امروز محتاج بازآموزی حماسه‌های دوران انقلاب هستیم/برخی در مورد عملیات کربلای 4 شائبه ایجاد می‌کنند.
کد خبر: 3786109
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):

امروز محتاج بازآموزی حماسه‌های دوران انقلاب هستیم/برخی در مورد عملیات کربلای 4 شائبه ایجاد می‌کنند.

گروه شهرستان‌ها- فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: امروز محتاج بازآموزی حماسه‌های بی نظیر و بی‌بدیل دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم.

امروز محتاج بازآموزی حماسه‌های دوران انقلاب هستیم/ برخی در مورد عملیات کربلای 4 شائبه ایجاد می‌کنند.به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار علی فضلی، فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، شامگاه دهم بهمن‌ماه در یادواره شهدای انقلاب و شهدای توپخانه، ادوات و زرهی در دفاع مقدس که با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندار، جمعی از مسؤولان، خانواده های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم کاشمر در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) برگزار شد، اظهار کرد: قرآن، عترت و مردم سه پایه اصلی انقلاب از نظر معمار کبیر انقلاب بود.
وی با بیان اینکه امروز محتاج بازآموزی حماسه‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم، بیان کرد: اینکه همه شما شیعه و سنی با اطاعت از امامین انقلاب اسلامی به میدان آمده‌اید و از انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود همه فراز و نشیب‌ها و دشمنی‌ها دفاع کردید در واقع دل در گرو دفاع از دین و آئین محمد رسول الله(ص) دارید.
فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) عنوان کرد: به کوری چشم دشمنان، انقلاب اسلامی چهلمین سال از عمر پر خیر و برکت خودش را پشت سر می‌گذارد و اکنون در آستانه ورود به پنجمین دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم.
وی با اعلام اینکه به رغم وجود برخی از مشکلات از جمله تورم، بیکاری و برخی مسائل دیگر اما مردم ولایتمدار ایران اسلامی پای دفاع از دین خدا ایستاده‌اند و جشن ورود به دهه پنجم انقلاب را برگزار می‌کنند، بیان کرد: شاید این به خاطر آثار مجاهدت‌ها و شخصیت‌های کم نظیری باشد که در تاریخ روی تربیت این مردم آثار و برکاتی را از خود باقی گذاشته‌اند.
افضلی در ادامه با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان کاشمری در عملیات‌های مختلف در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور چهره‌های وارسته و ملی همچون سردار شهید عاصمی بودیم که آثار و برکات حضورشان همواره مورد توجه بوده است.
وی افزود: اکنون در چهارشنبه‌های آخر هر ماه یاران این شهید در تهران برنامه گردهمایی دارند و این مهم نشان می‌دهد که شهیدان تنها متعلق به یک شهر و منطقه نیستند بلکه متعلق به همه امت اسلامی هستند.


همه آسمان دفاع مقدس با هم تفاوتی ندارد
فضلی با تأکید بر این که همه آسمان دفاع مقدس در هشت سال عملیات‌های کوچک و بزرگ با هم تفاوتی ندارد، عنوان کرد: متأسفانه اخیرا در مورد عملیات کربلای 4 در بین مردم شائبه‌های بسیاری در ذهن مردم ایجاد می‌کنند.
وی گفت: به رغم اینکه برای عملیات غرورآفرین کربلای 4 که بیش از 6 ماه برای آن کار آماده‌سازی شده بود و در شرایطی که در بالاترین سطح آمادگی رزمی برای انجام عملیات قرار داشتیم اما در کمتر از 6 ساعت با عدم الفتح مواجه شد و با دست خالی به مواضع قبلی برگشتیم.
فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) بیان کرد: امام راحل نکته‌ای گفته بودند و همه رزمندگان اسلام آن را آویزه گوش کردند و آن اینکه "از باب ادای دین، وظیفه و تکلیف به جبهه آمده‌ایم چه شکست بخوریم و چه پیروز شویم چون به وظیفه الهی عمل کرده‌ایم پیروز هستیم".
وی با اعلام اینکه فرزندان، پدران و برادران شما به تکلیف خود در کربلای 4 به بهترین نحو ممکن عمل کردند، گفت: پس از بازگشت از عملیات کربلای4، جلسه‌ای با حضور جانشین فرمانده کل قوا و جمعی از فرماندهان در قرارگاه خاتم‌الانبیاء تشکیل شد و در مدت سه شبانه روز با برگزاری جلسات مستمر مباحث موارد شکست در عملیات کربلای 4 بررسی و ارزیابی و تصمیم گیری برای عملیات جدید انجام شد.
فضلی با اشاره به اینکه ابتدا دیگر مناطق مورد ارزیابی قرار گرفت، بیان کرد: در بررسی مناطق کربلای 5 که بین ما و عراقی‌ها بود سه تا ده کیلومتر آبگرفتکی، باتلاق، میدان مین و سیم‌های خاردار حلقوی به هم پیوسته و دو ردیف خط کمین عراقی‌ها قرار داشت.
وی با بیان اینکه جمعیت کمین عراقی‌ها از خط مقدم ما بیشتر بود، گفت: وقتی از دو خط کمین عبور می‌کردیم به دژ تاریخی شلمچه که ارتفاعی بیش از 5 تا 6 متر داشت و هر 15 متر یک سنگر بالای این دژ حفر شده بود می‌رسیدیم.
فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اعلام اینکه جلوی دژ 250 متر سیم خاردار حلقوی به هم پیوسته قرار گرفته بود، عنوان کرد: وقتی از دژ عبور می‌کردیم به سه هلالی شکل می‌رسیدیم که ارتفاعی بلندتر از دژ شلمچه با دهانه‌ای 250 تا 450 متر داشتند.
وی گفت: بعد از عبور از این هلالی‌ها به کانال ماهیگیری با یک کیلومتر عرض، دهها کیلومتر طول و کمترین عمق 4 متر و سپس نخلستان‌ها و اروند صغیر و کبیر و .... می‌رسیدیم.
فضلی با بیان اینکه عراقی‌ها در برابر رزمندگان اسلام 6 خط دفاعی ایجاد کرده بودند، گفت: چون عبور از این موانع از حیث مادی و عادی و محاسبات نظامی شاید غیر ممکن بود هیچ فرماندهی اعلام آمادگی نکرد.
وی با اشاره به اینکه سه ضلع کربلای 5 در اختیار عراقی ها بود و ما تنها یک زاویه در اختیار داشتیم، بیان کرد: به همین خاطر دیگر مناطق از جمله جنوب غرب، غرب و شمال غرب مورد ارزیابی قرار گرفت و بعد از سه شبانه روز بحث و تبادل نظر تصمیم انجام عملیات کربلای 5 با فرمان حضرت امام خمینی(ره) و اعلام آمادگی تمامی فرماندهان نهایی شد و به فرمان امام لبیک گفتند.
فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با بیان اینکه بر خلاف تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس، در این عملیات باید چشم در چشم و سینه به سینه دشمن می‌جنگیدیم، عنوان کرد: سرانجام بچه‌های عملیات بعد از دو شب شناسایی به دژ نفوذناپذیر شلمچه رسیدند و مجدد پس از مشاهده نقشه‌های تهیه شده از منطقه و ارائه توضیحات دقیق تصمیم به اجرای عملیات نهایی شد.
وی با بیان اینکه دوگردان غواص حضرت زینب(س) و علی اکبر(ع) که بالغ بر1200 نفر بودند باید به دژ دشمن حمله می‌کردند و هیمنه دشمن را می‌شکستند، گفت: جبهه ما جبهه عشق و داوطلبی و حتی رفتن به میدان داوطلبی است.
فضلی با اشاره به اینکه هرچند سه مرتبه به دژ شلمچه دستور حمله داده شد اما تا هفت صبح از 5.5 کیلومتر فقط 1800 متر را توانستیم تصرف کنیم، افزود: هفت صبح پاتک‌های دشمن سنگین شد و برتری با عراقی‌ها گردید.
وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام تا 9 صبح مردانه جنگیدند و تا 11 صبح برتری با ما شد، گفت: وقتی گفته شد که امام رزمندگان کربلای پنج را به ملاقات پذیرفته‌اند شور و شعف خاصی در خط مقدم ایجاد شد و سنگرهای هلالی یکی پس از دیگری تصرف شدند.


همه دفاع مقدس برای احیاء نماز بود
فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اعلام اینکه همه دفاع مقدس برای احیاء نماز بود به طوریکه گروهی نماز می‌خواندند و گروهی می‌جنگیدند، گفت: هر سه هلالی در ساعت 15.30 دقیقه عصر به تصرف رزمندگان اسلام درآمدند.
وی با اشاره به اینکه در 26 شبانه روز اجرای این عملیات به همه اهداف دست یافتیم، گفت: در عملیات کربلای 5 نه تنها به همه اهداف و آرمان‌های رسیدیم بلکه غریب به 50 هزار کشته، اسیر و زخمی از عراقی‌ها گرفته شد.
فضلی بیان کرد: در کربلای 5 قریب به 85 تا 90 درصد از رزمندگان لشکر سیدالشهدا رزمندگان دریادل بسیجی بودند، که در لبیک به ندای رهبر خویش برای احیای دین خدا به میدان آمدند.
وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای مقام معظم رهبری از راهیان نور بیان کرد: فرماندهی معظم کل قوا در یکی از بازدیدها در شلمچه تعبیر عمیق و پرمغزی داشتند و فرمودند شب‌های عملیات کربلای5، شب‌های قدر انقلاب است، انس با آن شما را وارسته می‌کند و هر کس آن را فراموش کند، نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد.
فرمانده ‌دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه سپاه بدون بسیج و بسیج بدون سپاه چیزی نیست، تصریح کرد: سپاه و بسیج لازم و ملزوم هم و هر دو مولود انقلاب هستند که از متن امت برای دفاع از اسلام و انقلاب تشکیل و به میدان آمدند.
سردار فضلی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و توصیه‌ها و هشدارهای معظم له نسبت به هوشیاری و بیداری ملت در مورد فریب و جنجال دشمن در سال جاری برای فتنه جدید در سال آینده اظهار کرد: ضرورت دارد فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه همگان قرار گیرد تا شرمنده شهدا، امام شهیدان و نایب امام زمان نشویم.

انتهای پیام

captcha