اهل بیت عصمت و طهارت، مفسر و مبین قرآن هستند
کد خبر: 3785359
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

اهل بیت عصمت و طهارت، مفسر و مبین قرآن هستند

گروه معارف - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اهل بیت عصمت و طهارت، مفسر و مبین قرآن هستند، گفت: به همین سبب، پیامبر(ص) فرمودند دو چیز گرا‌ن‌قیمت را‌ بین شما به امانت می‌گذارم که یکی قرآن و دیگری اهل بیت است.

اهل بیت عصمت و طهارت، مفسر و مبین قرآن هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، شب گذشته، 8 بهمن‌ماه‌ در محفل انس با قرآن کریم در مسجد امام صادق(ع) ارومیه، اظهار کرد: اساس دین اسلام، قرآن و اهل بیت هستند، لذا توجه به قرآن و اهل بیت، موجب تقویت پایه‌های دین می شود.
وی ادامه داد: امیرالمومنین، مردم را به قرائت قرآن فرامی‌خواند و قرآن را بهترین سخن و احسن‌الحدیث معرفی می‌کنند، لذا سخنان کسانی که قرآنی سخن می‌گویند، بهترین سخنان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با بیان اینکه قرآن، بهار قلب‌هاست، افزود: اگر انسان با تامل و تدبر قرآن بخواند، قلب او احیاء می‌شود و هر کس در قرآن تفکر نکند، قلب او سرد و مرده خواهد شد.
وی تاکید کرد: نور قرآن، درمان درد قلوب است و هر کسی حسد و کینه در دل دارد، با خواندن قرآن، قلب او نرم و درمان می‌شود، قرآن، سرگذشت گذشتگان را به بهترین شکل بیان کرده و هر کس سرگذشت آن‌ها را با تدبر بخواند، باعث تربیت و هدایت او می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اهل بیت عصمت و طهارت، مفسر و مبین قرآن هستند، یادآور شد: به همین سبب، پیامبر(ص) فرمودند دو چیز گران‌قیمت را بین شما به امانت می‌گذارم که یکی قرآن و دیگری اهل بیت است.
وی بیان کرد: در بین اهل بیت عصمت و طهارت، محوریت با حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و هر کس به حضرت فاطمه(س) معرفت پیدا کند، به تمامی اهل بیت، معرفت پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha