۵۷۶ برنامه فرهنگی در مدارس البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 3786396
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
همزمان با آغاز دهه فجر؛

۵۷۶ برنامه فرهنگی در مدارس البرز اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب، ۵۷۶ برنامه شاخص در مدارس و کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی استان البرز برگزار می‌شود.

756 برنامه فرهنگی در مدارس البرز اجرا می‌شود

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی چهلمین سالگرد انقلاب در مدارس البرز دانش‌آموز محور بوده و برنامه‌ریزی و اجرای تمام فعالیت‌ها بر عهده این قشر قرار دارد.
وی افزود: در ایام دهه مبارک فجر دانش‌آموزان و معلمان با حضور در گلزار شهدا و دیدار از خانواده‌های شهدا و جانبازان به مقام شامخ این عزیزان ادای احترام می‌کنند.
این مسئول، نواختن زنگ انقلاب، اجرای گروه سرود 1357 نفری در روز 22 بهمن با پوشش رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، محافل انس با قرآن، برپایی ایستگاه قرآن بخوان و جایزه بگیر، شعر، گفتمان‌های آزاد، جشن تکلیف، مراسم زیارت کسا به مناسبت ایام فاطمیه، مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، برپایی ایستگاه سلامت و کارگاه‌های مهارت‌آموزی را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام چهلمین سالگرد انقلاب در مدارس البرز برشمرد.
وی از تشکیل بازارچه کارآفرینی، رونمایی از تئاتر دبیرستان، بازنویسی بخشی از وصیت‌نامه شهدا بر روی پارچه، مسابقه دل‌نوشته‌ها با محوریت ولایت فقیه و امام زمان(عج) بر روی پارچه، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، همایش یاوران انقلاب، مسابقه پرچم‌های برافراشته، جشن تولد برای سواد آموزان متولد 22 بهمن و مسابقه کتابخوانی از کتاب حمایت از کالای ساخت ایران را از دیگر برنامه‌های شاخص چهلمین سال انقلاب در البرز عنوان کرد.
مهرانی‌نیا خاطرنشان کرد: افتتاح زمین چمن و مدارس خیرساز، برپایی ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، توزیع تجهیزات در مناطق توسعه نیافته، برگزاری کمیته‌های پژوهشی با رویکرد انقلاب، تهیه کیک 40 سالگی انقلاب، برپایی نمایشگاه مجاهدت‌های خاموش، نمایشگاه عکس انقلاب با رویکرد بصیرت‌افزایی، مسابقه عکس‌های پیروزی انقلاب اسلامی، تقدیر از یاوران نماز، کلامی از حضرت زهرا(س)، طرح ختم قرآن، اردوی یک روزه موزه عبرت را از جمله برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب در مدارس این استان عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: نمایشگاه عکس از شهیدان انقلاب تا مدافعین حرم، برگزاری نمایشگاه نقاشی و کاردستی با موضوع شهدای خدمت، یادمان شهدا، ساخت ماکت درخت انقلاب، همایش 40 سال افتخار، برپایی 40 نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ویزیت رایگان، مسابقه عکاسی در راهپیمایی 22 بهمن وچهل دلیل شعار مرگ بر آمریکا، نمایشگاه ایران شناسی، تجلیل از برترین‌های کنکور 97 و نمایشگاه عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه‌های مدارس این استان است.
مهرانی نیا داوری جشنواره الگوهای برتر تدریس، نمایشگاه فجر و سلامت، جشنواره تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآنی، برگزاری گفتمان های دینی، شرکت در نماز جمعه، اردوی زیارتی مرقد مطهر امام(ره)، کتابت قرآن، همایش بسیجیان فرهنگی، مسابقه پیامکی به عنوان دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام دهه فجر یاد کرد.
وی اضافه کرد: اهدای خون، جشنواره غذا، سفره انقلاب، همایش والد و کودک، یک روز با کانون، همایش جوان و مهدویت و جشنواره سرور، جشن پرچم، پخش مستند روح الله، یادواره شهدا، مسابقه خطبه حضرت زهرا(س) برپایی ایستگاه صلواتی، مسابقه نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا، کاشت نهال انقلاب، خدمات رایگان مشاوره، نامه‌ای به شهدای انقلاب، اردوهای علمی و همایش گامی تا فرزانگی از برنامه‌های آموزش و پرورش البرز در ایام دهه فجر است.
این مسئول، مهم‌ترین هدف اجرای این برنامه‌ها را آشنا کردن نسل چهارم انقلاب با رویکرد انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی و الطاف الهی عنوان کرد.
وی تاکید کرد: در این ایام دانش‌آموزان و معلمان با سر دادن لبیک یا حضرت زهرا(س)، لبیک یا امام خمینی(ره)، لبیک یا امام خامنه ای است و این مهم را با حضوری یکپارچه و منسجم در راهپیمایی 22 بهمن به نمایش می‌گذارند و بار دیگر با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب امام و شهدا تجدید میثاق می‌کنند.
انتهای پیام

captcha