برگزاری دوره‌ آموزشی «کاشت گیاهان دارویی» در تویسرکان
کد خبر: 3785136
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

برگزاری دوره‌ آموزشی «کاشت گیاهان دارویی» در تویسرکان

گروه اجتماعی ـ رئیس کمیته امداد شهرستان تویسرکان گفت: با همکاری شرکت ابن‌سینا در خصوص کاشت گیاهان دارویی دوره‌ای رایگان برای ۱۰۸ نفر از مجریان طرح‌های کشاورزی، متقاضیان وام‌های کشاورزی و سایر مددجویانی که دارای زمین کشاورزی هستند برگزار شده است.

برگزاری دوره‌ آموزشی «کاشت گیاهان دارویی» در راستای اشتغالزایی در تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد مرادی، رئیس کمیته امداد شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه با همکاری شرکت ابن‌سینا در خصوص کاشت گیاهان دارویی دوره‌ای برای 108 نفر از مجریان طرح‌های کشاورزی، متقاضیان وام‌های کشاورزی و سایر مددجویانی که دارای زمین کشاورزی هستند برگزار شده است، گفت: این دوره‌ها به‌صورت رایگان در سالن اجتماعات این نهاد برپا شده است.
وی در ادامه به برنامه‌های واحد خودکفایی برای توانمندسازی خانواده‌ها اشاره کرد و هدف برگزاری این جلسه را آگاهی کشاورزان نسبت به کاشت گیاهان دارویی، درآمد‌زایی و بازاریابی مناسب عنوان کرد.
مرادی عنوان کرد: مددجویانی که علاقه‌مند به کاشت گیاهان دارویی هستند، به آن‌ها وام تعلق‌ گرفته و از لحاظ مالی از آن‌ها پشتیبانی می‌شود.
رئیس کمیته امداد شهرستان تویسرکان با بیان اینکه هدف این نهاد این است که خانواده‌ها بتوانند کار و تلاش، فعالیت و درآمدزایی داشته باشند و روی پای خود بایستند، ادامه داد: در پایان دوره نیز آموزش‌هایی در خصوص آموزش کاشت گیاهان دارویی شامل گل‌گاوزبان، گل محمدی، زرشک و زعفران به مددجویان ارائه شد و همچنین توضیحاتی در مورد صدور مجوز فعالیت، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان تخصصی، بیمه و سایر موارد به مددجویان ارائه شد.
وی همچنین گفت: با همکاری سپاه ناحیه شهرستان تویسرکان و بسیج جامعه پزشکان در غالب گروه‌های جهادی به مدت چهار روز و با همکاری 17 نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص اقدام به درمان و ویزیت 345 نفر از مددجویان کرده‌اند.
مرادی با بیان اینکه خدمات به مددجویانی ارائه شد که از مشکلات جسمی رنج می‌برند، بیان کرد: خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی و بینایی‌سنجی و عینک به‌صورت رایگان ارائه‌ شده است.
انتهای پیام

captcha