برپایی نمایشگاه عکس «رنج‌ها و گنج‌ها» به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب
کد خبر: 3786692
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

برپایی نمایشگاه عکس «رنج‌ها و گنج‌ها» به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب

گروه هنر ــ نمایشگاه عکس «رنج‌ها و گنج‌ها» به مناسبت چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷ در گالری خانه عکاسان ایران حوزه هنری افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه عکس «رنج‌ها و گنج‌ها» (مروری بر برخی وقایع سرنوشت‌ساز و غرورآفرین انقلاب اسلامی ایران) شامل 60 فریم عکس از سال 1342 تا 1357 در حوزه هنری افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه که ویژه چهل سالگی انقلاب برپا می‌شود؛ علاوه بر برپایی در حوزه هنری مرکز، در سطح استان‌های کشور نیز به طور هم‌زمان به نمایش گذاشته خواهد شد. تلاش شده با زیرنویس عکس‌ها، این مقاطع مهم انقلاب اسلامی به صورت داستانی روایت شود.

به مناسبت چهلمین سال پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی ایران نیز یک نمایشگاه عکس بین‌المللی از سوی خانه عکاسان حوزه هنری با عنوان «ایران 57 تا 97» برپا می‌شود. این نمایشگاه که شامل 100 عکس از مجموع دوبخش تاریخی و ایران امروز است، در کشورهایی همچون ترکیه، لبنان و سوریه به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین خانه عکاسان ایران با همکاری انتشارات «سوره مهر» پنج جلد کتاب عکس را شامل مجموعه آثاری از عکاسان و موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی منتشر خواهد کرد. این پنج جلد با موضوعات جنگ ایران و عراق، انقلاب اسلامی، نبرد گروه‌های مقاومت با گروه‌های تکفیری در منطقه، خانواده‌های شهدا و سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب است.

علاقه‌مندان برای حضور در مراسم افتتاحیه می‌توانند دوشنبه 15 بهمن، ساعت 16 به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند. همچنین نمایشگاه «رنج‌ها و گنج‌ها» از تاریخ سه‌شنبه 16 بهمن تا 8 اسفند‌ماه به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برای بازدید عموم برپا است.

انتهای پیام

captcha