ورود «کاروان قرآنی انقلاب» به هرمزگان
کد خبر: 3786087
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
در روز یازدهمین سفر؛

ورود «کاروان قرآنی انقلاب» به هرمزگان

گروه جلسات و محافل ــ کاروان قرآنی انقلاب در یازدهمین روز سفر خود بعد از اجرای برنامه در عسلویه، وارد استان هرمزگان شد.

یازدهمین روز کاروان قرآنی انقلاب

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ کاروان قرآنی انقلاب آخرین برنامه خود در استان بوشهر را برای کارمندان پارس جنوبی عسلویه اجرا کرد و راهی استان هرمزگان شد.

اعضاء کاروان قرآنی انقلاب در حالی روستای قرآنی چارک را در سحرگاه روز چهارشنبه، دهم بهمن‌ماه به مقصد عسلویه ترک کردند که خاطره‌ای خوب از اهالی این روستا به‌خاطر مهمان‌نوازی و علاقه‌شان به قرآن با خود به همراه بردند.

مردمی که چه در هنگام ورود کاروان و اجرای برنامه‌های قرآنیش استقبال کم‌نظیری داشتند و هم بعد از اجرای محفل قرآنی هرکدام خواستار دعوت اعضاء این کاروان به منزل خود بودند.

در نهایت با تصمیم مسئولان کاروان، اعضاء این کاروان راهی منزل سیداسدالله حسینی، از فعالان قرآنی این روستا شدند و بعد از پذیرایی که اهالی این روستا با غذاهای محلی برای کاروان قرآنی تدارک دیده‌بودند، اعضاء کاروان  در منازل اهالی روستای چارک شب را آرام گرفتند و بعد از نماز صبح راهی عسلویه شدند تا محفل انس با قرآنی در محل کمپ اداری کارکنان پارس جنوبی برگزار کنند.

در ابتدای این محفل که با اجرای محمدرضا پورمعین، مجری و کارشناس شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شد، سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی مشهدی به تلاوت اذانگاهی ظهر پرداخت.

سپس بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، کارکنان پارس جنوبی شاهد اجرای حمید شاکرنژاد، یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشورمان بودند.

بعد از اجرای این محفل، کاروان قرآنی راهی استان هرمزگان شد، در فاصله‌‍ چهارساعته عسلویه تا بندر لنگه، پورمعین مجری خوش‌طبع این کاروان به بیان خاطرات قرآنی از سفرهای تبلیغاتی خود برای اعضاء کاروان پرداخت تا خستگی راه مرتفع شود.

با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا، کاروان به بندر لنگه رسید تا اولین محفل قرآنی خود را در حسینیه حضرت عباس(ع) این شهر برگزار کند.

پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، محفل قرآنی با اجرای پورمعین و در آنتن زنده شبکه رادیویی قرآن آغاز شد.

در این محفل قرآنی حمید شاکرنژاد و سیدمحمدجواد حسینی، قاریان بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات قرآن پرداختند که تشویق حاضران را برانگیخت.

به گفته یکی از اهالی بندرلنگه، این منطقه سال‌ها چنین برنامه قرآنی را تجربه نکرده بود و برای مردم این منطقه جذابیت خاصی داشت.

کاروان قرآنی انقلاب در ادامه حرکت خود بعد از این محفل راهی شهر بندرعباس شد تا برنامه‌ها و محافل قرآنی خود را در مناطق مختلف استان هرمزگان اجرا کند.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha