سهمیه بیمه فعالان قرآنی استان‌ها مشخص شود
کد خبر: 3784811
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مازندران:

سهمیه بیمه فعالان قرآنی استان‌ها مشخص شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ جانباز، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مازندران، گفت: سهمیه استان‌ها در بیمه فعالان قرآنی مشخص نیست؛ سال گذشته استان‌هایی سهمیه‌ نداشتند و افرادی با داشتن بیش از 10 سال سابقه کار، به دلیل عبور از شرط سنی، از این بیمه محروم‌اند.

عباس جانباز، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: اگر اتحادیه مدغم اراده جدی داشته باشد و این تفکر را به مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها و سپس به مدیران مؤسسات قرآنی تزریق کنیم، یقیناً اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز تابع اتحادیه مدغم می‌شود و اگر فقط در حد نمایش بخواهیم فعالیت کنیم، کار سختی را در پی خواهیم داشت.
وی با تأکید بر اینکه عزم اتحادیه فعلی و کمیته منتخب مدیران عامل اتحادیه‌های استانی برای پیگیری مطالبات جزم است، اظهار کرد: به همین دلیل در گردهمایی مدیران عامل اتحادیه‌های استانی در قم و در حاشیه همایش فعالان قرآنی به این نتیجه رسیدیم که کمیته پیگیری مطالبات مجدداً احیا شود و درباره اعضای آن نیز رأی‌گیری شد.
جانباز با ابراز گلایه از نحوه تخصیص اعتبارات بیان کرد: اعتبارات به اسم مؤسسات دریافت می‌شود، اما به کام افرادی دیگر است که خیلی ماهرانه قانون را دور می‌زنند. در حال حاضر بودجه‌هایی به اسم طرح‌های قرآنی به نام مؤسسات واریز می‌شود و سپس از حساب آنها خارج می‌شود و به مؤسسات و دستگاه‌هایی که مسئولان تمایل دارند، تزریق می‌شود. گاهی شاهدیم دستگاه‌هایی که ردیف‌بودجه دارند نیز طرح‌هایی را اجرا می‌کنند که باید مؤسسات قرآنی اجرا کنند و از عهده آنها نیز برمی‌آیند؛ چیزی که به شدت مخالف آن هستیم.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران اضافه کرد: حتی اگر مؤسسه‌ای نیز برای دریافت اعتبارات معرفی می‌شود، باید از سوی اتحادیه‌ها باشد، آن هم براساس توانمندی هر مؤسسه چه برای اجرای طرح‌ها و چه به عنوان مؤسسه معین در نظر گرفته شود.
وی با تأکید بر اینکه اتحادیه تشکیلاتی است که توان نظارتی خوبی دارد، اظهار کرد: هر اتحادیه متشکل از هیئت بازرسی و در کنار هیئت مدیره است؛ به گونه‌ای که خیلی شفاف می‌تواند به دستگاه‌های بالادستی گزارش ارائه دهد و مشکلی نیز در آن نیست.
جانباز با اشاره به بحث بیمه فعالان قرآنی، بیان کرد: سهمیه‌های هر استان‌ در بحث بیمه به صورت شفاف بیان شود. استان مازندران سال گذشته سهمیه نداشت و فقط 15 استان سهمیه داشتند.
وی با تأکید بر اینکه امسال نیز این موضوع شفاف نیست، گفت: باید ببینیم صندوق اعتباری هنر چه تعداد سهمیه برای فعالان قرآنی قائل می‌شود. فعالان قرآنی داریم که به دلیل شرایط سنی نمی‌توانند از این مزایا استقاده کنند؛ مثلاً آقایان به دلیل عبور از 45 سالگی و بانوان نیز به دلیل عبور از 50 سالگی و با وجود بیش از 10 سال فعالیت، از این بیمه محروم هستند.
انتهای پیام

captcha