تشریح دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف
کد خبر: 3786266
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سوریه بیان کرد؛

تشریح دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف

گروه بین‌الملل ــ عباس خامه‌یار در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سوریه از دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن گفت.

تشریح دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در تمام ابعاد

به گزارش خبرنگار ایکنا از سوریه؛ عباس خامه‌یار، معاون سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سوریه گفت: می‌خواهم شما را مطمئن کنم نسبت به این که جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و فشارها و تحریمهای پی در پی همچنان بر اصولش پایبند است و همچنان از مسائل امتهای اسلامی و عربی و قضیه فلسطین حمایت می‌کند.

وی افزود: مطمئن باشید که ایران امروز آن طور که رسانه‌های وهابی و صهیونیستی نشان می‌دهند نیست؛ زیرا هدف این رسانه‌ها پنهان کردن پیشرفت علمی و معرفی چهره واقعی ایران است. من در اینجا می‌خواهم به صورت مختصر درباره دستاوردهای انقلاب در این 40 سال صحبت کنم.

خامه‌یار با بیان اینکه این انقلاب در تمام ابعادش یگانه است، گفت: پس از 40 سال این انقلاب دچار مشکلاتی نشد که انقلابهای دیگر گرفتارش می‌شوند و همچنان سرزندگی خود را داراست و با قوت به راه خود ادامه می‌دهد. آنچه این انقلاب را حفظ کرده مردم و حمایت مردمی است و این مسأله را در روزهای آینده که مردم در حمایت از انقلاب به خیابانها می‌آیند می‌توان دید. این انقلاب امروز نیز همچنان تأثیر خودش را با رهبری امام خامنئی دارد و این مطلب را می‌توان در 22 بهمن ماه جاری دید.

وی همچنین افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب، استقلال است. شعار این انقلاب، استقلال بود. اصلا این انقلاب سه هدف اصلی داشت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و اگر کسی تصور کند که تحریمها تازه آغاز شده، اشتباه می‌کند.

تشریح دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در تمام ابعاد

پیشرفتهای علمی انقلاب اسلامی

خامه‌یار با بیان اینکه از لحاظ علمی نیز پیشرفت کرده‌ایم، گفت: اوضاع علمی و فرهنگی و دانشگاهی و فنی ما شگفت آور است. وجود 2640 مرکز دانشگاهی و پژوهشی فعال در همه زمینه های علمی و چندین برابر شدن تعداد دانشجویان نسبت به دوران قبل از انقلاب از جمله پیشرفتهای علمی ایران در دوران بعد از انقلاب است.

وی افزود: همچنین در زمینه‌های پرتاب ماهواره بدون سرنشین و با سرنشین، نانو، صنعت، کشاورزی، پزشکی نیز پیشرفت کرده‌ایم که همه اینها در شرایط تحریم و با شعار «ما می‌توانیم» امام خمینی (ره) انجام شد. پیشرفت‌های ایران در زمینه پزشکی بعد از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و برای مثال می‌توان به افزایش تعداد پزشکان و دست یابی به دانش کشت سلولهای بنیادی اشاره کرد. در زمینه نظامی و سیستم دفاعی هم ایران پیشرفت کرده است. هر کس که به ایران سفر کند از هر مکان و دین و مذهبی که باشد این دستاوردهای بزرگ را خواهد دید.

پیشرفت‌های فرهنگی و هنری

وی با بیان اینکه موضوع دیگر پیشرفت در زمینه سینما و دیدگاه امام خمینی درباره هنر هفتم است،  برگزاری 36 جشنواره فیلم فجر حتی در طول سالهای جنگ، وجود ده‌ها موسسه آموزشی و سینمایی، پرورش نسل جدیدی از کارگردانان و نویسندگان، ساخت سریال‌های تاریخی و دینی، تولیده ده‌ها مجله و صد فیلم در سال، همه از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

خامه‌یار با اشاره به دستاوردهای معنوی و دینی ایران در این 40 سال گفت: پیشرفت در علوم و پژوهش‌های قرآنی، تقویت فرهنگ شهادت، اعتکاف بیش از 1 میلیون نفر و انجام پژوهشهای دینی از جمله دستاوردهای معنوی ایران است.

وی همچنین افزود: در زمینه ارائه خدمات شهری و روستایی نیز می‌توان به چند برابر شدن تعداد مشترکان آب و برق و گاز و تلفن اشاره کرد.

تشریح دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در تمام ابعاد

انتهای پیام

captcha