ملت‌های دنیا مشتاق شنیدن پیام اسلام و انقلاب هستند
کد خبر: 3785093
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

ملت‌های دنیا مشتاق شنیدن پیام اسلام و انقلاب هستند

گروه فرهنگی ــ نویسنده کتاب «سرباز کوچک امام» در رشت، با اشاره به اینکه امروزه همه ملت‌های دنیا مشتاق شنیدن پیام اسلام و انقلاب ایران هستند، گفت: تنها چیزی که در عرصه‌های خطیر به ما کمک می‌کند، آرمان‌های اسلام است.

به گزارش ایکنا از گیلان، به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان، آیین معرفی و جشن امضای کتاب «سرباز کوچک امام» روز گذشته، 7 بهمن‌ماه با حضور مهدی طحانیان، نویسنده این اثر در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

مهدی طحانیان، نویسنده کتاب «سرباز کوچک امام» در این مراسم، با تمجید از مردم شجاع و غیور گیلان و رشادت‌هایشان در دوران جنگ و شهادت، اظهار کرد: به استناد آیه قرآن کریم ما همیشه در معرض امتحان و آزمایش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در زندگی ادعا‌های مختلفی می کنیم و برای اینکه مشخص شود حرف و عمل ما یکی است از طرف خداوند مورد آزمایش و امتحان قرار می‌گیریم.

آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان ما با همه وجود پای حرف‌های خود ایستادند، گفت: مردم در انقلاب به تاسی از امام خمینی(ره) در برابر همه رنج‌ها ایستادند و پیروز شدند و جنگ هشت ساله را به نفع اسلام تمام کردند.

طحانیان با اشاره به روحیه شجاعانه رزمندگان اسلام، عنوان کرد: خیلی‌ها که با ادعاهای ملی‌گرایانه در جنگ بودند در عرصه‌های پرخطر کم آوردند و فقط کسانی که دارای ایمان واقعی بودند در برابر سختی‌ها صبر کردند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اراده‌های پولادین در انسان از اسلام نشئت می‌گیرد، تصریح کرد: رزمندگان ما با همین روحیه مقابل دشمن ایستاده و فداکاری کردند، زیرا آنها به «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ» ایمان واقعی داشتند.

وی با اشاره به کمبود امکانات در زمان جنگ، متذکر شد: رزمندگان ما با کمترین امکانات جلوی صدام که تمام دنیا پشتش بود ایستادند و خیلی اوقات وسایل مورد نیاز خود مثل آب و غذا و سلاح را بعد از حمله به دشمن تامین می‌کردند.

آزاده دوران دفاع مقدس به نصرت و کمک‌های الهی در زمان جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن اگر می خواست می‌توانست تلفات زیادی را بر ما وارد کند، اما خداوند بزرگ در دل آنها ترس و وحشت می‌انداخت و آنها موفق نمی‌شدند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با تأکید بر معجزه ایمان، افزود: دشمن همه تلاش خود را برای شکستن اراده‌های پولادین ما کرد، اما موفق نشد. در واقع انسان معمولی در شرایط جنگ بیشتر از چند ساعت دوام نمی‌آورد، اما رزمندگان ما هشت سال مقاومت کردند.

طحانیان با بیان اینکه طبق ادعای ماموران صلیب سرخ جهانی، اسرای ایرانی از مظلوم‌ترین اسرای جنگی بودند، عنوان کرد: اسرای ایرانی با وجود همه مشکلات، روحیه خوب و محکمی داشتند و این نتیجه پیروی از مکتب اسلام بود.

نویسنده کتاب «سرباز کوچک امام» با اشاره به اینکه امروزه همه ملت‌های دنیا مشتاق شنیدن پیام اسلام و انقلاب ایران هستند، گفت: باید سعی کنیم این ارزش‌ها را در وجود خود احیا کنیم، زیرا تنها چیزی که در عرصه‌های خطیر به ما کمک می‌کند آرمان‌های اسلام است.

آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه تنها رمز پایداری و استواری وفاداری به اسلام و ولایت است، تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که مسلمانان در طول تاریخ هر جا که پی عافیت‌طلبی رفتند شکست خوردند لذا باید بسیار هوشیار باشیم.

وی به مصاحبه معروف خود با شبکه 4 فرانسه در زمان اسارت اشاره کرد و گفت: ما با این مصاحبه‌ها قصد داشتیم ذهنیت خارجی‌ها را نسبت به خود که با تبلیغات مسموم شده بود، عوض کنیم. گاهی اوقات خبرنگاران بعد از مصاحبه با شوق به سمت ما می‌آمدند و به تفکر ما علاقمند می‌شدند.

طحانیان با ذکر خاطره‌ای از فرمانده عراقی در دوران اسارت، اظهار کرد: به یاد دارم که آن فرمانده با تمام تکبرش آن روز برای اینکه خبرنگار را از مصاحبه با من منصرف کند، به او التماس می‌کرد، اما آن زن خبرنگار بسیار تاکید داشت که این مصاحبه انجام شود و موفق شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به حال و هوای معنوی رزمندگان در دوران اسارت، تصریح کرد: ما عاشق رنج‌های آن دوران بودیم و انسی را که در دوران اسارت با قرآن داشتیم بی‌نظیر بود. لذت خواندن قرآن و دعا در شب‌های اسارت تکرارشدنی نیست.

وی به یکی از خاطرات دوران اسارت خود اشاره کرد و یادآور شد: زیر شکنجه بعثی‌ها با تمام وجودم به امام زمان(عج) استغاثه کردم و وقتی آن مامور کابل را بر روی بدنم کوبید، هیچ دردی را احساس نکردم. معتقدم با وفاداری به اسلام و ولایت در مقابل همه دشمنان پیروز می‌شویم.

به گزارش ایکنا، آزاده سرافراز «مهدی طحانیان» نوجوان 13 ساله‌ای بود که حاضرجوابی‌ها و خنده‌هایش، «عدنان خیرالله» وزیر دفاع صدام را در دوران جنگ تحمیلی به تحیر واداشت.

طحانیان برای اینکه خبرنگار زن خارجی بتواند با او مصاحبه کند، او را مجبور به حفظ حجاب کرد.

انتهای پیام

captcha