افزایش درخواست طلاق توافقی شایسته جامعه اسلامی نیست
کد خبر: 3786034
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

افزایش درخواست طلاق توافقی شایسته جامعه اسلامی نیست

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: افزایش درخواست طلاق توافقی، کاهش ازدواج و افزایش طلاق از جمله آماری است که شایسته جامعه اسلامی نیست.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد 10 بهمن در دیدار با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: زوجین شرکت کننده در کارگاه های مهر از محتوای آموزشی بسیار رضایت دارند و فقط اذعان می نمایند که باید این محتوا را قبل از ازدواج و قبل از شکل گیری دعاوی خانواده می آموختند.
وی در مورد تشکیل بنیاد صیانت خانواده در استان گفت: بر حسب ابلاغیه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه باید بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان تشکیل شود که این بنیاد 5 عضو ثابت دارد و 15 عضو هم از میان نخبگان، فرهیختگان و افراد صاحب فکر و ایده در حوزه خانواده انتخاب می شوند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از آیت الله ناصری به سبب دغدغه در خصوص مسائل مرتبط با خانواده و جوانان در استان بیان کرد: اکنون بیشترین تلاش مجموعه منحصر به مداخله در فرایند طلاق است، اما ضرورت دارد برنامه ها در یک سیاست جامع مدون دیده شود و محتوای آموزشی مناسب با سنین و مقاطع مختلف در نظر گرفته شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از تشکیل جلسات مشترک با دانشگاه و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اکنون باید مشارکت دانشگاه و آموزش و پرورش را در تهیه محتوای مناسب و ایجاد زیر ساخت های ارائه آموزش به جوانان را فراهم آورد، چراکه موفقیت و اثر گذاری این آموزش ها در گرو استفاده از همه ظرفیت ها و جلب مشارکت همه نهادها و سازمانهای ذیمدخل در این مسئله است.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ زندگی ایرانی - اسلامی یکی از رویکردهایی است که باید دنبال شود، امروزه رواج سبک زندگی غربی، میل به تجمل گرایی و دوری از اخلاق اسلامی، تزلزل بنیان خانواده را در پی داشته که باید برای مقابله با این تهاجم فرهنگی چاره اندیشی صورت گیرد.
رحیمی زاده ابراز کرد: افزایش درخواست طلاق توافقی، کاهش ازدواج و افزایش طلاق از جمله آماری است که شایسته جامعه اسلامی نیست و تغییر در این روند نیازمند تدوین یک سیاست جامع و جلب مشارکت پویا و اثر بخش است.

captcha