۵۰۰ ‌ویژه‌برنامه طی دهه فجر در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3784832
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

۵۰۰ ‌ویژه‌برنامه طی دهه فجر در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ـ هنری همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل؛ همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری، مسابقات، شب شعر، کرسی‌های آزاداندیشی، جشن انقلاب، اجرای تئاتر، اکران فیلم و جلسات خاطره‌گویی است.

500 عنوان برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی امروز،‌ 7 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی ـ هنری تحول بسیاری ایجاد کرد و دسترسی مردم به فضاهای فرهنگی و هنری بیشتر شده است.
وی گفت: انقلاب اسلامی این زمینه را فراهم کرد که اقشار مختلف مردم در حوزه‌های فرهنگی و هنری حضور داشته باشند و ‌قشر عظیمی از مردم وارد فعالیت‌های فرهنگی شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی تعداد ادارات فرهنگی در استان یک اداره بود اما امروز در هر 11 شهرستان استان اداره فرهنگی وجود دارد.
نبی زاده تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی هیچ پروژه عمرانی در حوزه فرهنگی هنری وجود نداشت اما امروز تعداد 34 پروژه در استان یا افتتاح شده و یا در حال انجام است.
وی با اشاره به تعداد 16 پروژه فرهنگی و هنری در حال احداث استان، ادامه داد: این پروژه‌ها برای ساخت نیازمند 16 میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون تنها مبلغ 7 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد خبرگزاری‌های استان از چهار خبرگزاری به 13 خبرگزاری و تعداد سرپرستی نشریات از دو سرپرستی به 33 سرپرستی افزایش پیدا کرده است.
نبی‌زاده با بیان اینکه در ابتدای انقلاب هیچ نشریه الکترونیکی و پایگاه خبری در جنوب خراسان وجود نداشت اما امروز تعداد 34 پایگاه خبری در استان فعال است، اظهار کرد: تعداد نشریات مکتوب استان از 7 نشریه به تعداد 77 نشریه، تعداد دکه‌های مطبوعاتی از دو دکه به 22 دکه، تعداد کانون‌های آگاهی و تبلیغات از صفر به 81 کانون تبلیغات، تعداد انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی از یک انجمن به 33 انجمن، تعداد نگارخانه‌ها از صفر به هشت نگارخانه، تعداد پلاتوها و سالن‌های آمفی تئاتر از صفر به تعداد 12 سالن، تعداد خانه‌های فرهنگ دیجیتال به 6 خانه فرهنگ و تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمای به 41 آموزشگاه افزایش پیدا کرده است.
وی از برگزاری 500 عنوان برنامه فرهنگی ـ هنری همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌ها شامل؛ همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری، مسابقات، شب شعر، کرسی‌های آزاداندیشی، جشن انقلاب، اجرای تئاتر، اکران فیلم و جلسات خاطره گویی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: سالن پلاتو و آمفی تئاتر نهبندان، سالن پلاتوی بشرویه و مجتمع فرهنگی و هنری طبس کلنگ زنی و سالن گلبانگ بیرجند و سالن پلاتوی پروفسور کامیابی مسک در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.
انتهای پیام

captcha