لزوم حفظ روحیه جهادی در شرایط امروز کشور
کد خبر: 3786402
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

لزوم حفظ روحیه جهادی در شرایط امروز کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه بجنورد گفت: امروز ضرورت کشور اقتضاء می‌کند تا روحیه جهادی داشته باشیم زیرا دشمن می‌خواهد این روحیه را در ما عادی کند.

لزوم حفظ روحیه جهادی در شرایط امروز کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز بجنورد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا روحیه انقلابی و جهادی را در خود حفظ کنیم، زیرا همین روحیه موجب شده تا به جلو حرکت کنیم، بنابراین نباید اجازه دهیم تا روحیه انقلابی در افراد تبدیل به روحیه عادی شود و از سوی دیگر انقلابی گرها و انقلابی نماها را باید به درستی بشناسیم و اجازه ندهیم که سرمان کلاه برود.
وی با بیان اینکه روحیه جهادی و انقلابی، موریانه ضد انقلاب را کنار می زند و اگر این روحیه تدام یابد دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ادامه داد: مدیران انقلابی باید خود را نشان دهند و با تجربیات 40 ساله ای که به دست آورده اند مشکلات را حل کنند.
یعقوبی خطاب به مدیران استان، یاداورشد: جای توجیه ندارد که برخی مدیران بعد از چهل سال هنوز درگیر مسائل پیش ‌پا افتاده بوده و مطالبات مردم به حاشیه رود، نمونه مدیریت جهادی اقدام استاندار بود که در اقدامی انقلابی دستور برچیدن تمامی بخاری‌های نفتی را دادند و این مهم محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: در بدنه مدیریتی اینکه برخی می‌گویند این کار نشدنی است، توان نداریم، معنا ندارد، هرجا کار به صورت جهادی جلو رفته بزرگترین پیشرفت‌ها را داشته‌ایم و هرجا خمودی و ناکارآمدی بوده نشانه تفکرات غربی است.
یعقوبی با بیان اینکه نباید بعد از گذشت 40 سال انقلاب، مردم را در صف گوشت خسته کرد این موضوع زیبنده نیست، این چه مدیریت اشتباهی است،اگر گوشت ندارید به مردم اعلام نکنید که بیایند و در صف بایستند، گفت: چرا مردم را برای گوشت منجمد به صف میکنیم در حالی که باید مرزها را محکم بگیریم تا دام زنده از کشور خارج نشود تا به اجبار به داخل صادر کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب، مردم ما گرفتار دیو جهل، فقر و ظلم بودند اما این دیوها کنار زده و مکتبی پایه ریزی شد که عدالت، معنویت و عقلانیت را محور قرار داد و اداره کشور بر اساس شایسته سالاری حرکت کرد.
یعقوبی با بیان اینکه اکنون باید در سالروز پیروزی انقلاب، دستاوردهای معجزه بزرگ قرن را معرفی و ارزش و پیام این انقلاب را صادر کنیم، خاطرنشان کرد: در دهه فجر باید با مکتب امام راحل آشنا شویم و از دست آوردهای 40 سال انقلاب اسلامی توشه بگیریم و ارزش ها را برای جوانان تبین کنیم.
انتهای پیام

captcha