ریشه‌کنی بیماری شکاف لب و کام در 3 استان/ نوبت به بچه‌های خوزستانی رسید
کد خبر: 3784770
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

ریشه‌کنی بیماری شکاف لب و کام در 3 استان/ نوبت به بچه‌های خوزستانی رسید

گروه فعالیت‌های جهادی ــ مدیرعامل مؤسسه ملی ندای سلامت مرهم از انجام 164 جراحی شکاف لب و کام در شهر دزفول خبر داد و گفت: با انجام این اعمال جراحی، بیماری شکاف لب و کام در سه استان کشور ریشه‌کن می‌شود.

محمدعلی کیانی، مدیرعامل مؤسسه ملی ندای سلامت مرهم در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از آغاز بیست و چهارمین سفر خیریه این مؤسسه با هدف انجام عمل جراحی رایگان بیماران مبتلا به شکاف لب و کام این بار در شهر دزفول استان خوزستان خبر داد و گفت: در این سفر دو روزه که از امروز یک‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه، آغاز شده است 164 جراحی شکاف لب و شکاف کام انجام می‌شود که 86 نفر امروز و 78 نفر فردا جراحی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه قبل از آغاز این سفر، اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی با کل مدارس استان ارتباط برقرار و تمامی دانش‌آموزان مبتلا به شکاف لب و کام را شناسایی و به ما معرفی کرده است، گفت: با این اقدام به طور عملی غربالگری در سطح این استان انجام گرفت و اکنون می‌توانیم با قدرت بگوییم که دیگر بیمار شناسایی نشده‌ای در استان اهواز وجود نخواهد داشت.

 کیانی از حضور 13 جراح پلاستیک، شش متخصص طب فیزیکی و توانبخشی(برای انجام خدمات پزشکی رایگان در خصوص مشکلات ستون فقرات) چهار فوق تخصصی بیهوشی، چهار متخصص آموزش و ارتقای سلامت، سه متخصص فناوری اطلاعات سلامت و 18 پرستار، تکنسین اتاق عمل و نیروی ستادی و پشتیبانی در این سفر خبر داد و اظهار کرد: قبل از انجام سفر به صورت الکترونیکی 689 نفر ویزیت شده و بیماران نیازمند عمل جراحی تشخیص و نوبت عمل دریافت کردند. 356 نفر نیز به صورت الکترونیکی برای دریافت خدمات طب فیزیکی ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه همانند سفرهای گذشته از سایر استان‌ها نیز بیماران پذیرش و جراحی رایگان می‌شوند، گفت: تعدادی از بیماران از استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد و بقیه از استان خوزستان هستند که با انجام این سفر دیگر در این سه استان بیمار شکاف لب و کام جراحی نشده‌ای نخواهیم داشت.

مدیرعامل مؤسسه ملی ندای سلامت مرهم یکی از تفاوت‌های ارزشمند سفر بیست و چهارم مرهم را همراهی رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و بوشهر که هر دو متخصص بیهوشی هستند با گروه مرهم بیان کرد و گفت: طی این دو روز، این دو متخصص بیهوشی در اتاق عمل در کنار بیماران هستند.

انتهای پیام 

captcha