دیدار نخست‌وزیر کانادا با خانواده قربانیان اسلام‌هراسی
کد خبر: 3785138
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
در آستانه دومین سالگرد حمله به مسجد کبک انجام شد؛

دیدار نخست‌وزیر کانادا با خانواده قربانیان اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل – در آستانه دومین سالگرد حمله مسلحانه به مرکز فرهنگی اسلامی و مسجد شهر کبک کانادا، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر این کشور، با سفر به کبک و حضور در این مسجد با بازماندگان این حمله دیدار کرد.

دیدار نخست‌وزیر کانادا با خانواده قربانیان اسلام هراسیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی aboutislam؛  ترودو به این مسجد رفت و با بازماندگان و خانواده قربانیان حادثه تروریستی مسجد کبک سخن گفت. 

ترودو پس از این دیدار که رسانه‌ها اجازه پوشش آن را نداشتند، در توئیتر خود نوشت: دو سال از زمان کشته شدن 6 نفر در حمله به مسجدی در شهر کبک گذشت؛ من امروز با اعضای جامعه مسلمانان این شهر دیدار کردم.
 
وی افزود: توان و شجاعت آن‌ها در گذر از این واقعه تأسف‌بار و حمایت و همدلی که کانادایی‌ها در سراسر کشور با آن‌ها نشان دادند مایه امیدواری است. 

قرار است در دومین سالگرد این حادثه تروریستی در شهرهای مختلف کانادا مراسم گرامیداشتی برای قربانیان برگزار شود. این مراسم شامل سخنرانی، نمایش فیلم و گردهمایی‌ می‌شود که در آن به موضوع نفرت، خشونت علیه مسلمانان و ظلم در کانادا پرداخته می‌شود.

یادآور می‌شود جوانی ۲۹ ساله به نام «الکساندر بیزونت» در شامگاه ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ (۱۰ بهمن ۱۳۹۵) پس از نماز مغرب، به سوی نمازگزاران در این مسجد تیراندازی کرد که در جریان آن شش نفر کشته و 19 نفر زخمی شدند.
 
انتهای پیام
captcha