استقبال دیده‌بان اسلام‌هراسی از قابلیت جدید توئیتر
کد خبر: 3785046
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

استقبال دیده‌بان اسلام‌هراسی از قابلیت جدید توئیتر

گروه بین‌الملل ـ دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتاء مصر از قابلیت جدید شبکه اجتماعی «توئیتر» در کشف پیام‎های تنفرآمیز علیه اسلام و مسلمانان استقبال کرد.

استقبال دیده‌بان اسلام‌هراسی از قابلیت جدید توئیتربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری بوابة الأهرام؛ دیده‌بان اسلام‌هراسی با انتشار گزارشی در این زمینه اعلام کرد: این قابلیت  که از سوی سازمان «گفت‌وگوی آفریقایی» در آفریقای جنوبی طراحی شده، به فهم بهتر ابعاد ترویج و خطر سخنان تنفرآمیز در ارتباط با اسلام و مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی به‌ ویژه توئیتر کمک می‌کند.

در این گزارش با اشاره به اینکه این گونه سخنان به قربانیان مسلمان آسیب می‌رساند و موجب بروز هراس در جوامع مسلمان شده و ناقض مبانی اصولی عدالت است، آمده که به همین دلیل این مؤسسه تصمیم گرفت با استفاده از فن‌آوری یادگیری ماشین (یکی از شاخه‌های وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی) ابزاری طراحی کند که توئیت‌های دارای محتوای اسلام‌هراسانه را به صورت خودکار کشف کند.

این مرکز با پیش‌بینی تحقق پیشرفت‌های زیاد در این طرح، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‎های این ابزار تشخیص میزان شدت تنفرآمیز بودن توئیت‌های معاند با اسلام و مسلمانان از جمله حملات لفظی، تحقیر مسلمانان و اهانت به آنها و دعوت به نادیده گرفتن مسلمانان است.

این گزارش می‌افزاید: تشخیص شدت و ضعف تنفرآمیز بودن توئیت‎ها علاوه بر کشف و کمک به برخورد مناسب‌تر با آنها، به رصد میزان تنفر افراد از اسلام و یاری‌رسانی بهتر به قربانیان این تنفر کمک می‌کند.

دیده‌بان اسلام‌هراسی در پایان آورده است: کشف پیام‎های تنفرآمیز درباره اسلام به منزله چالشی حقیقی برای دولت‎ها و شرکت‎های فن‌آوری و دانشگاهی است که از بین بردن آن به آسانی ممکن نیست، اما اگر عزم جدی برای این کار و محیط‌های امن در فضای مجازی وجود داشته باشد، در این صورت می‌توان با ابزارهای مناسب این کار را انجام داد و این قابلیت جدید در توئیتر نشان می‎دهد که تحقق آن غیرممکن نیست.

انتهای پیام

captcha