدت و همچنین تنها پایگاه ایجاد شکل‌گیری اخوت و برادری جهانی به شمار می‌آیند که در طول تاریخ دارای جایگاه رفیع است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاراظهار کرد: اکنون مساجد در عرصه جهانی در حال درخشش هستند و جهت تبادل تجربیات با کشور‌های دیگرکار‌هایی انجام‌شده، ولی تاکنون یک مرکز یا کانون که به‌صورت مرجع در این زمینه فعالیت کند وجود ندارد. یکی از پیشنهاد‌های من در همایشی «مسجد جایگاه اخوت جامعه اسلام» ایجاد جایگاهی برای ارتباط کانون‌ها در راستای تبادل تجربیات سازنده با یکدیگر بود.
وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند که مساجد سنگر هستند باید جایگاه مساجد حفظ شود، اظهار کرد: مساجد فقط برای عبادت نیست بلکه پایگاه وحدت، مسائل اجتماعی فرهنگی و اجتماعی است. سه کار مهمی که در حوزه مساجد باید انجام شود، ابتدا ساخت مساجد در مکان‌هایی که نیاز به مسجد دارند با رعایت جایگاه ارزشی مساجد، مرحله دوم تعمیر مساجد و آخرین مرحله اینکه تجهیز مساجد است.
باید با قاطعیت با افراد خاطی برخورد کرد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالار با بیان اینکه برای مبارزه به افساد وضعیتی که اکنون در جامعه موجود است، راه‌ کار‌های فراوانی وجود دارد. یکی از این راه‌ها این است که ما باید برگردیم به مطالب اهل‌بیت(ع) که آن‌ها در این رابطه چه گفتند و چه راه‌کار‌هایی برای پیشگیری به‌کاربرده‌اند. نخریدن یکی از راه‌های برخورد با افراد گران‌فروش است راهی که آن‌ها را مجبور می‌کند گران‌فروشی نکنند، ولی راه‌کار اساسی نیست.
وی تصریح کرد: در اولین مرحله افرادی که به‌عنوان مسئول انتخاب می‌کنیم یاید امانت‌دار باشند و فریب مال دنیا را نخورند که بتوانند فساد را از بین ببرند؛ دومین راه کار رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم که در جامعه مردم مشکل درزمینهٔ امرارمعاش نداشته باشند، رسیدگی به حقوق کارمندان و اوضاع کارگران.
وی با اشاره به عهدنامه‌ای که حضرت علی (ع) به مالک اشتر دادند که در آن‌یکی از وظایف مالک این بود که حق کارمند و مردم را ادا کنند اگر مردم گرسنه باشند زمینه‌ساز رفتن به سمت گناه است، اضافه کرد: اگر وضعیت معیشتی بهتر شود خیلی از آسیب‌ها اجتماعی کاهش می‌یابد. باید با قاطعیت علی وار در مورد افراد خاطی مانند «دزدان و اختلاس گران» برخورد کرد، قاطعیت حضرت علی(ع) می‌تواند برای ما درس باشد و حداقل اینکه فکر نمی‌کرد این فرد در چه سمت و چه جایگاهی است و در مورد خلاف می‎ایستاد.
قانون زمانی محترم است که قاطعیت داشته باشد
این چهره علمی و فعال دینی و فرهنگی بابیان اینکه قانون زمانی محترم است که قاطعیت داشته باشد، ابراز کرد: اگر مقاطعه طی دادرسی باشد و یا با رفاقت و پارتی‌بازی‌ها بخواهند با قانون برخورد کنند، قانون اجرا نمی‌شود.
وی اضافه کرد: ما باید برگردیم به تعالیم اهل‌بیت(ع) و سبک زندگی را از آن‌ها الگو بگیریم یکی از مسائل و مشکلات ما این است که سیره امام علی(ع) در هنگام زمام داری ایشان را رعایت نمی‌کنیم. در نهج‌البلاغه شاهد نامه‌هایی از امیرالمؤمنین علی(ع) که خطاب به استانداران خود می‌نویسد هستیم که خلاف بزرگی نکرده‌اند مثلاً درجایی که سفره اشرافی و ثروتمند بوده شرک کرده و آن‌ها را سرزنش می‌کند.
معاون سابق امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پایان گفت: ما برای این انقلاب شهدای فراوانی را داده‌ایم وانقلاب ما خدایی است در نتیجه به یک سری خادمان خوب یک سری مسئولان، که خوب مدیریت می‌کنند نیاز دارد که در راستای ولایت فقیه و قدم بر دارندو ولایت پذیر باشند.
انتهای پیام

captcha