برنامه‌های کمیته اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3784783
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
طی نشستی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشریح شد:

برنامه‌های کمیته اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

گروه سیاسی ــ مهم‌ترین برنامه‌های کمیته اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز در نشستی خبری تشریح شد.

برنامه‌های کمیته اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سعید تقوی، رئیس کارگروه اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همراه نمایندگان انجمن‌ها و اقلیت‌های دینی، صبح امروز، یکشنبه، هفتم بهمن‌ماه، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

تقوی در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه اقوام، ادیان و مذاهب که برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اقلیت‌های دینی، اظهار کرد: کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی متشکل از نمایندگان وزارت ارشاد، نمایندگان ستاد دهه فجر، شورای خلیفه‌گری ارامنه، انجمن زرتشتیان تهران، انجمن کلیمیان تهران و انجمن آشوریان تهران در مرکز هستند و شبیه همین کمیته را در برخی استان‌ها مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد، کرمان و فارس هم داریم و امسال برنامه‌هایی برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده‌ شده است.

وی در ادامه ضمن تشکر از کشیش نرسیسیان، نماینده شورای خلیفه‌گری ارامنه و خاخام تهرانی، از نمایندگان کلیمی و همچنین نماینده زرتشیان، به بیان برخی برنامه‌های این کمیته در تهران پرداخت و اظهار کرد: امسال بیش از ۷۵ برنامه در تهران و شهرستان‌ها تدارک دیده‌ایم که با شکوه فراوان برگزار خواهد شد. دوازدهم بهمن‌ماه نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس، روحانیون آنها و نمایندگان انجمن‌های دینی در مراسم آغاز دهه مبارکه فجر در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) به صورت رسمی شرکت می‌کنند و به بنیانگذار کبیر انقلاب ابراز ارادت خواهند کرد.

رئیس کارگروه اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در همان روز در ساعت 9:33، ناقوس کلیساها به احترام این روز بزرگ و تاریخی در تهران و شهرهایی که کلیسا هست به صدا درمی‌آید. در روز 18 بهمن آئین مهمانی‌ لاله‌ها در گلزار شهدای زرتشتی و با حضور خانواده شهدای اقلیت‌ها و همچنین نمایندگان بنیاد شهید و سپاه و سایر نیروهای مسلح در محل قصر فیروزه تهران برگزار می‌شود.

تقوی افزود: در روز 16 بهمن گردهمایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه هنرمندان، روحانیون و شخصیت‌های اقلیت‌های دینی برگزار خواهد شد. این مراسم هر ساله برگزار می‌شود و امسال محور سخنرانی‌ها با عنوان «دستاوردهای چهل ساله انقلاب برای ادیان توحیدی» خواهد بود. مراسم راهپیمایی را هم با حضور همه مردم و اقلیت‌های دینی و در تهران و سایر استان‌ها با شکوه فراوان برگزار خواهد شد. برنامه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردم در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از پنجاه درصدی داشته است.

رئیس کارگروه اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که در این ایام خواهیم داشت عبارت‌اند از: مسابقات ورزشی و علمی در مراسم ویژه اقلیت‌های دینی، اجرای موسیقی و تئاتر و نمایشگاه‌های کتاب در مدارس و مراکز خاص اقلیت‌های دینی، برپایی نمایشگاه خاص صنایع دستی، اجرای برنامه‌های هنری در مدارس و باشگاه‌های اقلیت‌های دینی، دیدار با خانواده شهدای ادیان توحیدی و برگزاری مراسم شب شعر. چند مورد از مراکز درمانی خاص اقلیت‌های دینی هم روزهای خاصی را مشخص کرده‌اند که ویزیت رایگان داشته باشند.

وی در ادامه به برخی برنامه‌های این کمیته در استان‌ها اشاره و یادآور شد: در تبریز مسابقات علمی ورزشی، نمایشگاه کتاب و نقاشی و هنرهای دستی در مدارس ارامنه این شهر برگزار خواهد شد. همچنین گردهمایی با عنوان نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و گردهمایی بانوان ارمنی تبریز با عنوان نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: همچنین در استان آذربایجان غربی برنامه فرهنگی و هنری شامل اجرای سرود گروه‌های دانش‌آموزی و گروه کُر انجمن آشوریان ارومیه، نمایشگاه صنایع دستی بانوان آشوری ارومیه و تجلیل از دانش‌آموزان آشوری و ارمنی را خواهیم داشت. برنامه‌های شاخص در استان یزد نیز شامل برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، خاطره‌نویسی و برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان زرتشتی و جشن کتاب هستند.

تقوی اظهار کرد: در استان فارس پانزدهمین همایش مشترک ادیان توحیدی استان با حضور کلیه ادیان توحیدی استان، گرامیداشت چهار دهه همراهی و همدلی هم‌وطنان کلیمی با مسلمان و نشست انقلاب اسلامی و نقش معنوی امام راحل در انجمن کلیمیان شیراز، نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی ادیان توحیدی و تقدیر از ایثارگران ادیان توحیدی را خواهیم داشت.

رئیس کارگروه اقلیتهای دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: در استان اصفهان نیز همایش تخصصی ادیان توحیدی را با موضوع دستاوردهای چهل ساله و نقش اقلیت‌های دینی در پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خوهیم کرد.

برنامه‌های کمیته اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

در ادامه این نشست، افشین نمیرانیان، نایب رئیس انجمن زرتشتیان تهران، درباره برنامه‌های ویژه اقلیت‌های دینی گفت: این انقلاب ما را به آرامش رسانده است و ان‌شاءالله بتوانیم ایران را به پیشرفت و شادی برسانیم. این جشن‌ها مردمی است و گروه‌های زرتشتی در تهران یزد و کرمان در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: مدارس ما مخصوصاً مدرسه فیروز بهرام و دو مهد کودک در این ایام برنامه‌هایی برای برگزاری دارند. باشگاه فَرَوَهَر نیز مسابقه ورزشی به مناسبت این ایام برگزار می‌کند و درمانگاه زرتشتیان نیز رایگان همه مردم را درمان خواهد کرد.

نایب رئیس انجمن زرتشتیان تهران یادآور شد: امسال برنامه مهمانی لاله‌ها را بر مزار شهدای زرتشتیان خواهیم داشت. روز چهاردهم بهمن‌ماه، نیایشی دسته‌جمعی در یکی از مقدس‌ترین مکان‌های زرتشتی با حضور همه موبدان و زرتشتیان ساکن تهران برای سربلندی و شادی ایران خواهیم داشت. روز ۱۲ بهمن‌ماه نیز در حرم مطهر حضرت امام(ره) حضور خواهیم داشت و در ۲۲ بهمن نیز همگام با سایر مردم ایران در برگزاری مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور داریم.

در ادامه این نشست، نماینده ارامنه به بیان برنامه‌های ارامنه پرداخت و گفت: در این ایام برنامه‌های متعددی داریم که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم. هم‌زمان با ساعت ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) ناقوس کلیسا به صدا درخواهد آمد. در روز سیزدهم بهمن‌ماه نیز زنگ مدارس ارامنه به صورت ویژه به صدا درمی‌آید. دوازدهم بهمن‌ماه هم ارامنه با حضور در حرم حضرت امام خمینی به بنیانگدار انقلاب اسلامی ابراز ارادت می‌کنند.

وی افزود: در روز هجدهم بهمن‌ماه در آیین مهمانی لاله‌ها در آرامستان ارامنه شرکت خواهیم کرد. پانزدهم بهمن‌ماه نیز در باشگاه آرارات برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است. برنامه هنری و کنسرت و همچنین برنامه وفاق ملی در روز بیست و سوم بهمن با همکاری شهرداری منطقه هفت از دیگر برنامه‌های ارامنه برای ایام دهه فجر است.

نماینده ارامنه تهران ادامه داد: در باشگاه رافی در بیست و ششم بهمن‌ماه برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است. انجمن فرهنگ دوستان پریا در فریدن، برنامه تقدیر از خانواده شهدا را انجام خواهد داد. بنرهای مخصوصی نیز برای کلیساها و مدارس در این ایام تدارک دیده شده است. ان‌شاالله در روز بیست و دوم بهمن‌ماه، ارامنه نیز همانند سال‌های گذشته، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور باشکوه خود برگزار خواهند کرد و روز ویژه‌ای را رقم خواهند زد.

نایب رئیس انجمن کلیمیان تهران نیز، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به بیان برنامه‌های این انجمن در این ایام پرداخت و گفت: در جامعه ایرانیان کلیمی، امسال هم همانند سال‌های گذشته، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده که برخی از آن‌ها برنامه‌های عمومی در کنار سایر هم‌وطنان و برخی نیز برنامه‌های ویژه این انجمن هستند.

وی ادامه داد: در برنامه عمومی ما حضور در مرقد حضرت امام خمینی(ره) در۱۲ بهمن‌ماه، برگزاری تجلیل از شهدای اقلیت در مزار زرتشتیان و حضور در راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه، از برنامه‌های عمومی هستند. برنامه‌های ویژه نیز قرائت دعا برای سلامتی رهبر معظم انقلاب در تمام کنیساهای تهران با همکاری سازمان جوانان و بانوان وابسته به انجمن کلیمیان استان تهران در روز سیزدهم بهمن‌ماه است.

نایب‌رئیس انجمن کلیمیان تهران اظهار کرد: پانزدهم بهمن‌ماه گردهمایی پیروزی انقلاب با سخنرانی مسئول کلیمیان ایران، همراه با دعا و نیایش در کنیسه کلیمیان در یوسف‌آیاد، عیادت از بیماران بیمارستان دکتر سپیر، گردهمایی در کتابخانه یهودیان در بیستم بهمن‌ماه، حضور در مزار شهدای اقلیت در هجدهم بهمن‌ماه، برپایی شب شعر در سیزدهم بهمن‌ماه به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، دیدار با جانباز ۷۰ درصد کلیمی و برگزاری شعر و سرود و پوستر در مدارس و مسابقات ورزشی فوتبال و والیبال بین مدارس و مسابقات شطرنج در سطح مدارس کلیمیان از دیگر برنامه‌های انجمن کلیمیان تهران در این ایام است.

در ادامه این نشست، یوسفی، مسئول روابط عمومی انجمن آشوریان تهران، ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: عدد چهل عددی مقدس و نشانه تکامل است. آشوریان نیز همگام با سایر مردم ایران در مراسمات ایام دهه فجر شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تزئین مجتمع‌ آموزشی حضرت مریم، تزئین مجتمع آموزشی بهنام و تمامی مراکز تجمع آشوری‌ها و کلدانی‌ها، به صدا درآمدن زنگ مدارس آشوری‌ها و کلدانی‌ها، دعا و نیایش در کلیسای آشوری و کلدانی، گلباران مزار شهیدان آشوری و کلدانی، حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) همراه با سایر ادیان، برپایی مهمانی لاله‌ها در آرامستان زرتشتیان و آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع آموزشی مریم و مجتمع آموزشی بهنام از برنامه‌های انجمن آشوریان تهران در ایام دهه فجر است.

سعید تقوی، رئیس کارگروه اقلیت‌های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در پایان این نشست درباره تبلیغات منفی در برخی کشورهای خارجی در مورد رفتار جمهوری اسلامی ایران با اقلیت‌های دینی اظهار کرد: ادیان رسمی، که در اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده، شامل ایرانیان ارمنی، کلیمی و مسیحی هستند که احوال شخصیه آنها مطابق با آداب خودشان است و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند که برخی از آن‌ها با دو هزار رأی به مجلس رفته‌اند و این نمایندگان در تمام امور مجلس امکان فعالیت دارند. همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران با بودجه آموزش و پرورش، از مدارس اقلیت‌ها و تدریس کتب به زبان آنها حمایت می‌کند. هیچ یک از مراسم دینی اقلیت‌ها تاکنون تعطیل نشده و لذا تمام اخبار رسانه‌های خارجی در این زمینه غیرواقعی است.

گزارش از اکبر ابراهیمی

انتهای پیام

برای مشاهده گزارش تصویری نشست اینجا کلیک کنید!

captcha