یک روز با یک پرستار/ از آغاز کار با تلاوت قرآن تا معامله با خدا
کد خبر: 3785350
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

یک روز با یک پرستار/ از آغاز کار با تلاوت قرآن تا معامله با خدا

گروه اجتماعی ـ کارشناس پرستاری آنکولوژی بیمارستان شهید صدوقی یزد که سابقه ۲۱ سال فعالیت در این شغل شریف را دارد از اقداماتش در راستای خدمت به مردم و مشکلات این رشته گفت.

از آغاز کار با تلاوت قرآن تا معامله با خداعصمت غیاث‌پور، کارشناس پرستاری آنکولوژی بیمارستان شهید صدوقی یزد که 21 سال است در شغل شریف پرستاری فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: در طی این مدت 8 سال در بیمارستان روانپزشکی تفت فعالیت داشتم و از سال 84 تاکنون در بیمارستان شهید صدوقی یزد مشغول خدمت به مردم هستم.
وی ادامه داد: در اکثر بخش‌های بیمارستان فعالیت داشته‌ام و به صورت چرخشی با انواع کارهای متفاوت پزشکی آشنا شده‌ام و به لطف خداوند تاکنون مشکل قضایی در زمینه پزشکی برایم پیش نیامده است.
غیاث‌پور با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در زندگی بیان کرد: سال گذشته در آزمون سراسری نهج‌البلاغه شرکت کردم و توانستم نمره خوبی کسب کنم.

روزم را با قرآن آغاز می‌کنم
وی ادامه داد: هر روز صبح قبل از شروع کار یک صفحه قرآن کریم را تلاوت می‌کنم و سعی دارم قرآن را حفظ کنم چراکه قرآن کریم راه روشنی در زندگی خواهد بود و تاکنون موفقیت‌هایی برایم رقم خورده است.
غیاث‌پور با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه نیز در بعضی مواقع مطالعه می‌کنم بیان کرد: امسال نیز تصمیم دارم در رشته نهج‌البلاغه آزمون سراسری شرکت کنم چراکه مطالب مفید و سفارش‌های امام علی(ع) می‌تواند در زندگی‌ام مثمر ثمر باشد.
این کارشناس پرستاری ضمن اشاره به اینکه جوانان باید حضرت زهرا(س) را الگو و سرمشق قرار دهند گفت: نسل جوان باید اعتماد داشته باشند تا توصیه‌ها را بپذیرند و بدانند که با صداقت مشکلات حل می‌شود و باید به حرف‌هایی که می‌زنند عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه اگر در خلوت توبه کنند و پس از آن خود را اصلاح کنند خداوند آن‌ها را هدایت می‌کند گفت: قدر خودشان را بدانند و اعتماد به روحیات خود را بالا ببرند.

اعتماد به نفس در جوانان باید افزایش یابد
وی اظهار کرد: جوانان به این نکته توجه کنند که جسم مرکب روح خدا است و خداوند از روح خود به جسم ما دمیده است و باید به این روح بلندمرتبه و بزرگ احترام گذاشت.
کارشناس پرستاری آنکولوژی بیمارستان شهید صدوقی یزد با اشاره به رضایت‌مندی مردم از روحیه خوب پرستارها در برخورد با بیماران گفت: همدردی با بیماران باعث می‌شود اعتماد بیشتری بین پرستار و بیمار شکل بگیرد.
غیاث‌پور بیان کرد: لطف و محبت مردم بسیار زیاد است به نحوی که برخی بیماران به مناسبت گرامیداشت روز پرستار با اهدای گل از خدمات این قشر تجلیل می‌کنند.
وی بیان کرد: مادربزرگ یکی از بیماران به من گفتند که من به نیابت از شما غسل صبر انجام داده‌ام، به نظرم این حرف و کار ایشان بسیار برایم مؤثر بوده است و خدا رو شکر توانسته‌ام در برخورد با کودکان و انجام دادن درمان‌های سخت این بیماری در کنار آن‌ها و خانواده هایشان صبر و تحمل داشته باشم.

دعای خیر مردم؛ بهترین پشتیبان
غیاث‌پور افزود: گاهی اوقات حقوق و مزایای پایین انسان را دلسرد می‌کند و متأسفانه بسیاری از معوقات پرستاری پرداخت نشده است ولی من به شخصه به خاطر مشکلات قرار نیست فعالیتم را تحت‌الشعاع قرار دهم تا جبران خسارت کنم و توکلم به خداست.
وی بیان کرد: سال 83 اتفاق ناگواری افتاده بود و من از آن زمان با خدا معامله کرده‌ام و از خدا خواسته‌ام هیچگاه ضرر جانی به خانواده‌ام نرسد و این امتحان‌ها را با مال معامله می‌کنم و تاکنون به دعای خیر مردم و لطف پروردگار اعضای خانواده در کنار هم هستیم.

انتهای پیام

captcha