کمیته امداد خراسان رضوی بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است
کد خبر: 3786300
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱
از دهه ۶۰ تاکنون؛

کمیته امداد خراسان رضوی بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این کمیته از اواخر دهه ۶۰ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده که اکنون ۴۵ هزار طرح جاری و تحت نظارت‌های کارشناسان این نهاد قرار دارد.

کمیته امداد خراسان رضوی از دهه 60 تاکنون بیش از 150 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی حبیب‌الله آسوده با اشاره به این سخن از امام خمینی(ره) که فرمود «کار کمیته امداد مدد به حیات است؛ مدد به کار است و مدد به زندگی شرافتمندانه است» اظهار کرد: این فرمایش سه سطح کاری در این نهاد را در حوزه های حمایتی، اشتغال زایی و عزت و تکریم خانواده های مددجو بر همگان روشن کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه این نهاد از خانواده‌های بی سرپرست و خانواده‌های دارای سرپرست بیمار و از کارافتاده حمایت می‌کند، افزود: اکنون بیش از 205 هزار خانوار تحت حمایت خدمات این نهاد هستند که از این تعداد حدود 156 هزار خانوار از تمام خدمات و مستمری بهره‌مند هستند و باقی خانواده‌ها از یک و یا چند خدمت استفاده می کنند.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمود «اگر کمیته امداد نبود جای آن در کشور خالی بود»، تصریح کرد: نقش ارزشمند این نهاد که نام حضرت امام خمینی(ره) بر تارک آن می درخشد، در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، درمان، اشتغال و معیشت، مسکن و ارتقای جایگاه خانواده در جامعه بی‌بدیل و بی نظیر است .در واقع این نهاد به منظور توانمندسازی افراد نیازمند که به خاطر مسائل اقتصادی دچار مشکل شده اند، زمینه و فرصت‌هایی را فراهم می کند تا استعدادهای آن‌ها شکوفا شود.
 
آسوده با بیان اینکه قله توانمندسازی خانواده‌های مددجوی تحت حمایت کمیته امداد اشتغال‌زایی و کارآفرینی است، ادامه داد: با ایجاد این بستر می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کرد که البته خوشبختانه در این جهت کمیته امداد به عنوان نهاد تاثیرگذار در بخش اشتغال شناخته می شود. 
وی با اشاره به برخی افتخارات خراسان رضوی در خصوص سهم 11 درصدی اشتغال در استان و اجرای اولین طرح تولید برق و انرژی پاک از خورشید در کشورکه 2.5 کیلو وات جریان برق توسط مددجویان این نهاد تولید و وارد مدار می شود، گفت: اکنون هرخانواده در روستا از تولید انرژی پاک بیش از 750 هزار تومان درآمد کسب می کند. 
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 10 تا 15 درصد از دام های تولیدی در خراسان رضوی توسط مجریان کمیته امداد استان تولید و نگهداری می شود که این امر حاکی از نقش این افراد در تولید شیر، گوشت و لبنیات از یک طرف و سهم امداد در اشتغال، رفع بیکاری، ثبات زندگی در روستا، عدم مهاجرت و بعضا مهاجرت معکوس از شهر به روستا به حساب می‌آید. کمیته امداد خراسان رضوی از اواخر دهه 60 تاکنون بیش از 150 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده که اکنون 45 هزار طرح جاری و تحت نظارت های کارشناسان این نهاد قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال توزیع پول نیست، افزود: این نهاد با زمان دار کردن خدمات برای خانواده ها و جلوگیری از رسوب مددجو، در واقع در جهت توانمندسازی افراد قدم برداشته تا در زمان مشخص و طبق برنامه مددجویان را به توانمندسازی برساند.
 
انتهای پیام
captcha