تظاهرات یهودیان فلسطین علیه اسرائیل
کد خبر: 3786165
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

تظاهرات یهودیان فلسطین علیه اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ یهودیان اتیوپی موسوم به فلاشا به دنبال کشته شدن جوانی از این طایفه به دست نیروهای پلیس اسرائیل، تظاهرات اعتراض آمیز در تل آویو برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ یهودیان فلاشا، پلیس رژیم اشغالگر را به بدرفتاری با خود متهم کرده‌اند، در این تظاهرات اعتراض آمیز در روز چهارشنبه(10 بهمن ماه)، هزاران نفر شرکت کردند و تظاهرکنندگان شعارهایی علیه خشونت پلیس اسرائیل سر دادند.

اعتراض‌ها منجر به ازدحام جمعیت در مناطق اطراف تل آویو شد و پلیس بسیاری از راه‌ها را به علت تظاهرات بست.

«يهودا يبادجا» جوان 24 ساله اتیوپیایی، ده روز پیش در تیراندازی نیروهای پلیس اسرائیل در شهر «بات یام» کشته شد.

یهودیان فلاشا چه کسانی هستند؟

یهودیان فلاشا به یهودیان ساکن اتیوپی گفته می‌شود. این گروه خود را از نسل بنی‌اسرائیل می‌دانند اما نظریات مختلفی درباره منشأ و اجداد آن‌ها توسط پژوهشگران مختلف بیان شده است. آنان خود را از نسل بلقیس ملکه سبأ می‌دانند و به این اعتبار، نسل خود را به حضرت داوود می‌رسانند.

قرار نگرفتن این گروه از یهودیان تحت هیچ‌کدام از تقسیمات سنتی در یهودیت از جمله اشکنازی و سفارادی موجب شده است بیشتر یهودیان آن‌ها را به یهودیت قبول نداشته باشند.

موطن اصلی این گروه در شمال غرب اتیوپی در نزدیکی دریاچه تاناست و عمده فعالیت آنان کشاورزی و دامداری است.

از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون حدود ۹۰ هزار نفر از آنان (قریب ۸۵درصد) خاک اتیوپی را ترک کرده و به سرزمین‌های اشغالی فلسطین مهاجرت کرده‌اند، اما برخلاف وعده مسئولان آژانس یهود که آنان را از اتیوپی به فلسطین اشغالی کوچانده‌اند، وضعیت اقتصادی و اجتماعی بسیار ضعیفی در اسرائیل دارند.

انتهای پیام

captcha