جامعه قرآنی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدیدمیثاق کردند/ افتتاح دارالقرآن حرم مطهر به دست یادگار امام
کد خبر: 3785966
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

جامعه قرآنی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدیدمیثاق کردند/ افتتاح دارالقرآن حرم مطهر به دست یادگار امام

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عباس سلیمی پس از مراسم تجدیدمیثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل(ره) که عصر امروز برگزار ‌شد، از افتتاح دارالقرآنی با عنوان مرکز قرآن و عترت حرم مطهر امام راحل به دست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی خبر داد.

آماده ارسال/////تجدید میثاق جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی

به گزارش ایکنا؛ مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های امام راحل(ره) عصر امروز چهار‌شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵:۳۰ در حرم مطهر امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از سوی کارگروه قرآنی گرامی‌داشت دهه فجر برگزار ‌شد.
در این مراسم، جامعه قرآنی، متشکل از اعضای کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، مدیران و فعالان حوزه قرآنی کشور در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور یافتند.
این مراسم همراه با برنامه‌های مختلفی همچون محفل انس با قرآن کریم و افتتاح مرکز قرآن و عترت حرم مطهر امام خمینی(ره)‌ برگزار شد.

قرائت بیانیه جامعه قرآنی

در ادامه این مراسم، بیانیه جامعه قرآنی به مناسبت تجدید میثاق در چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی، قرائت شد که مشروح آن به شرح ذیل است:
چهل سال از حرکت بی‌نظیر مردم مسلمان ایران در آفرینش اولین بهار آزادی و چهار دهه از تلاش، مقاومت، بیداری، ایستادگی، پیشرفت، آبادانی، استقلال و آزادی در سرزمین آزادگان می‌گذرد و امروز در چهلمین دهه فجر، خاطره شیرین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری پرچمدار بزرگ اسلام ناب محمدی در دوران معاصر، حضرت امام راحل (رحمه الله علیه) و پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در ام‌القرای جهان اسلام در اذهان زنده می‌شود.
اینک در طلیعه چهلمین بهار آزادی و در ایام شهادت جهان‌سوز دخت گرامی نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) جامعه قرآنی با حضور در استان ملکوتی امام راحل(رحمه الله علیه)، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند آن پیر سفر کرده و بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اعلام می‌دارد:
1. مواجهه ملت بصیر و شجاع ایران، با توطئه‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، از جنگ تحمیلی هشت‌ساله گرفته، تا فتنه‌های پی درپی سال‌های اخیر به ویژه محاصره اقتصادی ملت ایران نشان می‌دهد که تلاش‌های جبهه‌ باطل بر علیه امت نستوه ایران پایان ندارد. لذا جامعه قرآنی هم سو با ملت وفادار و قدرشناس، ضمن صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حاکمیت آموزه‌های قرآن و عترت، هوشمندانه و با بصیرت کامل تا رسیدن به قله‌های عزت و افتخار، در تمامی عرصه‌ها حضور فعال داشته و از هیچ کوششی برای بی ثمر کردن این توطئه‌ها دریغ نخواهد کرد.
2. آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار، به دنبال شکست‌های پی در پی در رویارویی با انقلاب اسلامی، با اجیر کردن حکومت‌های متزلزل و خودفروخته منطقه و فریب برخی عناصر ناآگاه داخلی، با ارائه تحلیل‌های نادرست از مسائل اقتصادی کشور، در حال القای باور غلط در ناتوانی نظام مقتدر اسلامی در حل مشکلات معیشتی مردم بوده، با تبلیغات وسیع رسانه‌ای، به دنبال ایجاد ناامیدی در میان امت عزیز و قدرشناس و به ویژه جوانان ایران اسلامی هستند و در تحقق این نیت پلید خود، با اعلام تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده، طرح تغییر نظام یا تسلیم دولتمردان و ملت هوشیار ایران اسلامی را، در قبال خواسته‌های ظالمانه خود در سر می‌پرورانند، جامعه قرآنی ضمن محکوم کردن این رفتار ظالمانه، با الهام از آیات قرآن کریم و آموزه‌های دینی تأکید می‌نماید که به استناد رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری تنها راه خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان کوردل انقلاب، اصرار بر اجرایی شدن سازوکار اقتصادی مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی متکی بر توانمندی نخبگان کشور می‌باشد.
3. دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی برای فروختن سد پولادین مقاومت اسلامی در سراسر جهان و ایجاد موانع در حرکت رو به رشد این جبهه، همسو با جنگ تمام‌عیار و ایجاد فشار بر محور مقاومت و ایجاد چند دستگی در میان امت اسلام با تکیه بر دولت‌های وابسته حاکم در برخی کشورهای مسلمان و به‌کارگیری گورهی جنایتکار به نام داعش تلاش نمودند تا از گسترش اسلام ناب محمدی در سطح منطقه جلوگیری نمایند، که با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و رشادت‌های سرداران پر افتخار سپاه اسلام و جانفشانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، ریشه شجره خبیثه داعش و تکفریان در منطقه خشکانده شد و پرچم پیروزی حق بر باطل، به اهتزاز درآمد و استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی از خطر این غده سرطانی حفظ گردید. جامعه قرآنی ضمن پاسداشت این دستاورد با ارزش و قدر شناسی از تلاش‌های رزمندگان جان بر کف ایران و دیگر بلاد اسلامی که در این پیروزی غرور آفرین مشارکت داشته‌اند و ادای احترام به شهدای مدافع حرم و خانواده‌های عزتمند ایشان، حمایت همه جانبه خود را از جهبه مقاومت و مبارزه با تروریسم تا ریشه کنی کامل آن اعلام می‌دارد.
در پایان جامعه قرآنی اعم از اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی، دوشادوش امت بصیر، هوشمند و قدرشناس، ضمن اعلام آمادگی برای حضور با شکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن، از احاد ملت سرافراز و آگاه دعوت می‌نماید که با حضور در این همایش غرورآفرین، چون سال‌های گذشته، با حمایت همه‌جانبه خود از انقلاب اسلامی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان کوبیده، بار دیگر آمریکای خبیث، صهیونیست جنایتکار و مرتجعان خود فروخته منطقه را در تارهای خدعه و فریب خود گرفتار نمایند.
به امید برافراشته شدن پرچم عدالت گستر حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف در سراسر گیتی و سربلندی ایران اسلامی

جامعه قرآنی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدید میثاق کردند/ افتتاح مرکز قرآن و عترت حرم مطهر به دست یادگار امام

افتتاح مرکز قرآن و عترت حرم مطهر امام راحل به دست یادگار امام

در ادامه این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط هادی موحد امین، قاری ممتاز قرآن کریم، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، ضمن بیان تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی که به برکت رهبری امام خمینی(ره) به دست آمد، پیشرفت‌های ما در صحنه مسائل قرآنی بود.

وی در آغاز سخنان خود خبر از افتتاح مرکزی قرآنی داد و اظهار کرد: امروز دارالقرآن حرم با عنوان مرکز قرآن و عترت حرم مطهر امام راحل به دست مبارک یادگار ایشان افتتاح شد.

سلیمی با بیان اینکه جامعه قرآنی که امروز در خدمت یادگار امام راحل(ره) با آرمان‌های آن پیر فرزانه تجدید بیعت می‌کند، تنها شامل قاریان نمی‌شود و طیف فراوانی از مفسران، حافظان و ... را نیز در بر می‌گیرد، ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی تنها دو رتبه بین‌المللی سهم ما در میان جوامع اسلامی بود، ولی به برکت قیام آن سید بزرگوار و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در حدود دویست رتبه بین‌المللی توسط جوانان پرافتخار کشور کسب شده است که این را مرهون امامی هستیم که فرمود «منطق ملت ما منطق قرآن است».
پیشکسوت قرآنی کشور با اشاره به اینکه جامعه قرآنی کشور آمده‌اند تا با امام عزیز خود تجدید میثاق کنند، گفت: امام ما امامی بود که تجلی قرآن کریم و تربیت شده مکتب قرآن بود. امامی که خود قرآنی می‌اندیشید، قرآنی سخن می‌گفت و قرآنی عمل می‌کرد. امامی که تمام معادلات سیاسی جهان را بر هم زد و زمامداران فاسد بین‌المللی را رسوا کرد و کاخ‌های زر و زور و تزویر را به لرزه درآورد. امام ما امامی بود که عارف بود، ولی عرفان او مبتنی بر متن شریعت مقدس بود و سیاستمداری بود که سیاست‌باز نبود.
سلیمی با اشاره به اینکه ما آمده‌ایم تا با امام خود که همواره به فکر محرومین جامعه بود، تجدید عهد کنیم، افزود: امام(ره) در میان همه مبارزات تاریخ معاصر در آن واحد در دو جبهه استبداد داخلی و استعمار خارجی می‌جنگید و تنها و تنها به خداوند بزرگ تکیه داشت. امام ما امامی بود که درصدد ادای تکلیف خود بود و بس و در شرایطی که جهان دوقطبی بود، با ارسال نامه‌ای کوتاه به گورباچف، رهبر شوروی کمونیستی به او گوشزد کرد که صدای شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد و از این پس باید کمونیسم را در زباله‌دان تاریخ جست‌وجو کرد. امام(ره) بر اساس درایتی که داشتند، این نامه را توسط یک روحانی فرزانه مفسر قرآن برای گورباچف فرستاد و همه مشاهده کردیم که کمونیسم فروپاشید و پیش‌بینی امام راحل(ره) به تحقق پیوست که امیدوار هستیم تا سایر پیش‌بینی‌های امام عزیزمان ازجمله ریشه‌کن شدن اسرائیل و صهیونیزم نیز به زودی محقق شود.

جامعه قرآنی راه شهیدان را ادامه می‌دهد
وی تصریح کرد: قرآنیان حاضر در این مراسم پیام امام خود را می‌شنوند که این پیام حاوی توصیه‌هایی مبنی بر پیروی از قرآن و ولایت، احیای آموزه‌های قرآنی در جامعه، ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و خدمت صادقانه به مردم است. پیام ویژه امام خمینی(ره) به جامعه قرآنی نیز همان تکرار فرمان امام صادق(ع) است که فرمود «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ». جامعه قرآنی باید بداند که در رأس وظایف خود مأموریت دارد که حرمت قرآن را بیش از دیگران پاس دارد. قرآنیان جامعه باید خود قرآنی زندگی کنند و سبک زندگی قرآنی را در جامعه ترویج دهند. جامعه قرآنی ما باید نه تنها با زبان بلکه با عمل قرآنی خود مردم را به دین، قرآن، اسلام و انقلاب جذب کنند.
سلیمی در پایان اظهار کرد: جامعه قرآنی امروز آمده است که این اطمینان را به امام(ره) بدهد که راه ایشان و شهدای گلگون‌کفن را ادامه داده و پاسدار خون شهداست و تا آخرین لحظه از پرداختن به قرآن و دفاع از انقلاب اسلامی و پیروی از مقام معظم رهبری دست برنخواهد داشت. امیدوار هستیم که جامعه قرآنی در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی به مسئولیت خود واقف باشد و در دفاع از آزمان‌های انقلاب اسلامی تردیدی به خود راه ندهد که نخواهد داد.

جامعه قرآنی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدید میثاق کردند/ افتتاح مرکز قرآن و عترت حرم مطهر به دست یادگار امام
در ادامه این مراسم، گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) به اجرای دو برنامه تواشیح پرداخت و سپس، هاشم روغنی، پیشکسوت قرآنی کشور به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت که با استقبال قرآنیان حاضر در مراسم نیز رو به رو شد.

دعا کاسه طلب ما را بزرگتر می‌کند و روح ما را توسعه می‌دهد
پس از اجرای این برنامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) در سخنانی با اشاره به اینکه امروز به دلیل حضور در جمع آقایان و بانوان و اساتید قرآنی روز مبارکی بود و دل‌هایمان به واسطه شنیدن تلاوت قرآنیان عزیز لحظاتی با فضای نورانی کتاب خدا آشنا شد، گفت: خدای سبحان را هزار بار شاکریم که انقلاب اسلامی ما به چهلمین سالگرد خود رسید و ما بازماندگان قافله انقلاب این روزها را از نزدیک دیدیم.
تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه یکی از رازهای خلقت دعا و شکر است، تصریح کرد: در رابطه با ما انسان‌های عادی، شکر باعث ترحم و محبت می‌شود، یعنی اگر شخصی به شخص دیگری محبت می‌کند، وقتی طرف مقابل شکر می‌کند، باعث خوشحالی طرف دیگر می‌شود. وقتی کسی سؤال و مسئلتی از فردی دارد نیز نزد او رفته و با تضرع و زاری از او خواسته‎‌ای دارد که این امر باعث می‌شود که طرف مقابل تحت تأثیر قرار گیرد.
سیدحسن خمینی بیان کرد: اما در رابطه با خداوند متعال تأثیر معنا ندارد، چون واجب‌الوجود است و منشأ تأثر در واجب‌الوجود وجود ندارد. ما خدا را بعضا با خود مقایسه می‌کنیم و این به فرموده همه ائمه ما شرک است. لذا دعا و شکر رمز خلقت است. یکی از پاسخ‌هایی که در رابطه با رمز و راز دعا و شکر وجود دارد، این است که از یک سو به ما گفته‌اند که دعا کنید و اثر آن را مشاهده کنید و از طرف دیگر نیز به برهان فلسفی قطعی یقینی خدا قابل تأثر نیست. بود و نبود ما تأثیری بر واجب‌الوجود نمی‌گذارد.

جامعه قرآنی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدید میثاق کردند/ افتتاح مرکز قرآن و عترت حرم مطهر به دست یادگار امام
وی ادامه داد: دعا کاسه گدایی ما را بزرگتر می‌کند و روح ما را توسعه می‌دهد. نعمت فراگیر است و ظرفیت ما برای برداشتن از آن دست خود ماست. ما در وسط اقیانوس رحمن قرار داریم، ولی کاسه ما کوچک است و هنگامی که با خداوند متعال ارتباط برقرار می‌کنیم، کاسه ما بزرگ می‌شود. هیچ عیبی بدتر از نشناختن و کوچک بودن نیست. دعا تأثیر در طرف خدا ندارد، بلکه در ذات خود ما تأثیر دارد. تفاوت انسان با خدا این است که شما وقتی چیزی را از کسی می‌خواهید، او را تحریک می‌کنید، ولی وقتی از خداوند چیزی می‌خواهید و شکر می‌کنید، ظرف خود را بزرگ می‌کنید.
تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ارتباط با خدا باید مداوم باشد تا در آن لحظه‌ای که می‌خواهید بتوانید ارتباط خود را برقرار کنید، بیان کرد: ارتباط با خداوند متعال، خدا را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، بلکه کاسه گدایی افراد را بزرگتر می‌کند. دعا ظرفیت ما را بالا می‌برد و قرآن ارتباط دائمی است که این نیرو را به انسان می‌دهد.
سیدحسن خمینی با بیان اینکه امام(ره) قبل از هر نماز قریب به یک ربع تا نیم ساعت قرآن می‌خواندند، گفت: ارتباط با قرآن ظرفیت وجودی ما را بالا می‌برد و هرچقدر نیز در این زمینه پیش رویم، چیزهای جدیدتری از این اقیانوس به دست می‌آوریم. زندگی در محیط تنور قرآن انسان را نوع دیگری از زندگی آشنا می‌کند.
وی تصریح کرد: در قرآن داریم که بسیاری از حمله قرآن، بسیاری از کسانی که فقه می‌خوانند و بسیاری از کسانی که سخن می‌گویند، همین سخن روزی وبال گردن آن‌ها می‌شود. باید از دل‌هایمان شروع کرده و به جان‌های خود صفا دهیم و خود را در ارتباط کامل‌تری در این محیط معنوی قرار دهیم.
تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود اظهار کرد: در چهل سالگی انقلاب قرار داریم و ان‌شاءالله روزهای مبارکی در پیش رو خواهد بود. همه باید خود را با دعا، قرآن و التجاء به ساحت قدس ربوبی آشنا کنیم. هرچه امام(ره) داشت، از همین ارتباط عمیقی بود که با خدا برقرار کرده بود که مرحوم ابوی می‌فرمودند که امام(ره) اگر آب هم به دست فرزندان خود می‌دادند، به خاطر خدا بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha