جبهه مقاومت در برابر دشمنان عزت اسلامی ایستاده‌ است
کد خبر: 3785916
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
آیت الله اراکی در همایش دمشق:

جبهه مقاومت در برابر دشمنان عزت اسلامی ایستاده‌ است

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در چهاردهمین همایش علمایی سوریه در دمشق تأکید کرد: جبهه مقاومت در برابر دشمنان عزت اسلامی ـ عربی ایستاده‌ است تا عزت و اراده را به معنی واقعی کلمه به جوامع اسلامی برگرداند.

جبهه مقاومت در برابر دشمنان عزت اسلامی ایستاده‌ استبه گزارش خبرنگار ایکنا از سوریه؛ آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این همایش اظهار کرد: بی‌شک حزب‌الله پیروز است. عزت از آن خداست و این عزت واقعی  نصیب کسانی می‌شود که در جبهه حق باشند، امروز چنین عزتی در جبهه حق و مقاومت یعنی در ایران، سوریه، لبنان، عراق، یمن و ... دیده می‌شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: از آنجا که حزب‌الله پیروز است و حق پایدار خواهد شد، نباید شک کنیم که کافران بر مسلمانان حاکم نخواهند شد.

وی تأکید کرد: امت عربی و اسلامی باید به شدت مراقب توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی باشند، به ویژه آن که در شرایطی قرار داریم که رئیس‌جمهور آمریکا رسماً در حال توطئه چینی با همکاری دشمنان وحدت همچون حاکمان سعودی است.

آیت الله اراکی ادامه داد: جبهه مقاومت در برابر دشمنان عزت اسلامی ـ عربی ایستاده‌ است تا عزت و اراده را به معنی واقعی کلمه به جوامع اسلامی برگرداند.

وی تأکید کرد: ما هم اکنون در دمشق، پایتخت محبت و عزت بوده و شاهد هستیم که ایالات متحده سیاست‌هایش شکست خورده و هیمنه استکباری‌اش شکسته است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین گفت: پیروزی‌های مقاومت در فلسطین، لبنان،‌ یمن و همه سرزمین‌های اسلامی نشان از آینده‌ای روشن برای این خط فکری و جریان اسلامی و نگاه معتدل دارد.

دمشق؛ مأمن علمای جهان اسلام

محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف و امور دینی سوریه نیز در این همایش با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای و حزب‌الله لبنان به فرماندهی سیدحسن نصرالله، مهم‌ترین دلیل هجمه، عداوت و کینه‌ورزی گروه‌های دارای حمایت سعودی و آمریکایی را درک سوریه ار اسلام اعتدال‌گرا دانست.

جبهه مقاومت در برابر دشمنان عزت اسلامی ایستاده‌ استمحمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف و امور دینی سوریه در حال سخنرانی در همایش

وی ادامه داد: دمشق پایتخت بین‌المذاهب جوامع اسلامی، محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است. دمشق مأمن همه علمای جهان اسلام و محلی برای گفت‌وگو و اندیشه است که متأسفانه برخی با توطئه‌های فراوان نمی‌خواهند بقای این کشور ادامه یابد.

این مقام دینی سوریه تأکید کرد: هم اکنون تروریست‌های تکفیری با دلارهای آمریکایی و حمایت‌های سعودی در حال تفرقه‌افکنی گسترده بین جماعت اسلامی هستند. آنچه مهم است و نباید فراموش کنیم این است که سوریه از گذشته محل تلاقی محبان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده و خواهد بود.

پایان راه رستگاری است

جواد ترک‌آبادی، سفیر ایران در سوریه دیگر سخنران همایش نیز تأکید کرد: در حال حاضر در سرزمین سوریه به مرحله جدی رسیده‌ایم و البته به همه عالم بشارت می‌دهیم که پایان این راه، رستگاری است.

سفیر ایران در دمشق تصریح کرد: در چهاردهمین اجلاس علمای جهان اسلام باید به خوبی بدانیم که همه ما برادرانی از وطن ایمانی اسلام عزیز هستیم و وفاق، همدلی و اتحاد میان علمای جهان اسلام از اهمیت به سزایی برخوردار است.

جبهه مقاومت در برابر دشمنان عزت اسلامی ایستاده‌ است جواد ترک‌آبادی، سفیر ایران در سوریه در همایش دمشق

گفتنی است، چهاردهمین همایش علمایی سوریه با محوریت «نقش علما در اصالت بخشیدن به مفهوم وطن پرستی» از صبح امروز(10 بهمن ماه) در هتل «ابلا: Ebla»ی دمشق آغاز شده است و علمای ادیان و مذاهب از کشورهای مختلف در آن حضور یافته‌اند.

قرار است پس از نشست‌های مقدماتی، کمیته‌های فرهنگی و علمی با مشارکت شخصیت‌ها و اندیشمندان برجسته جهان اسلام تشکیل شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha