تلألو ساده اما صمیمانه «آیات فاطمی» در محفل قرآنی بانوان قزوین
کد خبر: 3785032
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

تلألو ساده اما صمیمانه «آیات فاطمی» در محفل قرآنی بانوان قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کرسی تلاوت قرآن «آیات فاطمی» ویژه بانوان با مشارکت خبرگزاری ایکنا در قزوین برگزار شد.

تلألو «آیات فاطمی» در مسجد امام قزوین/ساده اما صمیمانه

به گزارش ایکنا از قزوین، رحل‌ها در دو طرف با نظم خاصی چیده شده بود و قرآن‌ها روی آن قرار گرفته بود و همه‌چیز مهیای ورود بانوان به محفل کرسی تلاوت قرآن «آیات فاطمی» بود.
ساعت 15 روز 7 بهمن‌ماه مراسم آغاز شد، محفلی قرآنی که به نیت بانوی آب و آیینه هم‌زمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
واحد خواهران مسجد امام خمینی(ره) قزوین و با مشارکت خبرگزاری ایکنا قزوین این مراسم معنوی را برگزار کردند.
‌فاطمه رحمان‌پور، نفر اول مسابقات وزارت بهداشت، دارنده چندین رتبه در مسابقات اوقاف و امور خیریه و دیگر مسابقات استانی و کشوری آیات 17 تا 38 سوره شوری را تلاوت کرد؛ ‌معصومه حمیدی، نفر اول پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی جهان اسلام و حافظ کل قرآن نیز آیات 12 تا 25 سوره مریم را با لحنی دل‌نشین قرائت کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. خانم شادور از دیگر اساتید و برگزیدگان رشته قرائت نیز آیاتی از سوره انبیاء و سوره کوثر را تلاوت کرد.
در این مراسم ‌نرگس انصاری، از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به آیاتی که در شأن اهل‌بیت به‌ویژه حضرت زهرا(س) نازل شده است، گفت: نزدیک به 150 آیه در قریب به 50 سوره قرآن کریم در شأن اهل‌بیت(ع) نازل شده است.
وی ادامه داد: این حجم از آیات نشان از جایگاه والای اهل‌بیت(ع) در نزد حضرت حق دارد از این‌رو می‌توان به تفسیر حدیث ثقلین را که در آن به ارتباط میان قرآن و اهل‌بیت(ع) تأکید شده، دست یافت.
انصاری به دو سوره انسان و کوثر اشاره و اظهار کرد: در این دو سوره به‌صورت ویژه به اهل‌بیت اشاره‌شده است.
در ادامه این مراسم از «سحر بهرامی» حافظ 15 ساله کل قرآن به‌عنوان کوچک‌ترین مربی قرآن استان دعوت شد تا به همراه شاگردان خود در جایگاه حاضر شود.
خانم‌ها سید‌فاطمه حسینی، کلاس ششم حافظ 20 جزء، فاطمه علیزاده کلاس هفتم حافظ کل قرآن کریم و رومینا صابری، کلاس ششم حافظ 23 جزء از قرآن از شاگردان سحر بهرامی هستند که در مؤسسه قرآنی بقیةالله(عج) قزوین حفظ خود را شروع و در حال ادامه آن هستند. حافظان نوجوان قزوینی با تلاوت آیات روح‌بخش قرآن مجید محفلی به‌یادماندنی را رقم زدند.
پایان‌بخش کرسی تلاوت قرآن «آیات فاطمی» نیز دعای ختم قرآن بود که معصومه حمیدی به زیبایی هر چه تمام‌تر آن را تلاوت کرد.
مراسم پایان یافت و نوید ادامه چنین محافلی برای بانوان در حوزه قرآن داشت چرا که برگزاری کرسی تلاوت ویژه بانوان همواره از درخواست‌های جدی بانوان توانمند استان قزوین در حوزه قرآن بوده است و این‌چنین برنامه‌هایی گامی برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و معرفی تعدادی از قاریان بانوی استان و تلاشی برای ایجاد زمینه مناسب برای ادامه چنین محافلی در حوزه بانوان خواهد بود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نغمه رستگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۱۶:۱۳
0
0
چه کار قشنگی
افرین به قزوین که چنین کاری کرد
بالاخره ما یک محفل انس با قرآن ویژه خانم ها هم دیدیدم
captcha