انقلاب اسلامی با قامتی استوار ۴۰ سال بالندگی را فریاد می‌زند
کد خبر: 3786383
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

انقلاب اسلامی با قامتی استوار ۴۰ سال بالندگی را فریاد می‌زند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، گفت: امروز انقلاب اسلامی مردم ایران با قامتی استوارتر از قبل ۴۰ سال بالندگی و پیشرفت خود را به گوش جهان فریاد می‌زند.

انقلاب اسلامی با قامتی استوار ۴۰ سال بالندگی خود را به گوش جهان فریاد می‌زند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، بیان کرد: ۱۲ بهمن سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی (ره) به میهن اسلامی است و امروز انقلاب اسلامی مردم ایران با قامتی استوار از قبل ۴۰ سال بالندگی و پیشرفت خود را به گوش جهان فریاد می‌زند.

وی با تاکید بر این‌که چهل سالگی انقلاب، دوران پیری و عقب گرد نیست بلکه زمان پختگی و بالندگی انقلاب است، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب علی‌رغم دشمنی‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی و در راسشان آمریکا، انقلاب دستاوردهای عظیمی در منطقه و در سطح بین‌الملل داشته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: برخلاف پیش بینی سردمداران آمریکایی که می‌گفتند انقلاب ایران، چهل سالگی خود را نخواهد دید و جشن کریسمس سال ۲۰۱۹ را در تهران برگزار خواهند کرد، اکنون انقلاب اسلامی با قامتی استوارتر از قبل ایستاده و چهل سالگی پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

خطیب جمعه تبریز در ادامه به برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در سالن همایش‌های مصلی امام خمینی(ره) تبریز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه خدمات چهل سالگی نظام را به خوبی به تصویر کشیده است، از این‌رو مردم از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با تأکید بر این‌که آینده درخشان و پرقدرت متعلق به اسلام و انقلاب اسلامی است، متذکر شد: ان‌شاءالله به زودی بشریت شاهد از بین رفتن رژیم‌های سلطه و خودکامه خواهند بود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که چهل سالگی انقلاب مملو از تجربه‌های گران‌سنگی است که می‌تواند چراغ راه آینده باشد، گفت: در این مدت، برخی شعارها، اصول و باورها حقیقت خود را در عمل آشکار کرد که یکی از این شعارها «ما می‌توانیم» بود و این شعار تنها راهبرد عبور از مشکلات کشور است.

وی با تأکید بر این‌که روحیه جهادی رمز پیشرفت کشور و تبعیت محض از فرامین رهبری رمز عبور از بحران‌هاست، خاطرنشان کرد: تحقق آرمان‌ها با نقش‌آفرینی همه ملت اتفاق می‌افتد، از این رو باید با وحدت و انسجام دست به دست هم دهیم و در مسیر رسیدن به آرمان‌ها گام برداریم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر این‌که نباید هرگز به دشمن اعتماد کنیم، افزود: هزینه سازش بیش از مقاومت بوده و تحقق اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی راهکار مقابله با تحربم اقتصادی است.

وی با بیان این‌که طی چهل سال پیروزی انقلاب، در برابر ریزش‌ها، رویش چند برابری داشتیم، افزود: ۲۲ بهمن امسال مهم است و کاهش حضور مردم برای دشمنان اهمیت حیاتی داشته و دشمنان را در تشدید فشارهای اقتصادی و حتی تهدیدات نظامی مصمم می‌کند، از این‌رو راهپیمایی امسال مهم‌ترین راهپیمایی طی چهل سال گذشته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که چهل سالگی انقلاب، نتیجه چهل سال پایداری و مقاومت ملت ایران است، افزود: در چنین شرایطی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تهدیدهای زرد علیه موجودیت انقلاب بی سابقه است، از این‌رو مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل می‌کنتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، متذکر شد: آمریکا طی این چهل سال شکست‌های بسیاری متحمل شده که شکست کودتای ژنرال هایزر، بی آبرویی در تسخیر لانه جاسوسی، شکست در طبس و جنگ تحمیلی، شکست در عملیات تحریم تسلیحاتی در دفاع مقدس، شکست در برکناری بشار اسد و نهایتا شکست زودهنگام اجلاسیه ورشو از جمله این موارد است.

وی با اشاره به جریانات اخیر ونزوئلا نیز گفت: گرچه مشکلات اقتصادی در این کشور که عمدتا ناشی از فشارهای آمریکاست، وجود دارد، اما اکثریت مردم دوستدار نظام سیاسی خود بوده و آمریکا با استفاده از عملیات روانی، آرامش این کشور برهم زده و به منابع نفتی آن چشم طمع دوخته است و می‌خواهند با سرنگونی دولت قانونی، بر نفت این کشور مسلط شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته در ادامه موضوع شاهدان روز قیامت گفت: زمان یکی از شاهدان روز قیامت است که در پیشگاه خداوند نسبت به اعمال انسان شهادت خواهد داد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اهمیت توجه به فرایض دینی در شب های جمعه ادامه داد: می‌توان راه سعادت ابدی را با استفاده از زمان بدست آورد تا در قیامت هنگام شهادت دادن زمان رو سیاه نباشیم.

امام جمعه تبریز وجدان بیدار انسان را یکی دیگر از شاهدان روز قیامت برشمرد و افزود : در روز قیامت خداوند وجدان انسان قاضی قرار می‌دهد و از وی درباره اعمال انسان از وی سوال خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha