نماز؛ اساس مدیریت اسلامی/ انقلاب نکرده‌ایم که عده‌ای مدیر شوند
کد خبر: 3784787
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

نماز؛ اساس مدیریت اسلامی/ انقلاب نکرده‌ایم که عده‌ای مدیر شوند

گروه سیاسی - آیت‌الله نعیم‌آبادی خطاب به رؤسا و مدیران گفت: اساس مدیریت اسلامی نماز است، انقلاب نکرده‌ایم که عده‌ای وظیفه برگزاری مراسم دینی مانند نماز را بر عهده داشته باشند و عده‌ای مدیریت کنند.

پنجمین اجلاس نماز در هرمزگان باحضورعلمای اهل سنت و شیعه برگزار شدبه گزارش ایکنا از هرمزگان، پنجمین اجلاس نماز با محوریت «شیوه‌های دعوت به نماز» با هدف تجلیل از خادمان نماز در هرمزگان با همکاری نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه بندرعباس، استاندارهرمزگان و مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان و همچنین با حضور مدیر مرکز تخصصی ستاد اقامه نماز کشور و علمای اهل سنت و شیعه در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در شامگاه روز شنبه، ۶ بهمن‌ماه برگزار شد.
حجت‌اسلام فروزان‌نژاد، مدیر ستاد اقامه نمازهرمزگان، ضمن خوش‌آمد گویی و خیرمقدم خدمت مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت بیان کرد: هدف از این اجلاس تجلیل از فعالانی است که در راستای گسترش این فرهنگ عظیم تلاش کرده‌اند، هدف از برگزاری این مجلس تجلیل از خادمان نماز است تجلیل‌ها بر اساس مستندسازی‌هایی بوده است که به ستاد اقامه نماز ارائه‌ شده است.
مدیرستاد اقامه نماز در ادامه به قرائت سخنان مقام معظم رهبری تحت عنوان «شیوه‌های دعوت به نماز» پرداخت.
جامعه‌ به دلیل دوری از نماز دچار ناهنجاری می‌شود
حجت‌الاسلام اصغر آیتی، مدیر مرکز تخصصی نماز، با بیان اینکه نماز بیمه‌کننده دین است، گفت: برای هر کاری بیمه‌ای داریم، از طرف خدا و پیامبران و امامان جهت تضمین و بیمه دین نماز سفارش شده است.
وی افزود: بعضی از واجبات یک‌بار در سال و برخی دیگر یک‌بار در ماه، ولی نماز در طول شبانه‌روز پنج مرتبه سفارش شده که خوانده شود و این نشان از اهمیت جایگاه نماز در دین دارد.
حجت‌الاسلام آیتی اظهار کرد: جامعه‌ به دلیل دوری از نماز دچار فساد و ناهنجاری اجتماعی می‌شود که در آیه ۵۹ سوره مریم به این امر اشاره‌ شده است.
مدیرمرکز تخصصی نماز با تأکید بر اینکه برای دعوت به نماز باید ابتدا شخص را با زیبایی‌های نماز آشنا کنیم، افزود: یکی از مشکلات تبلیغ این واجب الهی این است که این فریضه در اولویت برخی مسئولان قرار ندارد. اولین حرفی که در دین سفارش شده نماز است، ولی کمتر از ۱۰ درصد قشر تحصیل‌کرده جامعه در رابطه با نماز مطالعه دارند.
نماز حکومتی است
مدیر مرکز تخصصی نماز با اشاره به اینکه در پاسخ به برخی مسئولان یا افرادی که می‌گویند نماز را نباید حکومتی کرد باید گفت نماز حکومتی است، ابراز کرد: یکی از راه‌های شناخت مدیران اسلامی نماز است. اولین کاری که پیامبر به‌عنوان الگو و اسوه دین در زمان هجرت به مدینه انجام دادند بنای مسجد قبا به‌عنوان پایگاه عقیدتی و سیاسی بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) در نامه ۲۷ نهج‌البلاغه به نماز امر کرده است، تصریح کرد: نماز میزان اعمال است و همه اعمال ما بر اساس نماز سنجیده می‌شود باید گفت اولین چیزی که از انسان پرسیده می‎شود نماز است.

۹۰ درصد زندانیان افرادی هستند که نماز نمی‌خوانند یا کاهل نماز هستند
مدیر مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه مشکل ما این است که ریشه‌ای کار نمی‌کنیم، ابراز کرد: برای ساخت دیوار مسجد هزینه‌های فراوانی می‌شود، ولی برای ساختن افرادی که باید به مسجد بروند هزینه نمی‌شود.
حجت‌الاسلام آیتی افزود: در ماه رمضان شاهد آن هستیم که مردم میلیارد‌ها تومان برای آزادی زندانیان هزینه می‌کنند، ولی برای جلوگیری از آسیب‌هایی که باعث زندانی شدن آنان می‌شود هزینه نمی‌کنند به این دلیل که می‌گویند دیده نمی‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: بنا بر آمار به‌دست‌آمده از دادستان‌های کل کشور افزون بر ۹۰ درصد زندانیان افرادی هستند که نماز نمی‌خوانند یا کاهل نماز هستند. باید به این مطلب توجه کرد که چرا قرآن از کلمه ناس برای عبادت استفاده می‌کند.
یکی از راه‌های دعوت به نماز دعوت به فطرت است
وی اظهار کرد: کلمه ناس به معنای مردم است، زیرا پرستش یک امر فطری است و حس پناه‌جویی در نهاد بشریت نهادینه‌ شده است، یکی از راه‌های دعوت به نماز دعوت به فطرت است که در آیه ۲۱ سوره بقره به آن اشاره‌ شده است. در پاسخ افرادی که می‌گویند چرا باید نماز بخوانیم در سوره الرحمن خداوند با برشمردن نعمت‌هایش به این سؤال پاسخ داده است و می‌فرماید کدامیک از نعمت‌های من را تکذیب می‌کنید.
برای دفاع از دستاوردهای انقلاب میعادگاه ما راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ است
در ادامه ایرج حیدری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه کشوری که اساس آن کلمه «لا اله الا الله» است و شعار آن الله‌اکبر است، وظیفه توجه و دعوت به نماز را بر عهده‌ دارد، بیان کرد: نماز این فریضه الهی اساس حکومت اسلامی و اساس دین است.
وی در پایان سخنان خود از مدیران خواست زمینه حضور پرشکوه مردم در دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن را فراهم کنند و گفت: برای دفاع از دستاوردهای انقلاب میعادگاه ما راهپیمایی ۲۲ بهمن است.
اگر می‌خواهید بر دشمن پیروز شوید حسین‌وار عمل کنید
در ادامه آیت‌الله نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این اجلاس با تسلیت ایام شهادت بانوی بزرگ بشر سیده زنان اهل بهشت فاطمه زهرا‌(س) گفت: هنگامی‌که می‌گوییم بانوی بزرگ بشر شعار نیست، کدام بانو فرزندانی مانند فرزندان ایشان داشته است همچون امام حسن‌(ع)، حضرت زینب‌(س) و امام حسین‌(ع) که تاریخ‌ساز هستند و گاندی خطاب به مردمی که علیه انگلستان به مبارزه پرداخته‌اند گفت اگر می‌خواهید بر دشمن پیروز شوید حسین‌وار عمل کنید.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: بانویی که پیامبر خطاب به وی می‌فرمایند «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» فاطمه بخشی از وجود من است که به قول بزرگی هر کس که به حضرت فاطمه صلوات بفرستد انگار به پیامبر(ص) صلوات فرستاده است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان به‌صورت مقایسه‌ای، وضعیت انقلاب اسلامی و حکومت شاهنشاهی شاه مخلوع و پدرش را برای مردم بیان کنند، ادامه داد: جا دارد فعالیت‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را با ۴۰ ساله شاه و پدرش مقایسه کنیم وگرنه در حق انقلاب اسلامی ظلم کرده‌ایم.
امام جمعه بندرعباس گفت: در زمان گذشته در سال به‌ سختی ۸۰۰ کشتی از اسکله بارگیری می‌شد و اکنون روزانه ۸۰۰ دموراژ دارند و درگذشته خیلی از خیابان‌های تهران برق، آب و تلفن نداشت حال اکنون در بشاگرد و روستا‌های محروم ما نیز از این نعمت بهره‌مند هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون قدرت دفاعی و توان علمی ما افزایش‌یافته و فراتر از مرز‌ها از ایران دفاع می‌کنیم حال‌آنکه درگذشته هنگامی‌که هواپیما‌های عراق می‌آمد آژیر خطر نیز در تهران زده می‌شد، اکنون حتی جوانان ما به ساخت موشک‌های قاره‌پیما دست‌یافته‌اند ولی درگذشته برای دفاع از کشور مجبور بودیم وسایل دفاعی کشور را از خارج وارد کنیم.
بانو «نصرت امین» اولین بانوی مجتهد در جهان اسلام بود
این عالم و پژوهشگر دینی عنوان کرد: با وجود هشت سال دفاع مقدس و توطئه‌های دشمنان، منافقین و غیره، ولی در عین حال سازندگی نیز داشتیم خیلی بی‌انصافی است که از خوبی‌های انقلاب نگوییم، قبل از انقلاب حوزه علمیه خواهران نداشتیم، ولی بعد از انقلاب بانو نصرت امین‌ اولین بانوی مجتهد در جهان اسلام بود.

روح به نیایش احتیاج دارد

وی ادامه داد: نیاز به نماز یک نیاز فطری بشری است، جسم انسان به غذا و روح به نیایش احتیاج دارد. وجه تمایز انسان و حیوان در نحوه نیایش او تجلی می‌یابد و بشر دچار مشکلات فراوانی می‌شود اگر از عبادت فاصله بگیرد؛ بشر غربی به دلیل دور شدن از نیایش دچار مشکل‌های فراوانی شده است.
اساس مدیریت اسلامی نماز است‌/ انقلاب نکرده‌ایم که عده‌ای مدیر شوند
آیت‌الله نعیم‌آبادی خطاب به رؤسا و مدیران گفت: اساس مدیریت اسلامی نماز است، انقلاب نکرده‌ایم که عده‌ای وظیفه برگزاری مراسم دینی مانند نماز را بر عهده داشته باشند و عده‌ای مدیریت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان هم در این نشست اظهار کرد: این مطالب باید برای دانش‌آموزان و دانشجویان بیان شود.
بنا بر این گزارش، در پایان جلسه از ۵۲ فعال عرصه نماز تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha