شهید باقری مغز متفکر و نابغه دفاع مقدس بود
کد خبر: 3784638
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

شهید باقری مغز متفکر و نابغه دفاع مقدس بود

گروه اجتماعی - همرزم شهید سرلشکر باقری گفت: شهید باقری مغز متفکر و از نوابغ جنگ بود، او در پی اقدامات اشتباه بنی‌صدر گفت باید به خود جرئت بدهیم و استراتژی جنگ را عوض کنیم.

شهید باقری مغز متفکر و نابغه دفاع مقدس بود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز سردار مرتضی صفاری، فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران، عصر روز گذشته ششم بهمن‌ماه در اجلاسیه دانشجویی کنگره شهید حسن باقری در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: شهید حسن باقری جوان‌ترین فرمانده دفاع مقدس و بین همه فرماندهان سپاه، فرمانده شاخصی بوده و استراتژی نظامی و اثرگذاری وی در جنگ منحصربه‌فرد بود.
وی افزود: شهید باقری از روزهای اول جنگ وارد اهواز شد و به مدت ۲۸ ماه تا ۹ بهمن سال ۶۱ در جبهه تحول اساسی ایجاد کرد.
فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به روحیه و شخصیت این شهید والامقام گفت: سلوک فردی حسن باقری دوست داشتنی بود. این فرمانده و نیروی جوان جنگ حالت استاد و معلمی داشت و بسیار رئوف و مهربان بود و هیچ‌گاه به‌جز در مواقع عملیاتی و حساس حالت فرماندهی به خود نمی‌گرفت و می‌گفت ما در جنگ با کسی تعارف نداریم و باید به دستورات عمل شود.
سردار صفاری با بیان اینکه رهبری نظامی باقری به نوعی بود که همه زوایا را بررسی می‌کرد، افزود: تفکر نظامی شهیدباقری به نوعی بود که فرماندهان ارتش می‌گفتند که فکر و راه و روش باقری متفاوت است و تفکرات جنگی وی کلاسیک نیست.
وی افزود: شهید باقری همواره می‌گفت جنگ فرصتی طلایی برای رشد استعداد به ما داده است. اگر ما در فکرکردن به بن‌بست نرسیم در عمل هم به بن‌بست نخواهیم رسید.
همرزم شهید سرلشکر باقری با اشاره به اینکه شهید باقری مغز متفکر و نابغه جنگ بود، دامه داد: بحث تحلیل قوای خودی و دشمن یکی از ویژگی‌های فرماندهی او بود، پس از اقدامات اشتباه بنی‌صدر در جنگ، گفت باید به خود جرئت داد، لازم است استراتژی جنگ عوض شود.
فرمانده پیشین دانشگاه افسری امام حسین(ع) در ادامه با اشاره به مشکلاتی که نظام با آن روبه‌‌روست، گفت: یکی از مشکلاتی که استکبار جهانی از همه جهات به ما وارد می‌کند، ایجاد جنگ روانی است که امید مردم به انقلاب را ناامید کنند.
وی با بیان اینکه باید به جوانان ایرانی اعتماد کرد، گفت: تهدیدهای داخلی موجب تسلط دشمن بر فرهنگ اسلامی و ایران می‌شود. در حوزه اقتصادی باید مدیریت درست انجام شود، کشور ما غنی از نعمت‌های خدادادی است که می‌توان به‌خوبی استفاده کرد.
معاون نظارت میدانی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) افزود: مؤلفه‌های تفکرات جوان انقلابی الگوگرفته از خصلت‌های انقلابی شهید باقری همانند تعبد، اطاعت از خدا، ولایت‌مداری، حق‌گرایی و عقل‌گرایی است. باید از حسن باقری الگوگیری کنیم که به بن‌بست نرسیم.
سردار صفاری گفت: جوانان دانشجو باید منطق و استدلال داشته باشد و با درک خوب از اندیشه‌ها و توطئه استکبار جهانی دشمن را خوب بشناسند و برای رسیدن به هدف از جان و مال خود ایثار کنند.

انتهای پیام

captcha