هدف از گردهمایی علمای شیعه و سنی در سوریه افزایش همکاری‌هاست
کد خبر: 3785352
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
نماینده رهبر معظم انقلاب در دمشق در گفت‌و‌گو با ایکنا:

هدف از گردهمایی علمای شیعه و سنی در سوریه افزایش همکاری‌هاست

گروه بین‌الملل ــ نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه هدف از چهاردهمین گردهمایی علمای جهان اسلام در این کشور را افزایش همکاری‌ها میان علما و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام دانست.

آيت‌الله سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی ایکنا به سوریه درباره برگزاری چهاردهمین گردهمایی علمای جهان اسلام در دمشق اظهار کرد: وظيفه ما اين است كه از فرصت موجود استفاده كنيم تا تمدن اسلامی را بسازيم.

وی افزود: در راستای تحقق اين امر واجب و مهم، چهاردهمین گردهمایی علمای جهان اسلام می‌کوشد که مجال و جولانگاهی را ايجاد كند تا سبب همکاری میان علمای امت اسلامی و هماهنگی بین تلاش‌های انجام‌شده شود.

وی اظهار کرد: پيروزی‌هاى محور مقاومت اسلامی و شكست‌هاى دشمن صهيونيستی پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است.

یادآور می‌شود چهاردهمین همایش علمای اسلامی سوریه با حضور 500 نفر از علمای شیعه و سنی کشورهای منطقه و جبهه مقاومت فردا، چهارشنبه، 10 بهمن، در دمشق برگزار می‌شود.

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عبدالستار السید، وزیر اوقاف و امور دینی سوریه، از جمله سخنرانان این همایش خواهند بود. همایش دمشق به همت دفتر مقام معظم رهبری در سوریه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و وزارت اوقاف و امور دينی سوریه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha