«خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد»؛ شعار دوسالانه تجسمی «آفرینش»
کد خبر: 3784924
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

«خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد»؛ شعار دوسالانه تجسمی «آفرینش»

گروه هنر ــ نمایشگاه هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «آفرینش» بعدازظهر امروز، یکشنبه، 7 بهمن‌ماه، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاح نمایشگاه هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «آفرینش» بعدازظهر امروز، یکشنبه، 7 بهمن‌ماه، با حضور فاضل نظری، مدیرعامل کانون و جمعی از معاونان و مسئولان این نهاد فرهنگی در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سودابه امینی، دبیر این دوسالانه، به ارائه گزارشی از روند برگزاری هفتمین دوسالانه پرداخت و گفت: امروز هنرهای تجسمی به‌ عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباط جمعی در بسیاری از محافل است و در تمام فعل و انفعالات کاری و معیشتی جوامع بشری کاربرد دارد و برگزاری این دوسالانه بهانه‌ای برای ظهور توانایی هنرمندانی است که در سایه آموزش و پرورش کانون دست به خلاقیت و نوآوری زده‌اند، هنرمندانی کوچک در محدوده سنی 4 تا 18 سال اما با ایده‌هایی بزرگ و خلق آثاری تأمل‌برانگیز که امروز حاصل دسترنج آن‌ها را بر روی دیوارهای نگارخانه شهید «محمد طاها اقدامی» مشاهده می‌کنید.

وی به بخش‌های مختلف این دوسالانه اشاره کرد و گفت: هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که بحق نام آن را «آفرینش» گذاشته‌اند در بخش‌های پنجگانه نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، سفالگری، هنرهای بومی و سنتی برگزار شد که از 9 دی سال جاری 15 کارشناس داوری حدود یک هزار اثر منتخب را مورد ارزیابی قرار دادند.

امینی به آمار کلی آثار رسیده به دبیرخانه این دوسالانه اشاره کرد و گفت: در رشته نقاشی 1289 اثر، در هنرهای بومی و سنتی 400 اثر، در رشته خوشنویسی 372 اثر، در بخش عکس 402 اثر و در رشته سفال 433 اثر متقاضی حضور در این دو سالانه بودند که در نهایت در نقاشی 69 اثر، در هنرهای بومی و سنتی 97 اثر (صنایع دستی 44 اثر و عروسک 53 اثر)، در بخش خوشنویسی 44 اثر، در بخش عکس 41 اثر و در بخش سفال 50 اثر جواز حضور در فضای نمایشگاهی را به دست آوردند.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در هر رشته از برگزیدگان در سه سطح  برگزیده، شایسته دریافت دیپلم افتخار و شایسته تقدیر قدردانی می‌کنیم که به این ترتیب در رشته هنرهای بومی و سنتی 9 برگزیده در بخش صنایع دستی و 9 برگزیده در بخش عروسک خواهیم داشت. ضمن اینکه 14 اثر شایسته دریافت دیپلم افتخار در بخش صنایع دستی خواهند بود و 15 اثر نیز در همین سطح در بخش عروسک خواهیم داشت. در این رشته همچنین 21 اثر شایسته تقدیر در بخش صنایع دستی خواهند بود و 29 اثر نیز در بخش عروسک مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

امینی افزود: در رشته سفالگری 12 برگزیده، 15 نقر شایسته دریافت دیپلم افتخار و 23 نفر هم شایسته تقدیر شناخته خواهند شد و در رشته خوشنویسی 9 برگزیده، 13 نفر شایسته دریافت دیپلم افتخار و 22 نفر هم شایسته تقدیر خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: در رشته عکاسی 11 برگزیده، 11 نفر شایسته دریافت دیپلم افتخار و 19 نفر شایسته تقدیر معرفی می‌شوند و در رشته نقاشی 12 برگزیده، 20 نفر شایسته دریافت دیپلم افتخار و 37 اثر هم شایسته تقدیر خواهند بود.

دبیر هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی «آفرینش» در پایان سخنان خود گفت: شعار امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» بود که دوستان کودک و نوجوان هنرمند در قالب آثار شرکت داده‌شده خود به این دوسالانه در تلاش بودند تا این شعار را عینیت ببخشند.

این گزارش حاکی است که در ادامه فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به صورت رسمی نمایشگاه دوسالانه را افتتاح کرد؛ در حالی که اصحاب رسانه انتظار داشتند که مسئولان کانون به ارائه توضیحات بیشتری بپردازند. البته این اتفاق جدیدی نیست زیرا فاضل نظری از آغاز فعالیتش در کانون تعامل مؤثری با خبرنگاران نداشته است و فعالیت‌های این کانون به نوعی «چراغ خاموش» در حال پیگیری است.

گزارش از امیرسجاد دبیریان

انتهای پیام

captcha