خودباوری مردم؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی
کد خبر: 3785605
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

خودباوری مردم؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اردل با اشاره به دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب رسیدن مردم به خودباوری است چرا‌که به برکت این انقلاب مردم متوجه توانایی‌های خودشان شدند و مهم‌تر از همه آنکه سرنوشت کشور به دست مردم افتاده است.

خودباوری مردم؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام مهرداد بهرامی، امام جمعه اردل در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب و با بیان اینکه اصل و اساس کشور را مردم تعریف و تبیین می‌کنند، گفت: دستاوردهای معنوی و انسانی، خودباوری و بیدار شدن ملت و اعتماد به‌نفس آن‌ها در تمامی برهه‌ها و عرصه‌ها از دستاوردهای ارزشمند این انقلاب هستند.
‌بهرامی قدرت و عزت یافتن مردم در سایه دین را نقطه عطف انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی به هم گره خورده‌اند و همین عامل پیشرفت و عزت ملت بوده است، یعنی اعتماد و پیوند مردم در سایه شریعت افزایش یافته و هر جا به یکی از این دو مؤلفه‌ کم‌توجهی شده، در آن‌جا ضربه خورده‌ایم.
این کارشناس دینی در استان با اشاره به اینکه امروزه برخی از مسئولان و نیز تصمیمات کلان کشور از اهداف و آرمان‌های انقلاب دور شده‌اند، خاطرنشان کرد: لازم است در اهداف و آرمان‌های انقلاب بازنگری و مرور صورت گیرد.
‌بهرامی ادامه داد: امروزه انقلاب به حاشیه رفته است و بر‌خلاف ملت که همچنان به ارزش‌های انقلاب پایبند و علاقمند هستند، برخی از مسئولان با انقلاب نیستند و در تصمیم‌گیری‌ها شاهد تفکر انقلابی نیستیم که همین، بزرگترین نقطه ضعف کنونی است.
امام جمعه اردل با اشاره به مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در سال‌های نخست انقلاب از جمله حضور اقشار مختلف مردم در اداره جنگ و پیروزی انقلاب، شاخص‌ترین مشکل کنونی انقلاب را کمرنگ شدن نقش مردم در تمامی عرصه‌ها خواند و گفت: متأسفانه امروزه مردم در مسائل و تصمیم‌گیری‌های مهم کشور نقشی ندارند.
بهرامی درخصوص چشم‌انداز پیش‌روی انقلاب تأکید کرد: انقلاب اسلامی ممکن است دچار دردسر و پالایش جدی شود که خصوصیت تمام انقلاب‌هاست اما هرگز متوقف نخواهد شد و به لطف خدا، علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای روگرداندن ملت از انقلاب، هنوز هم ارزش‌های این انقلاب مورد مطالبه عموم ملت است.
انتهای پیام

captcha