سالانه هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند
کد خبر: 3786593
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

سالانه هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند

گروه شهرستان‌ها ــ مسئول بسیج سازندگی کاشمر گفت: سالیانه حدود هزار نفر روز اردو از شهرستان به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

سالانه هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام می‌شوندسرهنگ پاسدار احمد رحمانی، مسئول بسیج سازندگی کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: سازمان بسیج سازندگی در سال 79 با دستور رهبر معظم انقلاب با دو هدف عمده تشکیل گردید.
وی عنوان کرد: پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و استفاده از شور و نشاط جوانان در موضوعات عمرانی، محرومیت‌زدایی و سازندگی کشور از جمله این اهداف است.
وی اظهار کرد: هرچند این اقدامات بسیج سازندگی در ابتدای پیروزی انقلاب انجام می‌شد اما با توجه به محرومیت‌های بسیاری که در ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشت و حرکت‌ها به صورت خودجوش و یا در قالب جهاد سازندگی بود، اما در ادامه این فعالیت‌ها در بسیج سازندگی ادامه یافت.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر عنوان کرد: مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سه عرصه اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی تاکنون فعالیت‌های بسیاری انجام شده است، گفت: با توجه به آسیب‌شناسی و مطالعاتی که در بخش‌های محروم انجام شد حلقه مفقوده‌ای در موضوع اقتصاد مقاومتی پیگیری شد و آن آموزش و توانمند سازی مردم است.
رحمانی بیان کرد: در آموزش و توانمندسازی با تفاهم نامه‌ای که همه ساله با فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد می‌شود آموزش‌ها به صورت رایگان و یا با تخفیف برای عموم مردم و متقاضیان تسهیلات انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سالیانه 100 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند و پس از دریافت گواهینامه آماده جذب بازارها و راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی می‌شوند، بیان کرد: در مرحله بعدی راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی زودبازده و کوچک را در دستور کار قرار گرفته است.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر با اعلام اینکه افرادی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند و متقاضی فعالیت در عرصه‌های اقتصادی و اشتغالزایی هستند با تسهیلات و مشاوره‌ای که انجام می‌شود پشتیبانی می‌کنیم، افزود: از سال 90 به بعد هرساله حدود 50 تا 70 طرح اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی را پشتیبانی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این طرح‌ها تا سه سال تحت پوشش بسیج سازندگی هستند، عنوان کرد: به طور مداوم توسط کارشناسان از این طرح ها بازدید می‌شود و در راستای رفع مشکلات اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
رحمانی با اشاره به اینکه اگر هر طرح هر سال حدود سه نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند در هر سال حدود 200 نفر اشتغالزایی در کارگاه‌های زودبازده و کوچک را در شهرستان خواهیم داشت، گفت: در مرحله بعدی که کارگاه‌های اقتصادی راه‌اندازی شد ارزیابی و پایش و آسیب شناسی می‌شوند.
وی برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی مقاومتی به منظور عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، معرفی الگوهای برتر در شهرستان و... را از دیگر اهداف دانست و افزود: به منظور استفاده از فعالیت‌های علمی راه‌اندازی کانون‎های بسیج مهندسین کشاورزی و عمران، صنعت و معدن را در دستور کار قرار داریم.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر با بیان اینکه تاکنون در کانون بسیج مهندسین حدود 300 مهندس کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: طرح ملی بسیج همگام با کشاورز راه‌اندازی شده که براساس آن تمامی روستاهای بخش کوهسرخ و کاشمر شبکه بندی شده‌اند.
وی همچنین از راه‌اندازی کارگروه اقتصادی شهرستان خبر داد و گفت: از توان افرادی که ایده داشته باشند استفاده شده و از آنهایی که قابلیت اجرایی داشته باشد حمایت می‌گردد.
رحمانی در ادامه به طرح‌های در دست اقدام در خصوص محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در خصوص طرح‌های محرومیت‌زدایی اقدامات بسیار شایانی را تاکنون داشته است.
وی اظهار کرد: اولین قدمی که در این خصوص برداشته شده برگزاری اردوهای جهادی است که سالیانه حدود هزار نفر روز اردو از شهرستان به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی می کنند.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر بیان کرد: بهسازی مدارس، ساخت حسینیه‌ها، ساخت مساجد، غسالخانه‌ها، بازسازی و بهسازی و رنگ آمیزی مزار شهدا از جمله اقداماتی است که توسط اردوهای جهادی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اردوها به صورت یک، سه، هفت و ده روزه انجام می‌شود، عنوان کرد: اکنون 20 گروه شناسنامه‌دار در شهرستان داریم که دارای ساختار هستند.
رحمانی با بیان اینکه هر ساله منطقه کوهسرخ به عنوان هدف انتخاب شده و افراد به این منطقه اعزام شده و طی سه تا پنج سال در مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند، افزود: ساخت خانه‌های محرومین و محسنین با همکاری کمیته امداد و بهزیستی انجام و تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی در ادامه با اعلام اینکه به ازاء هر حوزه مقاومت بسیج یک سالن فرهنگی ورزشی احداث شده که اکنون شش سالن صالحین در حال بهره‌برداری و یک سالن ورزشی 9 دی و سالن ورزشی امام خامنه‌ای و... در شهرستان فعال است.
مسئول بسیج سازندگی کاشمر با بیان اینکه ساخت و تکمیل پایگاه‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته که حدود 30 پایگاه مقاومت بسیج را در کلیه روستاها احداث و اکنون خدمات ارائه می‌دهند، از اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشت و درمان را به مناطق محروم به مناسبت‌های مختلف خبر داد و گفت: هر ساله حدود 10 تیم به مناطق محروم اعزام و خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به ساخت درمانگاه‌ها و مراکز درمانی در سطح شهرستان افزود: به عنوان سپاه پاسداران خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم.

انتهای پیام

captcha