ظرفیت‌های دانشگاه در توسعه فکری، فرهنگی و پژوهشی شهر قرار گیرد
کد خبر: 3786040
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

ظرفیت‌های دانشگاه در توسعه فکری، فرهنگی و پژوهشی شهر قرار گیرد

گروه معارف- سرپرست دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه باید در خدمت جامعه باشد  و ما باید تا جایی که مقدور است از ظرفیت‌های دانشگاه در توسعه شهر به ویژه در حوزه‌های فکری، فرهنگی و پژوهشی استفاده کنیم.

ظرفیت‌های دانشگاه در توسعه فکری، فرهنگی و پژوهشی شهر قرار گیردبه گزارش ایکنا از مازندران، کارگاه آموزشی رسالت خبرنگاران و روابط عمومی‌ها امروز 10 بهمن ماه در تقویت سرمایه اجتماعی که با حضور مدیران، مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و خبرنگاران، اصحاب رسانه‌های گروهی و فعالان فضای مجازی برگزار شد.
یحیی طالبی رستمی سرپرست دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه باید در خدمت جامعه باشد  و ما باید تا جایی که مقدور است از ظرفیت‌های دانشگاه در توسعه شهر به ویژه در حوزه‌های فکری، فرهنگی و پژوهشی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است، ادامه داد: برای اجرایی شدن آن، لازم است تا ارتباط بین دانشگاه و شهر را بیشتر کنیم، در غیر این صورت این اتفاق موثر نخواهد بود.
سرپرست دانشگاه مازندران اظهار کرد: خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی،  درالواقع رسالت‌های مهمی دارند و اعتقاد داریم که ارتباط با این دو قشر زحمت کش، فضای کار برای توسعه شهر، استان و کشور آماده خواهد شد.
وی از راه‌اندازی دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه‌های استان مازندران در دانشگاه مازندران خبر داد و افزود: این دفتر با هدف صدور ویزای تحصیلی، اقامت تحصیلی، تمدید اقامت تحصیلی، صدور خروج و مراجعت و خروج قطعی بعد از دانش آموختگی برای دانشجویان غیر ایرانی راه اندازی می‌شود.
در ادامه  این کارگاه آموزشی اسماعیل حسن‌زاده، فرماندار شهرستان بابلسر با اشاره به تفاهم نامه‌ای که میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دانشگاه مازندران منعقد شد، تاکید کرد: انشاءلله بتوانیم از ظرفیت عظیم دانشگاه مازندران که بزرگترین سرمایه استان است، در جهت شکوفایی بهتر و علمی‌ترشدن کار روابط عمومی‌ها و رسانه که امروز نقش مهم و حیاتی در جلب اعتماد جامعه و افزایش امید را دارند بهره ببریم.
فرماندار بابلسر با حیاتی و مهم خواندن نقش روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در دنیای امروز، اظهار کرد: همه مخالفان دولت، نظام و براندازان و گروه‌های معاند، برای از بین بردن قدرت این نظام، هدف خود را بر روی این نکته متمرکز کرده‌اند که اعتماد مردم و امید به آینده بر اساس ساختار این نظام کم کنند.
فرماندار بابلسر با تاکید بر لزوم حصول اطمینان از صحت و سقم هر خبر قبل از درج آن، تاکید کرد: نباید قبل از اطمینان پیدا کردن به صحت خبری، آن را انعکاس دهیم. 
وی ادامه داد: امروز شاید بخش قابل توجهی از جامعه ما، اخبار را درست یا نادرست از تلفن‌های همراه و شبکه‌های ایجاد شده در صفحات مجازی پیگیری می‌کنند. زمانی انعکاس اخبار از سطح رسانه ملی یا روزنامه ها بود که امروزه کمتر شده است.
وی ادامه داد:  اصحاب رسانه و ورابط عمومی‌ها  نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد مردم به این نظام و ساختار دارند و باید تلاش کنند تا از دستاوردهای انقلاب محافظت کنند.
در ادامه این کارگاه آموزشی محمود شارع پور جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه به مطالبی در رابطه با رسالت خبرنگاران و روابط عمومی ها در تقویت سرمایه اجتماعی  پرداخت.
انتهای پیام
captcha