وصیت‌نامه امام خمینی(ره)؛ خلاصه معارف شیعه
کد خبر: 3784427
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

وصیت‌نامه امام خمینی(ره)؛ خلاصه معارف شیعه

گروه فرهنگی ــ امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان این مطلب که شرح وظایف روحانیت در ابتدای وصیت‌نامه امام راحل آمده است، اظهار کرد: وصیت‌نامه امام(ره) خلاصه معارف شیعه است.

وصیت‌نامه امام؛ خلاصه معارف شیعهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد شنبه، ششم بهمن‌ماه در بزرگداشت حجت‌الاسلام سیدمحمد صدری، قائم مقام فقید نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، اظهار کرد: امام راحل در ابعاد وصیت‌نامه الهی خود وظایف روحانیت را بیان کرده است.
وی با ذکر این مطلب که وصیت‌نامه امام خلاصه دین و تلخیصی از معارف شیعه است، اضافه کرد: توصیف و گسترش دین برای عمل کردن به دین است این در حالی‌است که تفسیر دین ناب برگرفته از دو پایه قرآن و عترت است.

حجت‌الاسلام صدری؛ موفق در نقش هادی دین
متقی‌نیا با بیان این‌که حجت‌الاسلام سیدمحمد صدری به‌حد توان در نقش هادی دین موفق بود، اظهار کرد: تکریم‌ از شخصیت ایشان نشانه این است که او در انجام وظیفه موفق بود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد اولین وظیفه حوزه‌های علمیه را تفسیر ناب از اسلام ناب محمدی دانست و گفت: دومین وظیفه حوزه‌های علمیه این است که به سلاح علم از دیدگاه پیامبر(ص) به‌معنای واقعی کلمه و به‌صورت تخصصی مجهز هستند.
وی انتظار از حوزه‌های علمیه را تهذیب تزکیه و اخلاق‌مداری و ترویج اخلاق در بین جامعه برشمرد و گفت: روحانیون نماد تهذیب و تزکیه هستند.
متقی‌نیا تقویت اجتهاد و مواجهه تربیت طلاب برای حضور در صحنه‌های فقهی دفاع از ارزش‌های دینی مواجه با شبهات و خرافات را از دیگر وظایف حوزه‌‌های علمیه برشمرد و گفت: مردمی بودن از دیگر وظایف حوزه های علمیه است.
امام جمعه موقت خرم‌آباد تولید و تبیین آموزه‌ها و معارف دینی ناب را وظیفه روحانیت دانست و گفت: حوزه‌های علمیه اولین منبع پاسخگویی به سؤالات احکام و خاستگاه اسلام هستند و اسلام ناب را باید از مراجع تقلید گرفت .
وی با ذکر این مطلب که حفظ نظام و قاعده جمهوری اسلامی وظیفه حوزه‌های علمیه است، اضافه کرد: اسلام و انقلاب بدون مجاهدت علما به نتیجه نمی‌رسید کمااینکه انقلابی‌گری و انقلابی بودن مؤلفه ذاتی حوزه‌های علمیه است.

روحانیت اصیل در ضدیت با ظلم و رباخواری است
متقی‌نیا با ذکر این مطلب که حجت‌الاسلام سیدمحمد صدری می‌گفت فرمایشات رهبری توصیه نیست بلکه اوامر هستند، ادامه داد: روحانیت اصیل در ضدیت با ظلم و رباخواری است هیچ‌گاه روحانیت با مطامع ظالمان همراه نبوده است.
امام جمعه موقت خرم‌آباد با ذکر این مطلب که حجت‌الاسلام صدری در کنار محرومان بود، خاطرنشان کرد: وی همواره مانند یک طلبه واقعی زندگی می‌کرد این در حالی‌است که زندگی طلبگی به همراه نظم و پارسایی و بی‌اعتنایی به دنیاست.

انتهای پیام

captcha