برگزاری کارگاه «تربیت در خانواده» در پاکستان
کد خبر: 3785278
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

برگزاری کارگاه «تربیت در خانواده» در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ خانه فرهنگ ایران در كویته پاکستان، کارگاه آموزشی «اخلاق و تربیت در خانواده، با توجه به سیره حضرت زهرا(س)» را برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نخستین جلسه از سلسله جلسات آموزش خانواده با عنوان «اخلاق و تربیت در خانواده، با توجه به سیره حضرت فاطمه زهرا(س)» با حضور بیش از صد نفر از اولیای دانش‌آموزان دبیرستان الزهرا(س) و دبستان‌های رسول اکرم(ص) و کوثر، در کتابخانه شهید محمد منتظری منطقه «بروری» برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن رفعت در این كارگاه، موضوع اخلاق و تربیت را از مسائل اساسی نظام خانواده برشمرد و گفت: شیرازه هر خانواده حول محور اخلاق و تربیت می‌چرخد و اگر می‌خواهیم افراد مفید و مثمرثمر تحویل جامعه دهیم، باید از خانواده شروع كنیم.

وی افزود: در این زمینه حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین نمونه و الگو برای جهانیان است و زندگی پرافتخار و الهام‌بخش ایشان سرمشق زیبا و جامعی برای همه انسان‌‏های با ایمان، به‏ ویژه بانوان خداجو است.

رفعت تأكید كرد: درباره ابعاد تربیتی فرزندان امام علی(ع) از نسل حضرت فاطمه(س)، بهترین مثال تربیت و سخنان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در مقاطع زمانی مختلف و نیز سخنوری دختر عالمه‌اش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و تبیین اهداف بلند قیام امام حسین(ع) است که نشان می‌دهد، فرزندان ایشان از دامان مادری بزرگ‌منش و بزرگ‌زاده با تربیت متعالی به پا خاسته‌اند.

وی بیان كرد: فاطمه زهرا(س) نمونه و الگوی بی‌مانندی برای زنان تمام دوران‌ها است؛ زنی که بهترین همسر، بهترین مادر، بهترین معلم، بهترین محدث، بهترین همراه ولایت و برترین زن عالم است.

گفتنی است، سلسله كارگاه‌های آموزشی در ایام و مناسبت‌های مختلف با همکاری خانه فرهنگ ایران در كویته به نمایندگی از سوی مؤسسه بین‌المللی نور مبین و مجتمع مدارس جمهوری اسلامی ایران در کویته برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha