طرح تأسیس مؤسسات قرآنی در غرب آفریقا
کد خبر: 3785539
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
آستان حسینی اجرا می‌کند؛

طرح تأسیس مؤسسات قرآنی در غرب آفریقا

گروه بین‌الملل ـ یک هیئت رسمی از آستان حسینی عراق برای آگاهی از وضعیت مسلمانان به‌ ویژه پیروان اهل بیت(ع) و بررسی امکان تأسیس مؤسسات دینی و قرآنی وابسته در غرب آفریقا به این منطقه سفر کرده‌ است.  

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»؛ در این هیئت که جلسات و دیدارهای آن در شهر «اوآگادوگو»، پایتخت بورکینافاسو، آغاز شد، شیخ حسن منصوری، رئیس دارالقرآن و علی قرعاوی، مسئول بخش مدارس دینی آستان حسینی، حضور دارند.
 
در نخستین دیدار سازوکارهای تأسیس مؤسسه «وارث الانبیاء» در شهر «بوبو دیلاسو»  بورکینافاسو مورد بررسی قرار گرفت؛ در حالی که پیش از این آستان حسینی در شرق آفریقا و در کشور اوگاندا مؤسسه «وارث الانبیاء» را به منظور برگزاری فعالیت‌های دینی و قرآنی تأسیس کرده است.
 
همچنین، امکان تأسیس شعبه‌های وابسته به دارالقرآن آستان حسینی در کشورهای غرب آفریقا پس از تأسیس آن در ایران، لبنان و اندونزی بررسی شد.
 
این هیئت همچنین، از تعدادی از مؤسسات و مراکز اسلامی و فرهنگی از جمله مؤسسه اسلامی بین‌المللی «مزدهر» بورکینافاسو بازدید کرد و در این بازدید درباره سازوکارهای همکاری مشترک بحث شد.
 
طرح آستان حسینی برای تاسیس مدارس قرآنی در غرب آفریقا انتهای پیام
captcha