تجلیل از رحیم مخدومی و سه نویسنده ایلامی در «چهل قلم»
کد خبر: 3785286
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

تجلیل از رحیم مخدومی و سه نویسنده ایلامی در «چهل قلم»

گروه فرهنگی – همسو با مجموعه برنامه‌های «چهل قلم» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 31 استان کشور با تجلیل از ۴۰ نویسنده برتر در حوزه‌های مختلف به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود امروز در ایلام از «رحیم مخدومی» تجلیل شد.

تجلیل از رحیم مخدومی و سه نویسنده ایلامی در «چهل قلم»
به گزارش ایکنا از ایلام، مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام امروز در این مراسم، اظهار کرد: این مراسم در واقع آیین نکوداشت مقام شامخ نویسندگان کشوری و استانی است که به ‌عنوان یک ابتکار در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از چهل نویسنده برتر کشوری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال جاری تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی ایران سراسر افتخار است که نویسندگان متعهد نقش مهمی در راستای حفظ و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌اند، افزود: مخدومی از نویسندگان متعهد است که از همان دوران دبستان به دنبال نگارش و نویسندگی بوده است، از سن ۱۷ سالگی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و از سال ۶۸ با عشق و علاقه به ادبیات و ارتباطی که با رزمندگان دفاع مقدس داشته است به این حوزه واردشده و بیشتر آثار ایشان با موضوع دفاع مقدس و کودکان منتشرشده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با تأکید بر اینکه در دوران چهل‌ساله انقلاب اسلامی، کارهای بزرگی در حوزه‌های مختلف شکل‌گرفته است و باید خدمات ارزشمند نظام اسلامی بازگو و معرفی شود، تصریح کرد: در استان ایلام در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای کارهای بسیار بزرگی انجام‌شده است.
وی گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در عرصه زیرساخت کتابخانه‌ای، هم‌اکنون ۴۴ باب کتابخانه فعال و در حال راه‌اندازی در استان وجود دارد، سه کتابخانه در شرف بهره‌برداری است و این امر به برکت خدمات نظام اسلامی است.
جلیلیان با بیان اینکه باید خدماتی که نظام اسلامی داشته بازگو کنیم، اضافه کرد: در استان ایلام بیش از 3 هزار نویسنده در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و در حوزه دفاع مقدس هم نویسندگان شاخصی در سطح کشور داریم، باید ادبیات دفاع مقدس را زنده نگاه داشت و از زحمات نویسندگان این حوزه باید تقدیر شود.
محمدرضا شرف بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز با وجود همه دشمنی‌های نظام سلطه و به کوری چشم دشمنان وارد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌شده‌ایم، اظهار کرد: درصحنه ادبیات دفاع مقدس به یک‌کلام شیوا برمی‌خوریم که امام راحل فرمودند این جنگ برای ما برکاتی داشته است که همین کلام امام راحل باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و این برکات را به منصه ظهور برسانیم.
وی گفت: ادبیات دفاع مقدس، در مدت چهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، پشتیبان انقلاب اسلامی قرار گرفت و انقلاب اسلامی به‌عنوان یک فرهنگ در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد، امروز سی سال است که جنگ تمام‌شده است اما برکات جنگ در عرصه‌های مختلف پرتوافشانی می‌کند.
شرف بیانی یادآور شد: ادبیات دفاع مقدس باهمت نویسندگان متعهد و انقلابی، در عرصه‌های مختلف رسالت خود را انجام داده و بعد از جنگ نقش مهمی در بیان مظلومیت و حقانیت نظام اسلامی داشته‌اند، امروز دنیا مبهوت ارزش‌های دفاع مقدس ماست و آنچه برای تضمین بقا و گسترش انقلاب اسلامی موردنیاز است با الگو گیری از صحنه‌های ارزشمند دفاع مقدس در سیطره جامعه اسلامی و جهان گسترش پیداکرده است.
وی با تأکید بر اینکه اکثر انقلاب‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی در جهان روی‌داده است از دفاع مقدس الگو گرفته است، ابراز کرد: صحنه‌های صدور انقلاب ما متکی به همین ارزش‌هایی بوده است که در قلم نویسندگان و شعرای ما آمده است و باید گفت که در این صحنه‌ها خوب درخشیده‌اند، امروز در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با دغدغه‌هایی که به همت این نویسندگان بیان می‌شود درواقع مسیرمان را مشخص می‌کنیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام یادآور شد: ما این‌همه پتانسیل و ظرفیت در استان ایلام داریم، چرا باید از این ظرفیت‌ها در حوزه دفاع مقدس غافل باشیم، ما در نعمتی هستیم که قدر نعمت خود را نمی‌دانیم، امروز استمداد داریم که با یک همدلی و همگرایی بتوانیم این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را مطرح و ارزش‌ها و داشته‌های دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه مهم فرهنگی را عرضه کنیم.
شرف‌بیانی افزود: در حوزه دفاع مقدس کارهای زیادی در استان ایلام صورت گرفته است، 200 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در این استان چاپ‌شده که هشتاد عنوان مربوط به بنیاد حفظ ارزش‌ها و دفاع مقدس استان است اما جای کار بیشتری وجود دارد.
وی تصریح کرد: استان ایلام سه هزار شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است که هرکدام یک سوژه است، بیش از یک هزار نقطه یادمانی در استان ایلام وجود دارد، سی‌وهشت هزار رزمنده دوران دفاع مقدس داریم، 308 فرمانده گردان در این استان داریم، بیش از ۵۴ عملیات بزرگ و کوچک در دوران دفاع مقدس در این استان انجام‌شده است، این‌ها پتانسیل‌هایی است که باید از این‌ها استفاده شود که نیازمند همدلی و همکاری و توجه در حوزه دفاع مقدس است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک عرصه کاری و کارگاه کاری در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس است و در این راستا از فعالیت‌های مختلف در این بخش حمایت می‌شود.
در این مراسم علاوه بر مخدومی از زحمات «محمدعلی قاسمی» ،  «نورالدین نورالهی» و «افراز حیدری» از  نویسندگان استان در حوزه دفاع مقدس نیز تجلیل شد.
انتهای پیام
captcha