تلاش پاپ برای تقویت گفتگوی اسلام و مسیحیت در سفر به امارات
کد خبر: 3786039
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

تلاش پاپ برای تقویت گفتگوی اسلام و مسیحیت در سفر به امارات

گروه بین‌الملل ـ پاپ‌ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ های جهان در سفر هفته آینده خود به ابوظبی برای تقویت گفتگو میان اسلام و مسیحیت کاتولیک تلاش خواهد کرد.

تلاش پاپ برای تقویت گفتگوی اسلام و مسیحیت در سفر به اماراتبه گزارش ایکنا به نقل از cruxnow؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در سفری 3 روزه از 14 تا 16 بهمن ماه(سوم تا پنجم فوریه 2019) به امارات سفر می‌کند.
 
به گفته کشیش «فلیکس آنتونی ماچادو» معاون پیشین شورای گفتگوی بین ادیان  واتیکان که در این سفر پاپ را همراهی می‌کند، پاپ از همه کاتولیک‌ها خواهد خواست «آموزه‌های مسیحیت درباره تعامل و گفتگو با مسلمانان را اجرا کنند».
 
وی گفت: شورای شورای حکمای مسلمان این سفر پاپ را برنامه‌ریزی کرده و مایل است که رهبران همه ادیان درباره راه‌های برقراری صلح میان ادیان و در سطح جهان با یکدیگر تبادل نظر کنند.
 
ماچادو افزود: امام مسجد الازهر در قاهره پیشنهاد این سفر را مطرح کرده است.
 
پاپ در این سفر با مسئولان شورای حکمای مسلمان دیدار می‌کند، همچنین در یک نشست گفتگوی بین ادیان شرکت و با جمعیت کاتولیک امارات که بیشتر آنها کارگران خارجی هستند، دیدار می‌کند. 
 
بازدید پاپ‌ فرانسیس از امارات متحده عربی، نخستین سفر رسمی رهبر کاتولیک‌‌های جهان به یک کشور حوزه خلیج فارس است. انتظار می رود پاپ‌ فرانسیس در ورزشگاه زاید شهر ابوظبی سخنرانی کند.
 
بنا بر آمارها، 250 هزار کاتولیک در امارات زندگی می کنند که بیشتر آنها کارگران فیلیپینی، هندی و آمریکای جنوبی هستند.
 
انتهای پیام
captcha