افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده
کد خبر: 3785457
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
فتاح خبر داد:

افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده

گروه جامعه ــ رئیس کمیته امداد خمینی(ره) از افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده خبر داد.

افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آیندهبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد خمینی(ره)، با موضوع تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در زمینه رفع محرومیت و افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان، سه‌شنبه، ۹ بهمن‌ماه، در سالن فجر کمیته امداد برگزار شد.

فتاح در این نشست با گرامیداشت ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته، بودجه سال ۹۷ کمیته امداد با عنایت مجلس و دولت، صددرصد اجرا شده و مطمئن هستیم تا پایان سال ادامه می‌یابد. هفت هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت به امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته بود و برای همه افراد تحت پوشش ۱۴ درصد افزایش مستمری مددجویان در مقایسه با سال ۹۶ محقق شد. همچنین به دلیل شرایط سخت اقتصادی ۶۲۰ هزار خانواده‌ جدید را به طور موقت تحت پوشش قرار دادیم که پیش‌تر چنین کاری در این ابعاد سابقه نداشت.
 
وی افزود: در مورد تبصره ۱۶ بودجه، که موضوع وام قرض‌الحسنه اشتغال مطرح بود، خوشبختانه تا پایان سال با همکاری بانک‌ها همه مبالغی را که باید به این وام اختصاص داده شود جذب می‌کنیم. در مورد وام اشتغال ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با مصوبه مجلس، اجازه مقام معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهور تخصیص یافت و ۱۰۰ هزار وام ۲۵ میلیونی اختصاص دادیم. البته روند جذب این وام کمی با اخلال مواجه شده، اما مسئولان دولتی و بانکی اتفاق نظر دارند.
 
فتاح ادامه داد: تنها نهادی بودیم که در قضیه سبد کالا از دولت درخواست کردیم تا حمایت مورد نظر را نقدی دریافت نکنیم. نوبت دوم سبد کالا با همت دولت و وزارت رفاه محقق می‌شود‌.
 
وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی ۳۵ درصد در مقایسه با سال ۹۶ رشد یافته است و باید از همه خیران و مردم مسئولیت‌پذیر که ما را مورد اعتماد احسان و انفاق خود قرار دادند قدردانی کنیم، گفت: با عنایت دولت و مجلس، ۱۲ درصد افزایش در ردیف بودجه کمیته پیش‌بینی شده است و بر این اساس می‌توانیم سال آینده ۲۰ درصد افزایش مستمری مددجویان را داشته باشیم. از مجلس صمیمانه تشکر می‌کنم که این‌چنین نیاز نیازمندان را درک می‌کنند و فراتر از آنچه انتظار داشتیم در این قضیه مساعدت کردند.

فتاح یادآوری کرد: اکنون ۴۵ درصد افراد به دلیل فوت سرپرست خانوار، ٣۵ درصد به دلیل ناتوانی سرپرست، ٩ درصد به خاطر طلاق و مابقی سرپرست زندانی یا بدلیل بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش هستند. افراد معتاد یا افرادی که مشکلات دیگری دارند، تحت حمایت کمیته امداد قرار نمی‌گیرند و مجموعه‌های دیگری به آن‌ها کمک می‌کنند، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بسیار باشرافت، نجیب، بدون آسیب و در خط انقلاب اسلامی هستند.

رئیس کمیته امداد درباره دستاوردهای این مجموعه در طول 40 سال اخیر گفت: کمیته امداد در 14 اسفندماه، نخستین نهاد انقلابی بود که با فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد تا فقر مفرط به جای‌مانده از دوران ستم‌شاهی را از بین ببرد. امداد خیلی ساده شروع به کار کرد، نیروهای آن در روستاها به منازل مردم سر می‌زدند و در معیشت به آن‌ها کمک می‌کردند، اما امروز بعد از 40 سال، خدمات کمیته امداد به بلوغ سازمانی رسیده است. امروز جامعه هدف خود را در کمیته امداد، بیمه درمان کرده‌ایم که در دنیا یک برند محسوب می‌شود، هیچ کس از خانواده کمیته امداد فاقد بیمه تکمیلی و بیمه حوادث نیست.

فتاح تأکید کرد: نظام اسلامی توانسته است تمام جامعه تحت پوشش کمیته امداد را صاحب آب، برق و گاز کند، ولی تنوع‌ها زیاد شده است، وقتی برق را به روستا بردیم، نیازهای دیگر آن را هم باید تأمین کنیم. به عبارتی خودمان به برخی نیازها و انتظارات جدید دامن زدیم و البته اشکالی هم ندارد. 30 سال قبل، شش درصد از جمعیت 36 میلیونی کشور تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند، اما امروز چهار درصد از جمعیت 82 میلیونی ایران تحت این پوشش هستند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه دائماً در جلسات خصوصی با شورای عالی امنیت ملی، نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی نکاتی را درباره توجه به نیازمندی‌های نیازمندان در کشور گوشزد می‌کنم، گفت: چند روز قبل با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای داشتم و ایشان گفت از زمانی که وضعیت برخی روستاها در جنوب کرمان را دیدم، خواب از سرم ربوده شده است. از این رو با توافقی که با دولت انجام شد، تصمیم بر احداث 10 هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان اتخاذ شد. ایشان همچنین به من گفت فهمیدم تا زمانی که انسان از صندلی‌اش جدا نشود، مشکلات واقعی مردم را درک نمی‌کند.

انتهای پیام

captcha