جذب بیش از ۳ میلیارد برای ساخت تالار چندمنظوره در ایلام
کد خبر: 3786663
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

جذب بیش از ۳ میلیارد برای ساخت تالار چندمنظوره در ایلام

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: برای ساخت تالار مرکزی چندمنظوره فرهنگی ـ هنری ایلام، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جذب شده و امسال نیز ۷ میلیارد ریال اعتبار داشته و در سال آینده، تلاش جهت جذب اعتبار بیشتر برای آن صورت خواهد گرفت.

جذب بیش از 3 میلیارد برای ساخت تالار چندمنظوره فرهنگی هنری ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز در نشست خبری اظهار کرد: اکران آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور در ایلام از مهم‌ترین رویدادهای دهه فجر خواهد بود، ١٤ فیلم در ٤٢ سانس از دوازدهم تا هجدهم بهمن‌ماه در سالن سینما فرهنگ ایلام اکران می‌شود.
خودآموز تاکید کرد: اکران رایگان فیلم برای قشر کودک و نوجوان در ایام دهه فجر با عنوان سیمرغ پروانه از جمله برنامه‌های اصلی این دهه خواهد بود، همچنین در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از چهره‌های سینمایی استان ایلام تجلیل و تقدیر می‌شود‌.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام افزود: نمایشگاهی از کتاب‌های ناشران بومی و استانی در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار می‌شود تا کارنامه کاری ناشران و نویسندگان استانی در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد‌.
وی ادامه داد: غرفه دستاوردهای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و عملکرد چهل ساله این دستگاه نیز در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب برپا شده است، گروه موسیقی آلامتو به سرپرستی محمد جواد شوهانی در شهرستان‌های مختلف استان، کنسرت برگزار می‌کند‌.
خودآموز با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه فجر تاکید کرد: ٣ گروه نمایشی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور خواهند داشت که شامل دو اثر خیابانی و یک اثر صحنه‌ای است، نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان این حوزه در همین ایام برپا خواهد شد و گروه سرود انقلاب از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در   روز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به اجرا در خواهد آمد‌.
خودآموز در بخش دوم این نشست در تبیین عملکرد یک ساله‌‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: ‌سیاست ما در اداره‌کل، برون سپاری برنامه‌های فرهنگی هنری به مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و هنری است، در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، شاهد ساخت اولین پلاتوی تئاتر در استان هستیم که ساخت آن پیشرفتی ٥٠ درصدی داشته است‌.
وی افزود: تمام توجه ما به مسائل فرهنگی در راستای امیدبخشی و ایجاد نشاط بوده است، از همین رو از ١٠٠ کنسرت موسیقی که در این مدت اجرا شده است هیچ یک لغو و یا دچار مشکل نشده است و این مسئله غنای فرهنگی استان را به خوبی نشان می‌دهد‌.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد:  ایلام دارای خرده فرهنگ های مختلف است و سعی کردیم از پتانسیل‌های هر کدام از شهرستان ها نهایت بهره را ببریم، ایجاد دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران و دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی «سورناوا» در دره‌شهر از این دست اقدامات است‌.
وی اظهار کرد: تا حد زیادی تلاش شد که از هنرمندانی که در عرصه ملی و بین‌المللی حضور دارند حمایت های ویژه ای شودکه اعزام گروه های نمایشی و عکاسان از این قبیل است .
خودآموز تبیین کرد: احداث سالن های ٤ گانه سینما امید با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان سینمایی با ظرفیت ٤٠٠ صندلی در حال پیگیری است، سینما قدس ایلام نیز در آینده نزدیک احیا می شود و مراحل ساخت آن آغاز شده است و ساخت مینی سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام نیز امکان مناسبی را برای پخش فیلم های کوتاه و نقد و بررسی آثار فراهم کرده است .
وی افزود: برای ساخت تالار مرکزی چندمنظوره فرهنگی هنری استان، 3 میلیارد و 400 میلیون تومان جذب شده و امسال نیز ۷ میلیارد ریال اعتبار دارد که در مراحل مقدماتی است و در سال‌ آینده، تلاش جهت جذب اعتبار بیشتر برای آن صورت خواهد گرفت.
خودآموز تاکید کرد: قریب به ۱۰ میلیارد ریال در قالب بلاعوض و تسهیلات بی‌بهره برای حمایت از هنرمندان و کمک به موسسات فرهنگی جذب شده است و در راستای تقویت بنیه کارشناسی اداره‌کل، از ۱۰۲ سهمیه استخدامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور، ۶ سهمیه به ایلام رسید و در قالب آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی، جذب خواهند شد‌.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام عنوان کرد: توجه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت‌های فرهنگی استان و حمایت استاندار ایلام از زیرساخت‌های فرهنگی ستودنی است.
انتهای پیام
captcha