125 جراحی شکاف لب و کام طی 2 روز/ تلاش تا آخرین دقایق حضور
کد خبر: 3786113
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کلانتر هرمزی اعلام کرد:

125 جراحی شکاف لب و کام طی 2 روز/ تلاش تا آخرین دقایق حضور

گروه سلامت ــ رئیس مؤسسه ملی مرهم از انجام 125 جراحی شکاف لب و شکاف کام در شهر دزفول خبر داد و گفت: در بیست و چهارمین سفر گروه مرهم رکورد انجام عمل جراحی شکاف لب و کام در یک روز شکسته شد.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی، رئیس مؤسسه ملی مرهم (گروه پزشکان خیر مناطق محروم) در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز بیست و چهارمین سفر خیریه پزشکان این مؤسسه، گفت: بیست و چهارمین سفر موسسه ملی مرهم به مناطق محروم با محوریت جراحی پلاستیک شکاف کام و لب و ناهنجاری‌های سر و صورت، از هفت تا دهم بهمن ماه به دعوت دانشگاه علوم پزشکی دزفول به این شهرستان انجام‌شد.

وی افزود: تیم بزرگ و متخصص موسسه ملی مرهم، در این سفر دو روزه‌ کاری، از دوازده پزشک جراح پلاستیک، چهار متخصص بیهوشی، پنج متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، چهار پزشک عمومی، یک دکتری روانشناسی بالینی و یک مددکار اجتماعی، چندین کارشناس اتاق عمل، هوشبری و پرستاری، کارشناس گفتاردرمانی، متخصص IT، عکاس، فیلم‌بردار و مستندساز پزشکی، و تیم اجرایی ستاد مرکزی موسسه مرهم تشکیل شده بود که همه به صورت خیریه در این گروه عضو و انجام خدمت کردند.

کلانتر هرمزی در خصوص تعداد عمل های جراحی صورت گرفته در این سفر گفت: در دو روز کاری، ۲۵۰ بیمار ویزیت شدند که با احتساب ویزیت الکترونیکی بیش از ۶۰۰ بیمار ثبت‌نام شده، در مجموع ۸۵۰ بیمار ویزیت و از این تعداد ۱۲۵ نفر برای جراحی انتخاب شد.

وی افزود: با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، هفت اتاق عمل در بیمارستان دکتر گنجویان یا بیمارستان بزرگ دزفول، در اختیار تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی موسسه ملی مرهم قرار گرفت که از ساعت هفت صبح تا ۹شب متخصصان جراحی پلاستیک مرهم در این اتاق های عمل مشغول کار بودند.

رئیس مؤسسه ملی مرهم اعلام کرد: در روز اول، ۶۵ بیمار شکاف لب مورد عمل جراحی قرار گرفتند؛ این مهم، ثبت رکوردی جدید در دنیا است و رکورد قبلی که جراحی ۶۲ بیمار در یک روز در ایلام، توسط همین تیم به ثبت رسیده بود، ارتقاء یافت. همچنین رکورد تعداد جراحی در روز دوم نیز با انجام ۶۰ عمل شکاف لب و ناهنجاری‌های سر و صورت، شکسته شد. در مجموع، ۱۲۵ عمل جراحی انجام شد که خود نیز برای دو روز کاری، موفقیتی بزرگ و رکوردی جدید محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ تا آخرین دقایق روز دوم نیز همچنان ویزیت بیماران ادامه داشت، به گونه‌ای که فاصله زمانی بین ویزیت بیمار در درمانگاه و اتاق عمل کمتر از دو ساعت بود. این مهم نیز رکورد جدیدی است در سرعت فرآیند پذیرش، بستری و عمل جراحی.

در نهایت این سفر به عنوان یک سفر موفق و با ثبت رکوردهای جدید، در تاریخ کشورمان و در تاریخ دنیا ماندگار شد.

برای خواندن پرونده خبری مرهم و گزارش عملکرد این مؤسسه خیریه در سفرهای قبل اینجا را کلیک کنید! 

انتهای پیام 

captcha