نمایش مناجات‌نامه امام علی(ع) در دانشگاه فیلیپین
کد خبر: 3785687
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب صورت گرفت؛

نمایش مناجات‌نامه امام علی(ع) در دانشگاه فیلیپین

گروه بین‌الملل ـ مناجات نامه امام علی(ع) به همت رایزنی فرهنگی كشورمان و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی نمایشگاهی در دانشگاه دولتی فیلیپین به نمایش درآمد.

 به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی فیلیپین، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همکاری انجمن خوشنویسان ایران ـ شعبه مانیل، انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین و دانشگاه دولتی فیلیپین، دیروز هشتم بهمن‌ماه در دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه دانشگاه دولتی فیلیپین برگزار شد.

در این نمایشگاه تابلوهای خوشنویسی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، مناجات حضرت علی(ع) از آثار تندیس تقوی، بانوی هنرمند ایرانی و مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل، اشعار ناب پارسی و عکس‌هایی از ایران و صنایع دستی و کتاب در معرض دید عموم قرار گرفت.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمد تنهایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین، معاون دانشگاه دولتی فیلیپین و رئیس دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه این دانشگاه، کمیسونر زنان وزارت امور مسلمین فیلیپین، مسئول گفت‌وگوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلپین و همچنین اعضای انجمن یونی هارمونی، ایرانیان مقیم و دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد.

در آغاز این مراسم آبررا، رئیس دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه دانشگاه دولتی فیلیپین طی سخنانی گفت: دپارتمان تاریخ این دانشکده برای آشنایی دانشجویان با تمدن‌های آسیایی، اقدامات مختلفی انجام داده است. برنامه ما در سال جدید با تمرکز بر یکی از کشورهای غرب آسیا یعنی ایران آغاز شده است؛ به ویژه اینکه ایران در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خود قرار دارد. انقلابی که چهره این کشور تاریخی را دگرگون کرد.

وی سپس به معرفی هفته فرهنگی و هنری ایران در دانشگاه دولتی فیلیپین پرداخت و گفت: نمایشگاه امسال متشکل از نمایش تابلوهای خوشنویسی، کارگاه خوشنویسی، صنایع دستی و نمایش فیلم و جشنواره غذاهای ایرانی است.

تسلیت حادثه کلیسا

در ادامه محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین طی سخنان کوتاهی، با تسلیت حادثه اخیر ترورریستی در کلیسایی در جنوب فیلیپین، بیان كرد: این نمایشگاه می‌تواند به شما دانشجویان نشان دهد که تمدن هفت هزار ساله ایران، تمدن فرهنگ و هنر است و این تمدن در طول حیات خود صلح و دوستی را به جوامع هدیه داده است.

نمایش مناجات‌نامه امام علی(ع) در دانشگاه فیلیپین

پِرنیا، معاون دانشگاه دولتی فیلیپین نیز در سخنرانی خود با بیان اینكه کار هنری در واقع نوعی فعالیت برگزیده اجتماعی برای شناساندن یک کشور به دیگر ملل است، اظهار كرد: ایران کشوری بزرگ است که علیرغم هجمه تبلیغاتی قدرت‌های جهانی و محاصره اقتصادی، همچنان با استقلال خود نسبت به ارائه ارزش‌های فرهنگی انسانی به جهان اقدام می‌كند.

وی افزود: ایران نخستین کشور در خاورمیانه است که پذیرای نیروی کار فیلیپینی در کشور خویش شد. بر اساس آمار منتشرشده از سوی وزارت امور خارجه فیلیپین، بالغ بر ۸۰۰ خانواده ایرانی ـ فیلیپینی در حال حاضر در ایران زندگی می‌کنند که این مایه افتخار و سربلندی است.

معاون دانشگاه دولتی فیلیپین در ادامه توضیحاتی در خصوص این دانشگاه ارائه داد و گفت: این دانشگاه در حال حاضر ۲۳ هزار دانشجو و یك هزار و 500 نفر اعضای هیأت علمی دارد. برگزاری چنین نمایشگاهی در  دانشگاه دولتی با موضوع ایران به عنوان کشوری واقع در غرب آسیا، از اهمیت خاصی برخوردار است و امیدواریم همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با این دانشگاه همچنان ادامه یابد.

اهدای اسماء الحسنی به مقام مسیحی

 بنا بر این گزارش، به مناسبت همزمانی این مراسم با هفته هماهنگی ادیان در فیلیپین و به رسم قدردادنی از تلاش‌های ارزنده پدر کارلوس رِیِس، مسئول گفت‌وگوی ادیان کلیسای کاتولیك فیلیپین، تابلوی خوشنویسی اسماء الحسنی، از سوی تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل به وی اهدا شد.

نمایش مناجات‌نامه امام علی(ع) در دانشگاه فیلیپین

پدر کارلوس رِیِس، مسئول گفت‌وگوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین و همچنین دبیر اجرایی اجلاس یونی هارمونی مانیل(گفت‌وگوی ادیان) دیگر سخنران این مراسم بود كه طی آن گفت: در سال ۲۰۰۸ من سفری خاطره‌انگیز به ایران داشتم. آن سفر برای من بسیار روشن‌گر بوده است و حقایق بسیاری را برای من روشن کرد و متوجه تبلیغات منحرف‌کننده غرب علیه ایران شدم.

وی در پایان سخنانش گفت: در حالی در اینجا گرد هم آمده‌ایم که سایه شوم بمب‌گذاری دیروز در کلیسای جامع شهر هلو که موجب کشته و مجروح شدن حدود ۱۰۰ نفر شده است، قلب ما را جریحه‌دار کرد. امیدوارم که سایه این تندروی‌ها از میان برود؛ زیرا همه ما انسانیم و احساس قلبی ما و شما یکی است و همه ما به خدا ایمان داریم.

در ادامه محمد تنهایی، سفیر ایران در فیلیپین بیان كرد: نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در دانشگاه بزرگ و معتبر دولتی فیلیپین، همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر پا شده است؛ انقلابی که با اراده مردم ایران برای در دست گرفتن سرنوشت خویش شکل گرفت، مردمی که اراده کردند کشور را آزاد كنند. به فاصله کوتاهی پس از انقلاب هشت سال جنگ تحمیلی بر ایران تحمیل شد و علیرغم برقراری محاصره اقتصادی، کشور همچنان بر استقلال خویش باقی مانده است.

وی تأکید کرد: زیبایی هر فرهنگ، چالش آن در برابر مشکلات است. در مورد ایران این چالش در برابر ملتی بود که سهم بزرگی در تمدن جهانی دارد و اینکه ایران همواره خواسته است تجربیات خود را با جهان سهیم شود؛ از جمله با ملت بزرگ فیلیپین و ما مایلیم روابط خوب و دوستانه با ملت فیلیپین ادامه داشته باشد.

نمایش مناجات‌نامه امام علی(ع) در دانشگاه فیلیپین

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha