آمادگی جهاددانشگاهی برای ورود به مسائل توسعه‌محور در مازندران
کد خبر: 3785101
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
طیبی مطرح کرد:

آمادگی جهاددانشگاهی برای ورود به مسائل توسعه‌محور در مازندران

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد آمادگی ورود به مسائل توسعه‌محور مازندران را دارد، گفت: پژوهش در حوزه پزشکی همچون رویان و مرکز تحقیقات سرطان، کشاورزی و اصلاح نژاد دام، شبیه‌سازی حیوانات در حال انقراض بخش دیگری از فعالیت‌های جهاددانشگاهی است.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای ورود به مسائل توسعه محور در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی روز گذشته، 7 بهمن‌ماه در دیدار با احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه‌هایی که به توسعه منجر می‌شود، ورود کند، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی علاوه بر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، فعالیت‌های مناسبی در حوزه انتشارات، مباحث قرآنی و مناظرات دانشجویی انجام داده است. 
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در مباحث پژوهشی نیز به خوبی ورود کرده است، گفت: پژوهش در حوزه پزشکی همچون رویان و مرکز تحقیقات سرطان، کشاورزی و اصلاح نژاد دام و شبیه‌سازی حیوانات در حال انقراض بخش دیگری از فعالیت‌های جهاددانشگاهی است. 
رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به ضرورت توجه به قابلیت بهره‌گیری از گیاهان دارویی در کشور، تصریح کرد: نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی در کشور توسط جهاددانشگاهی راه‌اندازی شده است. 
طیبی با تأکید بر اینکه مباحث گردشگری نیز مورد توجه جهاددانشگاهی قرار دارد، گفت: نخستین پژوهشکده گردشگری و دانشکده علمی فرهنگی با هدف ارتقای هویت ایرانی اسلامی در کشور راه‌اندازی شده است. 
طیبی با بیان اینکه گردشگری در مزرعه می‌تواند به‌عنوان یک الگو در مازندران اجرایی شود، خواستار حمایت مادی و معنوی استانداری از این موضوع شد.
وی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های آموزشی دانشجویان را به سوی کارآفرینی سوق می‌دهیم و شعارمان این است که هر دانشجو یک کارآفرین است، افزود: توسعه مشاغل خانگی بر اساس مزیت‌های بومی استان‌ها در دستور کار جهاددانشگاهی قرار دارد. 
رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه به‌دلیل طبیعت بسیار مناسب مازندران و نزدیکی به پایتخت، مباحث مربوط به گردشگری می‌تواند در دستور کار قرار گیرد، گفت: گردشگری مزرعه، می‌تواند به‌عنوان یک مدل گردشگری در مازندران معرفی و اجرایی شود که نیازمند حمایت مادی و معنوی استانداری است. 
طیبی با بیان اینکه در زمینه پسماند نیز جهاد دانشگاهی تجربه مناسبی دارد و می تواند آن را به مسئولان اجرایی استان ارائه دهد، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی موجود تحقیقات درباره تولید برنج مقاوم به کم‌آبی می‌تواند در مازندران صورت بگیرد.
جهاددانشگاهی با محوریت توسعه مازندران فعالیت می‌کند 
واحد عبدالهیان، رئیس جهاد‌دانشگاهی مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه تمامی برنامه‌های جهاد‌دانشگاهی مازندران متناسب با ظرفیت‌های ذاتی این استان است، اظهار کرد: ورود جهاد‌دانشگاهی مازندران در بحث پسماند موید این بحث است و به نظر می‌رسد با توجه به مسئله حاد پسماند در این استان، این امر باید نهادسازی شود تا یک مجموعه خاص متولی پاسخگویی نسبت به این موضوع شود و تمام ظرفیت‌های علمی و اجرایی مازندران را گرد هم بیاورد تا مشکل را برطرف کند. 
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با محوریت توسعه مازندران فعالیت می‌کند، گفت: در راستای توسعه مازندران، حضور در اتاق فکر توسعه و تعالی استان و تشکیل پنج کمیته ذیل کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای که مسئولیت آن برعهده جهاد دانشگاهی است، در دستور کار قرار گرفته است. 
رئیس جهاددانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه در توسعه استان هر مأموریتی که بر روی زمین مانده است را به جهاددانشگاهی واگذار کنید، اظهار کرد: برای توسعه استان نیاز است که به صورت فعالانه و مسئولانه ورود کنیم و برای تحقق آن نیز حمایت‌های مادی و معنوی ضرورت دارد. 
انتهای پیام
captcha