مردم با وجود مشکلات و سوء‌مدیریت‌ها همچنان به امام و انقلاب پایبندند/ برگزاری مراسم 12 بهمن از ساعت 9 صبح
کد خبر: 3785900
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی:

مردم با وجود مشکلات و سوء‌مدیریت‌ها همچنان به امام و انقلاب پایبندند/ برگزاری مراسم 12 بهمن از ساعت 9 صبح

گروه سیاسی ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های 12 بهمن گفت: با وجود ناراحتی و گلایه‌مندی مردم از مشکلات اقتصادی و برخی مدیریت‌های ناکارآمد، اما جالب این است که هیچ نشانه‌ای در میان مردم یافت نمی‌شود که بگویند ما می‌خواهیم این نظام را تغییر بدهیم و نظام دیگری را بر سر کار بیاوریم و مردم همچنان به امام(ره) و نظام اسلامی پایبند هستند.

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، برای تشریح برنامه‌های مراسم آغازین فجر چهلم در روز 12 بهمن، صبح امروز در سالن نشست‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی در ابتدا با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد ورود حضرت امام(ره) به کشور در 12 بهمن 97 گفت: امام خمینی(ره) با ورود به ایران اسلامی تاریخ انقلاب را به شکل دیگر رقم زد و تحول عمیقی را در کشور ایجاد کرد. به تعبیر بنده ورود امام(ره)، استقبال بی‌نظیر ملت ایران از امام و پیروزی انقلاب اسلامی پس از ده روز به مثابه معجزه قرن بود و شبیه چنین حرکتی را جز در زندگی اولیا و انبیای الهی سراغ نداریم.

وی افزود: امام(ره) شخصیتی بود که با حرکت و پیام الهی خود، الهام از مکتب قرآن و اهل بیت(ع)، اقتدا به سیره انبیا و اولیا در طول تاریخ و صلابت الهی، طواغیت را به زیر کشید. به هر حال 12 بهمن روز بسیار بزرگی است. شاید به جرئت بتوان گفت استقبال بی‌نظیر مردم از حضرت امام(ره) در تاریخ اسلام نظیر نداشته باشد و پیوند عاطفی و قلبی مردم با امام(ره) جوانب و زوایای فراوانی دارد که باید توسط صاحب‌نظران و اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

محمودی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی، تحلیل و تبیین حقایق انقلاب رسالت سنگینی برعهده دارند، گفت: این موقعیت به برکت انقلاب به ما داده شده است. در زمان طاغوت پهلوی رسانه‌ها و صاحبان قلم برخلاف سیاست‌های رژیم طاغوت حرکت می‌کرد معلوم نبود چه بر سرش می‌آمد. اما به برکت فضای باز انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، امام(ره) و شهدا امروز از نظر حجم، تعداد، تنوع و سلایق فکری در رسانه‌ها در دنیا بی‌نظیر هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: مخاطبان رسانه‌ها باید بدانند در چهل سالگی عمر چه نظامی نفس می‌کشند و شاکر این فضای آزاد، مستقل و الهی باشند.

وی یادآور شد: به هرحال در 12 بهعمن 1357 با عنایت الهی و حضور مردم در صحنه، آن اتفاق بزرگ رقم خورد و امام (ره) وارد کشور شد و آن سخنرانی کوبنده در بهشت زهرا انجام شد که امروز هم وقتی انسان به آن لحن پرصلابت گوش می‌دهد اعجاب‌‌برانگیز است و این کار جز از امام(ره) که پیوسته و مرتبط با اولیای الهی بود از کس دیگری ساخته نبود و نیست.

محمودی بیان کرد: امروز رسانه‌ها باید صریح‌تر، دقیق‌تر و شجاعانه‌تر در برابر هجمه وحشیانه رسانه‌ای دنیای استکبار به میدان بیایند و از انقلاب اسلامی، امام(ره) و آرمان‌های امام(ره) که امروز مقام معظم رهبری پرچمدار این حرکت اسلام ناب هستند، دفاع کنند و اجازه ندهند که کسی بخواهد ارزش‌های انقلاب را زیر سؤال ببرد که الحمدلله مردم ما به این باور رسیدند.

وی اضافه کرد: البته مردم ما از گرانی ناراحتند، از مشکلات اقتصادی در رنج هستند و از برخی مدیریت‌های ناکارآمد گله‌مندند، اما نکته جالب این است که هیچ نشانه‌ای در میان مردم یافت نمی‌شود که بگویند ما می‌خواهیم این نظام را تغییر بدهیم و نظام دیگری را بر سر کار بیاوریم و مردم همچنان به امام(ره) و نظام اسلامی پایبند هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه به اعلام برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن پرداخت و گفت: 12 بهمن امسال با روز جمعه مقارن شده و این از یک جهت فرصتی برای ماست و مردم ما بیشتر می‌توانند از آن استفاده کنند. مراسم رسمی روز 12 بهمن از ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت امام(ره) برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی مانند اجرای سرود، مداحی و سخنرانی پیش‌بینی شده است و همزمان مراسم این روز در سراسر استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه بعدی مراسم ویژه در مکان جلوس و در جوار قطعه 17 شهدای 17 شهریور است که حضرت امام(ره) در آن نقطه آن نطق تاریخی را ایراد کرد و با صلابت فرمود من تو دهن این دولت می‌زنم و باید این مکان و آنچه در آن اتفاق افتاد برای ما همیشه زنده بماند. این مراسم در ساعت 11 صبح برگزار می‌شود و با حضور اقشار مختلف مردم این مکان گلباران خواهد شد.

محمودی ابراز کرد: از جمله برنامه‌های دیگر روز 12 بهمن، رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان ارتش جمهوری اسلامی در مسیر حرکت حضرت امام(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا)s( است و این مسیر از طریق بالگردها گلباران خواهد شد.

وی افزود: در این روز بدیهی است که سنگر نماز جمعه به منزله یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و امام(ره) باید مورد توجه قرار بگیرد که در 12 و 19 بهمن نماز وحدت‌بخش و دشمن‌شکن در حدود 900 شهر کشور برگزار می‌شود و در روز 19 بهمن مدیران و مسئولان در نمازهای جمعه استان تهران حضور پیدا می‌کند و ارتباط مردمی خواهند داشت و میزهای خدمت در نمازهای جمعه دائر می‌شود و مسئولان پاسخگوی سؤالات و نیازهای مردم خواهند بود. تأکید ما بر این است که در دهه فجر باید پیوند مردم و مسئولان تقویت شود و روحیه‌ای که امام ترسیم کرد و بیان فرمود مسئولان خود را خادم مردم بدانند و در میان مردم باشند باید در دهه فجر تجسم عینی پیدا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: اقامه نماز شکر در مساجد و مراکز دینی به مناسبت ورود امام(ره) و طلوع دهه فجر برنامه دیگری است که به شکرانه پیروزی انقلاب برگزار می‌شود. ناقوس کلیساها در همین روز به صدا در خواهد آمد. افتخار ما در جمهوری اسلامی ایران این است که به برکت امام(ره) و شهدا تمام پیروان ادیان الهی، فرهنگ‌ها و افکار مختلف به اسلام، انقلاب و امام(ره) احترام می‌گذارند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گلبانگ انقلاب اسلامی گفت: این مراسم به دلیل تقارن 12 بهمن با روز جمعه و تعطیلی مدارس، روز شنبه، 13 بهمن در 108 هزار واحد آموزشی سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین در مکان‌های منتسب به امام(ره) در خمین، قم، نجف اشرف، نوفل‌ لوشاتو و مدرسه رفاه در تهران، برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد.

محمودی برنامه دیگر را ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه‌ها در مدارس و مساجد بیان کرد.

وی اظهار کرد: در بیش از 100 حوزه علمیه برادران و 70 حوزه علمیه خواهران، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه برنامه‌‌های ویژه خواهند داشت و برنامه‌های قرآنی و فرهنگی فراوانی در طی این روز برگزار می‌شود.

محمودی با تأکید بر اینکه دهه فجر امسال فجر فاطمی است، گفت: برخی روزهای ده فجر امسال با ایام شهادت حضرت زهرا(س) تقارن پیدا کرده است و از آن‌جا که انقلاب و حرکت ما فاطمی و عاشورایی و ملهم از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است، وظیفه داریم نسبت به ایام فاطمیه ادای احترام کنیم که در این راستا نمایشگاه «کوچه‌های بنی هاشم» از 6 بهمن آغاز به کار کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران یادآور شد: همچنین در شب شهادت حضرت زهرا(س) و روز شهادت در 20 بهمن و شام غریبان حضرت، هیئات و دسته‌‌های عزاداری فعال خواهند بود و قطعاً در تمام ایران اسلامی نشانه‌های حضرت زهرا(س) برپا خواهد بود و با استفاده از عزای این بانوی گرانقدر و پیام‌های نورانی ایشان در راستای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره می‌گیریم و یکی از این پیام‌های حیات‌بخش حضرت زهرا(س) دفاع از امامت و ولایت بود.

وی افزود: امروز هم دفاع و اطاعت از ولایت فقیه، سربازی امام زمان(عج) است و این سربازی آرمان فاطمیه است و باید از این فرصت استفاده کرد. برخی تصور می‌کنند اگر دهه فجر با این مناسبت‌ها مقارن شود احیاناً باعث نگرانی می‌شود در حالی که به اعتقاد ما این یک فرصت است تا فراموش نکنیم ریشه‌های انقلاب ما در کجاست. امام ما فرزندی از فرزندان حضرت زهرا(س) بود و پیام و حرکتش، فاطمی و عاشورایی بود.

محمودی اظهار کرد: مراسم میهمانی لاله‌ها در بیش از 20 هزار گلزار شهدا برگزار می‌شود و مرقد شهدا گلباران خواهد شد. همچنین بیش از 450 خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم روز 12 بهمن را پوشش خواهند داد. از ساعت 7 صبح روز 12 بهمن حرم مطهر امام آماده پذیرایی از زائران خواهد بود.

وی تصریح کرد: امسال به کوری چشم دشمنان و آن کسانی که گفتند نظام جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب را نخواهد دید، جواب‌شان را قوی‌تر و باشکوه‌تر از ملت خواهند گرفت و خواهند دید که این مردم از امام(ره)، ولایت و رهبری جدا نخواهند شد. این انقلاب باید به مقصد نهایی که سربازی در رکاب امام زمان(عج) است منتهی شود و تمام نشانه‌های آن هم آشکار است. این انقلاب متصل به حرکت جهانی و الهی اولیای خداوند و متعلق به وعده قرانی خداوند است که فرمود: «ان الارض یرثها عبادی الصالحون».

محمودی بیان کرد: باید مواظب باشیم که این انقلاب از ما آسیب نبیند و با حرکت و رفتارمان به انقلاب آسیب نزنیم که هر کس به آن آسیب بزند باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد. نقد سازنده خوب است و اعتراض بجا و منطقی لازمه هر نظام سیاسی است و امام(ره) و رهبری معتقد به آن هستند و مردم را صاحب اصلی نظام می‌دانند، اما هر کس بخواهد نظام و امام(ره) را تخریب کند باید بداند با یک حرکت الهی مواجه است و قطعا عواقبش را خواهد دید و برای کسانی که بخواهند در برابر حرکت اولیای الهی قرار بگیرند پشیمان‌کننده خواهد بود. امیدواریم خداوند ما را در این مسیر ثابت‌قدم نگه دارد.

انتهای پیام

captcha